Gå til innhold

Min X3 F25 m-sport - Alpina XD3 diffuser


 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Fin bil du har :) Alpinhvit gjør seg bra på f25.

 

Her er katalogen:

http://www.alpina-automobiles.com/fileadmin/user_upload/PDF_Brochure/ALPINA_Parts/ALPINA_TeileZubehoer_F25/mobile.html#/page/1

Så kan du legge inn delenummeret for frontspoiler til f25 LCI som er: 4110043

i handlekurven på koed.no

Den koster 4543,75kr

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Takker👍🏽😃 ja leita mange mnd før at eg fant en hvit f25 med facelift utgaven å rett utstyr, mn da ikke el seter eller 190hk eller 3.0 ltr. I følge BMW norge som e snakka mæ så trudd di ikke at det var laget i alpinhvit lll. Kunne egentlig tenke med nokka sånn leppe, mn går vel ikke ant å få tak i alt man vill

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg montert LCI speil på bilen. Fikk de latterlig billig på en auksjon på ebay.de. 140€ for 2 sidespeil med speilglass + ledningsnett til framdørene + 1stk innerspeil :shock:

Håpet det skulle bli nogenlunde plug and play, men det ble ikke helt slik. LCI speilene var utstyrt med memory noe mine gamle speil ikke er. 

Alle speil til F25 som har utstyrsnivå over oppvarmede speilglass er styrt via LIN-bus hvis jeg ikke tar helt feil som igjen betyr  annet ledningsnett.

Jeg fant ut at det kom til å bli litt for komplisert å bytte ut ledningsnettet i dørene så derfor tok jeg i stedet å byttet over kablene inne i speilene i stedet.

Speilmotorene måtte også byttes over da det er forskjell på de som er styrt via LIN bus og de som ikke er det.

Kabelen som går til led-blinkersene på LCI speilene er separat i forhold til kabelen som går til speilmotoren/LIN-bus/varme, så denne ble beholdt. (Blå plug)

IMG_5125.JPG

Gammel kontakt tilhørende pre-lci speilene modifisert for å gjøre plass for pluggen for blinklys kabelen:

IMG_5124.JPG

blå plugg på plass:

IMG_5126.JPG

Så da var det bare å sette sammen speilene og montere de på bilen :)

IMG_5129.JPG

IMG_5131.JPGIMG_5130.JPG

Så da gjenstår det bare å trekke en ledning fra hver speilkontakt og frem til FRM modulen for å få liv i blinklysene :)

Jeg la forresten merke til at aluminiumen på speilfotene på gamlespeilene var ekstremt korrodert. Har noen andre vært borti noe lignende?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har troklet litt igjennom ETK og det viser seg at F25LCI, F26, F15 og F16 deler samme speilkomponenter foruten selve speilstammen. Speilglass, ramme, fremre deksel, deksel i underkant og LED-blink har samme delenummer.

F15 sine speil og F85 sine M speil deler også samme komponenter foruten speilkåpe og ramme.

Så da er det i teorien disse 2 delene jeg trenger på begge sidene med delenummre:

Speilkåper:

51168061707

51168061708

Rammer:

51168060319

51168060320

IMG_5144.JPG

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deleprisen kommer seg på ca. 2300kr, så kommer evt. lakk i tillegg.

Kansje foliere i carbon eller noe sånt istedet? :-k 

Har sett etter carbondeksler til F85/F86 på ebay, men finner bare sånne man limer utenpå de originale speilkåpene.

Alternativet er sånne X5M "look" speilkåper.

IMG_5145.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...