Gå til innhold

Skare1's E46 323CI!

Share

Anbefalte innlegg

Hei! Var nylig i Stavanger for å hente "18-årsbilen", en relativt godt utstyrt '99 BMW 323CIA :D

Tok flyet fra Gardermoen og ankom Stavanger kl. 17, og ble plukket opp av en dame i slutten av 20-årene med bilen. 

Bilen var som forventet og det tok ikke lang tid før jeg var på vei hjemover mot Hønefoss med den røde "L'en" plantet på bagasjeluka :smile:

Var ikke helt tilfeldig at det ble en BMW som førstebil, store deler av familien kan kalles BMW-entusiaster, noe som jeg selvfølgelig har gjort at jeg har fått et øye for BMW ;) Når jeg fant denne på finn med den "rette" motoren og utstyret måtte jeg bare slå til. 

Litt info om bilen:

Importert til Norge i 2004, gått 209K km, blitt fulgt opp med servicer etter intervallene. 

Ekstrautstyr: 

- Skinnseter m/ memory 

- Cruisecontroll

- Originalt sportsunderstell

- Sportsratt med multifunksjon

- Interiørlister i tre

- Skipose

- Varmeseter

- Klimaautomatikk

- Buisness-anlegg

- Ryggesensorer bak

- Hengerfeste

Eksteriør: 

- Facelift baklamper

- M3-vinge

- 19" M3 Replica(?)

- Frontlamper m/ angeleyes

- Tridon senkefjærer

Bilen skal inn på EU i slutten av mai, må i den forbindelse fikse TUV-papirer Tridon senkefjærene som er kjøpt på bil-xtra, justere lys og ordne slakk i innfestninga til bakaksel (foring?). Går inn for å få en bil som er trofast og i god stand uten noen form for ulyder og slark, men det skal jo selvfølgelig se bra ut også, så jeg har en del planer for utseende som røpes ved neste innlegg. 

Kommer til å bruke denne tråden til å dokumentere arbeid, men også for stille spørsmål ting jeg lurer på underveis :)

Planer:

- Få bilen EU-godkjent og i god teknisk stand

- Ta det som er av rust på bilen

- Lett service på motor (olje, filter og plugger)

- Ta en sikkelig shine på bilen utvendig/innvending

- Farge opp deler av setet med farge fra Swissvax

- Bytte til 2DIN spiller

- Bygge et helt greit stereo

- M3 eller M-Tech 2 støtfangere

- ALU-ringer i speedometer

- Kjøpe velour-gulvmatter i riktig farge

- Muligens foliere interiørlister

- Moderat soting av ruter

- Muligens facelift panser

Endret av Skare1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig kommentarer! :)

Var innom Bil-Xtra i dag å forhørte meg ang. TUV-papirer på senken, han mente at det ikke ville være noe problem å få godkjent hvis jeg tok etterkontrollen på bil-xtra sitt verksted, så da løser det problemet seg relativt lett :)

Jeg har et problem med at jeg ikke får justert førersete noen veier, mens passasjersetet fungerer akkurat som det skal? Da er det vel ikke en sikring som er gåen, når passasjersetet fungerer? Eller er det en sikring for hvert sete? 

I tillegg er jeg litt usikker på om bilen kler helt sorte nyrer, hadde kanskje vært finere med chrome ytterkant og svarte riller? Noen som har noe formeninger rundt dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen! :) Kjipt å ikke kunne cruise rundt i ren bil på 17. mai, men nå er det forhåpentligvis kun 5 dager igjen til lappen (y)

Regner med at jeg begynner med oppshininga i morgen, så mulig det blir en update i morgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen! :) Kjipt å ikke kunne cruise rundt i ren bil på 17. mai, men nå er det forhåpentligvis kun 5 dager igjen til lappen (y)

Regner med at jeg begynner med oppshininga i morgen, så mulig det blir en update i morgen :D

5 dager til lappen ja!! :) Den første turen i egen HELT alene er bare helt magisk! Glemmer aldri den følelsen :D Bare å glede seg og LYKKE TIL :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil Adrian :)

Sorte nyrer, M-Tech 2 fanger og M-Fanger bak hadde gjort susen her :) Sot av ruter hadde jeg droppet, fort gjort at det blir seenes "Harry" ut. Ville heller foliert lister rundt ruter i sort høyglans :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...