Gå til innhold

Valgets kval Bmw E46 m3 eller Porshce 996 c4s? Prøvekjørt og greier ikke velge.


chrisen
 Share

Anbefalte innlegg

Uten tvil M3! Har hatt mange selv, så prøvde jeg en 996 c2 bygd av designtech mener jeg det het... Utrolig mye snadder på den! Fikk med en perm med kvitteringer på bare deler på omkring 400 :P

Men gikk tilbake til BMW igjen :)

Så mye mere brukervennlig til daglig osv å

Mye mere helhetlig med tanke på at en M3 har alt man kan drømme om :D

En orignal Porsche syns jeg er gørrkjedelig iforholdtil

En M3. Så hadde ikke Den Porscha sett ut som den gjorde hadde jeg aldri kjøpt den :)

Her var det bur, carbonstoler,carboninteriørlister,big brake kit forran og bak,toyo r888,eksos,filterkit,fullt utvendig turbokit,justerbart understell +++++++++++

Syns du M3 blir for "treg" har jeg hatt flere hvor jeg kjøpte ess 550 kit! Det Anbefalles!! Da er det ikke

Mye på gata som kjører fra deg ;)

Å er holdbart som bare det!! Kjøp M3n!! ;)

post-48064-0-10981400-1433067506_thumb.j

post-48064-0-63033600-1433067519_thumb.j

post-48064-0-60758400-1433067549_thumb.j

post-48064-0-95288400-1433067564_thumb.j

Endret av Ivrig86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bestemt meg for den bilen du linker til som ble solgt rett foran nesen på meg. Den stod vel annonsert i en dag før den ble revet vekk! Så det var kjipt:(

Siste bilen du har lenke til har stått til salgs lenge og er nok veldig bra, dog har den ikke Turbo karosseriet som er selve grunnen til at jeg ønsker en c4S.

Hva mener folket en burde gi for disse bilene jeg henviser til i første post? Med de utbedringer 996 måtte trenge og om M3en er overpriset for 430K for en 02mod?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde SMG var kjappere enn manuell på rett strekning?

UTEN TVIL!! Di som

Påstår smg er treg... Da har di ikke benyttet smg kassa sine muligheter og justeringer! Smg kassa gir deg rygg og nakkeskader om du vil hehe

Ser trådstarter har prøvd E60

m5 med smg, dette har jo jeg nå :) Å tidligere hatt så si bare M3 med SMG!

Manuell gir er GØRRKJEDELIG iforhold!!! En M3 skulle aldri vært levert med annet enn smg er min mening, jeg har iallefall hatt en med manuell å aldri igjen! En kompis kjøpte nettopp sin andre M3, tidligere manuell-nå SMG! Han å syns det er såååå mye råere og deiligere med SMG!

E60 kassa kontra E46 Kassa vet jeg ikke noe

Teoretiske forskjeller på Men syns ikke det er noe store forskjeller på di.

Så om du var fornøyd med M5 kassa så blir du nok det med M3 også :) verdt å

Nevne at clutchen på Di pleier gå på rundt 100k.

Jeg måtte bytte på den ene min på 104 mener jeg.

Jeg har hatt 7 stykker mener jeg det er å aldri hatt noe feil eller problemer med noen av di :) Sinnsykt deilige biler på alle

Måter!! En M3 med smg bør prøvekjøres kanskje fra en dag til en annen å få opplæring i kassa å diverse for å

Få virkelig opplevd hvor rått det er! Som sagt, jeg hadde ikke vurdert Porscha engang! Men når det er nevnt noe priser osv her. Er jo en innpå forumet her som skal selge sin sykt strøkne M3, denne har også ESS kit og myyyye annet snadder! Å tipper den er i samme

Prisklasse som denne du har linket til. Skal

Se om jeg finner den så

Legger jeg link her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som verkstmester hvorfor er ikke lageret skiftet hvis det er 7-8 tusen i deler..

Påstår at dette ikke er så stort problem på 3,6literen men at det var på 3,4l som slet med dette. Kun få tilfeller av havari på 3,6, men ett kjapt google søk forteller at en del har hatt trøbbel der også.

Sylindre var nylig scopet og disse var strøkne, oljeprøver også tipp topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Eller M5?:P

Men når det kommer til bruken, så er det helst puss og gnikk med en tur hver søndag:p En tur på bane hvert tredje år, og ellers skal den låte bra og se herlig ut en sommerdag med vinduene nede. Får seg gjerne en tur på svingete vestlandsveier med fjord og fjell i ny og ne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge biler er jo det ypperste i sine kategorier, men til hverdagslig bruk og med tanke på driftsikkerhet så ville jeg nok valgt M3en. Personlig hadde jeg aldri kjøpt en over 10 år gammel bil til over 400 000 kr, da hadde jeg lagt til litt og heller gått for E92 M3 eller spart 100 000 og heller kjøpt E39 M5.

SMGen på E46 har vel aldri vært helt bra, mener den fikk slakt allerede da den var ny. Ble vel ikke bra før man kom opp på E60 M5 mener jeg å huske, uansett så ville jeg foretrukket manuell i en M3 :)

Tror du blander med E36 M3....SMG II i E46 fikk god kritikk! Den er vesentlig raskere en hva noen klarer å gire manuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vesentlige raskere? har du tall på SMG vs manuell, i E46 M3 vel og merke? Det var nemnt over svingete å fjell veier på vestlandet, da er manuell tingen  ;) tryggere kasse og skal man kose seg opp en fjellside, ja gud så moro det er å 'jobbe' litt, SMG kan beholdes late folk å de som har leddskader. Men er jo en smakssak, og man bør velge deretter. Så akkurat hvilken kasse du skal gå for må du vel tenke over på hva DU liker best. Men eg skjønner virkelig ikke overentusiasmen til ivrig over her for SMG, kjørte E46 SMG en gang, mista litt av sjela mi under den kjøreturen...

 

Ang. pris er vel nesten bunn nivået på M3'n nådd, for strøkne eksemplarer? ligger vel gjerne på rundt 400. Dette kan jo fort endre seg på et par år.. men noke stort verditap tviler eg på du får.

Endret av BMWE39turbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du blander med E36 M3....SMG II i E46 fikk god kritikk! Den er vesentlig raskere en hva noen klarer å gire manuelt.

Tror nok jeg også. Er E36 smg som det går mye prat om, E46 er en annen sak :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vesentlige raskere? har du tall på SMG vs manuell, i E46 M3 vel og merke? Det var nemnt over svingete å fjell veier på vestlandet, da er manuell tingen ;) tryggere kasse og skal man kose seg opp en fjellside, ja gud så moro det er å 'jobbe' litt, SMG kan beholdes late folk å de som har leddskader. Men er jo en smakssak, og man bør velge deretter. Så akkurat hvilken kasse du skal gå for må du vel tenke over på hva DU liker best. Men eg skjønner virkelig ikke overentusiasmen til ivrig over her for SMG, kjørte E46 SMG en gang, mista litt av sjela mi under den kjøreturen...

Ang. pris er vel nesten bunn nivået på M3'n nådd, for strøkne eksemplarer? ligger vel gjerne på rundt 400. Dette kan jo fort endre seg på et par år.. men noke stort verditap tviler eg på du får.

Trengs ikke noe tall! :P Smg er "pang,pang,pang" hehe og som

Sagt... Smg må Nesten "læres" over litt tid... Første prøveturen min med smg ga heller ingen "store gleder"... Men jo mere man kjører jo råere føles det.

Men er jo også en smaksak! MEN tror nok veldig mange av di som "missliker" smg er fordi di ikke har fått prøvd det ordentlig :D

Endret av Ivrig86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Eller M5?:P

Men når det kommer til bruken, så er det helst puss og gnikk med en tur hver søndag:p En tur på bane hvert tredje år, og ellers skal den låte bra og se herlig ut en sommerdag med vinduene nede. Får seg gjerne en tur på svingete vestlandsveier med fjord og fjell i ny og ne:)

Ja M5 er ennå råere igjen!! Men også nesten dobbelt pris da.. Men der er det iallefall null problem å hente i barnehagen feks ;)

Min legges til 599 i slutten av sessongen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blander vi ihvertfall epler og bananer. M5 er ingen konkurrent til 911 og M3 iom. at den pga. tyngden og størrelsen mest av alt er en tradisjonell GT (les: mange hestekrefter er ikke alt). Jeg husker også et E46 M3 med SMG gearkasse fikk relativt mye kritikk da den kom... sogar også E46 M3 CSL. Idag er det E46 M3 med manuell gearkasse som er mest ettertraktet pga. det klassiske oppsettet med en kraftig rekkesekser uten ladeluft og en manuell gearkasse. E46 M3 CSL er også ettertraktet, men det er mest pga. samlerverdien. Det er etterhvert over 15 år siden disse bilene ble utviklet og dagens SMG gear er definitivt mye, mye raskere. Hvorvidt man merker dette eller setter pris på dette har mest med personlige preferanser å gjøre... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du blander med E36 M3....SMG II i E46 fikk god kritikk! Den er vesentlig raskere en hva noen klarer å gire manuelt.

Jeg mener at AMS og Autocar nærmest slaktet denne kassen da den kom i E46 M3, det husker jeg fordi jeg stusset veldig på at den fikk så dårlig kritikk. Trodde alltid at denne kassen var svært god helt til jeg leste flere tester som sa noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ESS hadde til salgs en ombygd m3 Csl for en tid siden som jeg mener de ikke fikk solgt. Csl er jo ganske eksotisk men er vel gjerne umulig å bli kvitt en ombygget bil igjen? Selvom Ess nok har gjort en skikkelig jobb... Blir en ombygd M3 like skarp som en orginal med tanke på antall sveisepunkt ect? Std M3 ombygd er ikke aktuelt med Csl har jeg ikke råd til orginal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...