Gå til innhold

Erfaringer med Uber?


Peak
 Share

Anbefalte innlegg

Har sittet og lest litt rundt ang. dette, noen av dere som er sjåfører eller benytter dere av tjenesten?

Lurer litt på deres erfaringer og synspunkter rundt dette opplegget

 

Jeg har personlig ingen erfaring annet enn at jeg syntes det virker smart, men ulovlig(?) til en viss grad.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd det selv enda, men har flere venner som er super fan av Uber! Uber black er vel så vidt jeg vet lovlig, mens Uber pop er er i gråsonen på regelverket. Man gir jo i prinsippet ikke penger til sjåføren da man betaler direkte til Uber, så er vel derfor man ikke helt har noen regler å bli tatt på her heller. Aldri prøv å fi penger direkte til sjåføren, så går det nok helt fint ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Bedre en taxi på alle måter. Billigere, hyggeligere folk, raskere service og bedre service er det jeg har opplevd så langt. Men jeg har kun brukt uber i USA. 

 

Det er enkelt å bruke, slipper cash, og du kan velge om du vil ta sjåføren du får tildelt eller avbestille via app.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte Uber i Praha, og det fungerte supert. Raskt og enkelt, og rimeligere enn vanlig taxi. Men har hørt at Uber sjåførene visstnok tjener elendig og må dekke drivstoff, servicer og alle andre driftsutgifter av egen lomme, så lurer på om man egentlig støtter sosial dumping ved å benytte det :/   Jeg kunne fint brukt det og betalt vanlig taxi takst hvis sålenge sjåførene hadde fått en skikkelig lønn, for selve tjenesten og bruken av denne er strålende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Werther skrev:

Dere som har brukt denne tjenesten - hvor gamle og hva slags biler kjører de?

Det er vel et krav at bilene er nyere enn 2006 og ha 4 dører. Jeg brukte Uber mye i København og der gikk det i Skoda Octavia, Opel Insignia, Ford Focus, Suzuki Celerio og Nissan Qashqai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å kjøre Uber med min F30 328i. Må si jeg er overasket over hvor kurrant det er. 

Møter hyggelige kunder, ingen bankterminal og appen funker knalt.

Skal nå ikke røpe hva jeg har fått inn ved å kjøre i 2 timer, men det er utrolig hvor lettjente penger det er.

Endret av lagunilla
skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lagunilla skrev:

Har begynt å kjøre Uber med min F30 328i. Må si jeg er overasket over hvor kurrant det er. 

Møter hyggelige kunder, ingen bankterminal og appen funker knalt.

Skal nå ikke røpe hva jeg har fått inn ved å kjøre i 2 timer, men det er utrolig hvor lettjente penger det er.

Regner nesten med du kjører i en av de større byene i Norge? Men så kommer vell man til problemstillingen om ekstra km er verdt pengene man tjener? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...