Galro Skrevet Mai 15, 2015 Share Skrevet Mai 15, 2015 Den diskusjonen taper du, så den er bare å legge død med en gang. Ansvarsforsikring er selvfølgelig rimeligere, siden risiko er lavere for selskapet. Men her skal man sammenligne epler med epler. Og hvordan gjør alderen på biler i seg selv at det skaper mindre riskio for ulykker med andre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Mai 16, 2015 Share Skrevet Mai 16, 2015 Er vel absolutt ikke det han skriver. Han skriver at for forsikringsselskapet er det mindre risiko=mindre penger å betale ut ved uhell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet Mai 16, 2015 Share Skrevet Mai 16, 2015 (endret) Har aldri tenke å ha det til en bruksbil, det blir isåfall en søndagsbil/kosebil. Jeg ville aldri ha hatt en E30 som bruksbil, for når det gjelder en bruksbil så må jo den være driftsikker og økonomisk, det er Ikke en E30. Jeg bor også på landet, så selv om jeg skal ha det som en kosebil, så blir det kjøring på veier som det ikke er mye trafikk på. Det blir ikke akuratt crusing på e18... Men det er godt å lese hva andre syns og har opplevd. Min første bil var en WV boble fra 1963 og det gikk fint det Dette var i 1983, for de som lurer. Desverre så har tidene forandret seg. Før var bil en glede og frihet for mange. Nå er det nesten kriminelt og glede seg over en bil. Man kan aldri garantere hva morgendagen bringer, men man kan prøve og nyte den. Sikkerhet er en ting. Glede er noe annet! Så "drevi" kjøp deg en E30 du. Det er lettere og få tilgivelse enn tillatelse Hils foreldrene dine og ha en fin 17 mai! Endret Mai 16, 2015 av Espen A. Fredrik 90, mropedal og Skulebollen reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 17, 2015 Share Skrevet Mai 17, 2015 Jeg tenker at jeg ikke skal krasje fordi jeg anser meg selv som oppegående når det gjelder trafikk. Men min "frykt" er å krasje med alle de andre i trafikken som IKKE er slik som meg. De er det mange av nemlig, det ser vi på nyhetene hver dag. Bare på kort tid har det vært dokumentert kjøring imot kjøreretningen i Trondheim og omegn. Så derfor kan jeg ikke støtte kjøp av en E30 som hverdagsbil. Man har bedre sannsynlighet for å overleve i en nyere bil, uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobertGråwe Skrevet Mai 17, 2015 Share Skrevet Mai 17, 2015 (endret) Jeg må nesten si meg enig med foreldrene dine, du som 18 BØR ikke ha en e30, du kommer med all sansynlighet til å bulke, for vi VET hvordan folk kjører med e30. Vi har alle vært der, og siden prisen på de er så høy, og forsikring av en e30 er så høy, bør du vente til du er erfaren og faktisk har råd til å restaurere den før du kjøper deg en. ( i tilfelle du krasjer)Men sånn helt seriøst, det er kult med en gammal e30, og ENDA kulere om du har klart å vente flere år før du kjøper en, vent til du er moden bak rattet.Du tror kanskje du er det, og for alt jeg vet kan det hende du faktisk er det og, men jeg vet med meg selv at jeg ikke var det før jeg var 25+ og hadde vraket et par biler selv. Endret Mai 17, 2015 av RobertGråwe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet Mai 23, 2015 Share Skrevet Mai 23, 2015 Åssen går det her da drevi? Hilste du fra meg? Har du blitt kastet ut hjemmefra, eller har du slått deg til ro og venter på bedre tider? Nå skal du ha kreds for og dele dette her på forumet. En av de bedre trådene! Morsomt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sturmtiger Skrevet Mai 24, 2015 Share Skrevet Mai 24, 2015 Du lever bare en gang uansett, kjøp E30 og se kordan det funker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drevi Skrevet Mai 26, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2015 Åssen går det her da drevi? Hilste du fra meg? Har du blitt kastet ut hjemmefra, eller har du slått deg til ro og venter på bedre tider? Nå skal du ha kreds for og dele dette her på forumet. En av de bedre trådene! Morsomt! Hehe, har ikke blitt kastet ut enda, har heller ikke kjøpt noe E30. Har kommet fram til at jeg kanskje kjøper en strøken E36 først som crusebil/helgebil. Den har jo noe airbag og ABS, så den er jo sikrere enn en E30. Men foreldrene mine er fortsatt ikke fornøyd med E36 , de vill få meg opp til E90, minimum E46, men.men, jeg har jo gått ett hakk opp på sikkerheter Men som sagt en E30 skal jeg eie før eller siden, har tenkt litt på å vente til jeg er ferdig med fagbrevet (0.5 år ca + -) og så bellønner jeg meg selv med en E30. hehe. og takk til alle som har svart, det er litt deilig og få frustasjonen ut litt og høre hva andre mener og har erfart, selv om jeg innerst inne vet hva jeg vill og skal Espen Aass reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Mai 26, 2015 Share Skrevet Mai 26, 2015 E36 er jo ikke akkurat så veldig sikre de heller da? Men som du sier, de er nok sikrere enn E30 da pga airbag og ABS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet Mai 26, 2015 Share Skrevet Mai 26, 2015 E36 er jo ikke akkurat så veldig sikre de heller da? Men som du sier, de er nok sikrere enn E30 da pga airbag og ABS. Hyyyysss da.... DanielStance. Foreldrene hans kan høre deg! Som skrevet, så overlevde jeg i Boble, 3 år kjørte jeg den, og det var stram wier nesten hele tiden og 36 Hk [-o< Men nå har jeg vokst opp uten sykkelhjelm og knebeskyttere da. Daniel. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Mai 26, 2015 Share Skrevet Mai 26, 2015 Hyyyysss da.... DanielStance. Foreldrene hans kan høre deg! Som skrevet, så overlevde jeg i Boble, 3 år kjørte jeg den, og det var stram wier nesten hele tiden og 36 Hk [-o< Men nå har jeg vokst opp uten sykkelhjelm og knebeskyttere da. 36 hissige hestekrefter!! Men ja, vet godt at man kan overleve helt greit med "usikkre" biler, men er liksom sånn med tanke på at han "velger vekk" E30 pga sikkerhet (vet han egentlig ikke gjorde det, altså), så kom jo ikke E36 så veldig godt ut de heller. Har ikke brukt så mye sykkelhjelm jeg heller du Espen Aass reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet Mai 26, 2015 Share Skrevet Mai 26, 2015 Så lenge han ikke drar av i 150 km/t, og det gjør man IKKE i norge, så er E36 regne panserkjøretøyet i forhold til bobla. Der er det bare luft og bensin mellom støtfanger og cupén Men jeg ser den. Tidene forandrer seg, og det som var sikkert for 15 år siden..... tja. Men en ting er helt sikkert, og det er at det var morsomere før, da sikkerhet kun var noe man hørte om med fly! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå