Gå til innhold

APedersen • E53 X5 4.4 • Update s.6! Dension selges!


 Share

Anbefalte innlegg

Takk for det ahj! :)

 

Ble nye innfestninger til eksos samt senk bak i helga. Godt fornøyd med både høyde og stuk på første forsøk, poster mer info med bilder ila et par dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update:

 

Fikk som sagt lagd ferdig fire stødige og justerbare fester til eksosen samt montert de justerbare linkene bak i helga. Bestilte også Dension Gateway BT Lite i går for å få bluetooth på det originale anlegget, er temmelig lei av FM-senderen nå, så er klar for bluetooth nå!:P Lagde linkene ca. 10mm kortere enn de originale, men nøyaktig hvor mye utslag det gjorde på høyden er jeg litt usikker på da jeg glemte å måle avstanden mellom skjermbue og bakke før jeg begynte.. Er vel egentlig ikke så mye annet å si, bildene taler vel for seg selv, jeg ble i allefall fornøyd med resultatet:)

 

Eksos:

 

IMG_2300.JPG

IMG_2304.JPG

IMG_2424.JPG

IMG_2426.JPG

IMG_2306.JPG

IMG_2308.JPG

IMG_2427.JPG

 

Senk:

 

IMG_2350.JPG

IMG_2353.JPG

 

Bilder av bil:

Disse bildene ble tatt før eksosen fikk nye fester..

 

IMG_2356.JPG

IMG_2357.JPG

IMG_2358.JPG

IMG_2359.JPG

IMG_2360.JPG

 

Bilder av bil - Del 2:

Her står bilen i en ganske ujevn bakke, bare så det er sagt. Skal lite til på disse bilene før understellet endrer seg, men det i seg selv er vel en god egenskap for en bra SUV :P

 

IMG_2432.JPG

IMG_2433.JPG

IMG_2434.JPG

IMG_2435.JPG

IMG_2437.JPG

Endret av APedersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Update:

 

Tiden er inne for en update!:) Skal prøve å huske hva som har blitt gjort siden sist update:

Bestilte og mottok Dension Gateway BT Lite og var selvfølgelig veldig klar for bluetooth-lyd i bilen, men i første omgang hadde jeg bestilt med feil kabel (Quadlock-plugg), så her måtte jeg bestille rett kabel (BMW-plugg) og vente enda litt lengre på denne. Når kabelen endelig kom monterte jeg dette ganske raskt, men ingen lyd i anlegget.. Var koblet til Densionen da jeg kunne bytte sang på telefonen "med bilen", men ingen lyd. Ante fort at jeg nok en gang hadde vært uheldig med dette kjøpet og begynte å søke litt på internett om dette. Da viser det seg selvfølgelig at akkurat dette produktet ikke passer med akkurat det anlegget jeg har (DSP), så dette ble veldig nedsig.. Dette var ikke oppgitt på siden til Bilradiospesialisten da, men ser de har ordnet opp i det nå. Har i alle fall produktet enda om noen er interessert i Dension til en litt billigere penge, også med Quadlock plugg slik at det passer mange BMW'er, samt et par Mini'er. Mer info ser man i følgende link hos Bilradiospesialisten, jeg har altså både BM1 og BM4-versjonen.

Link: https://bilradiospes.no/sokeresultater?q=dension gbl3bm

 

Tenkte også for en stund siden at det var på tide å overhale dynamoen, da jeg har hatt liggende dette overhalingskittet i nesten et halvt år. I denne dynamoen var det en eller flere diodebroer som var defekt, dermed ble det ulyd og at den ladet mindre enn den skal. Men etterhvert under demontering av selve dynamoen klarte jeg uheldigvis å dra av et par punkter hvor selve spolen er festet til diodebroen, eller noe sånt, husker ikke helt. Denne var i alle fall ikke til å redde, så da ble den pant i ny dynamo som i utgangspunktet kostet ca. 11 000kr! (Så jeg har med andre ord også et nytt overhalingskit til dynamoer i M60/ M62 motorer om noen er interessert. Ta kontakt for mer info!) Ny dynamo ble da montert, og alt i skjønneste orden!:D En fryd å slippe ulyden, samt det at den nå lader som den skal. Så nå er det bare motorlyd igjen:D Selve utskiftingen av dynamoen var forresten en veldig enkel og ryddig operasjon med alle de gode patentene denne motoren har, virkelig flott å skru på så langt!

Slenger så klart med noen bilder! :)

 

IMG_2845.jpg

IMG_2846.jpg

IMG_2855.jpg

IMG_3146.jpg

IMG_3147.jpg

IMG_3149.jpg

 

Fikk også et bilverksted til å ta firehjulskontroll på bilen for en måned siden da rattet var pittelitt skjeivt, i tillegg til at spissingen var litt feil foran, så det hadde den ikke vondt av. Ekstremt godt å få dette på stell, dette er ting som bare  være i orden.

Det var litt lite futt i AC'en, så denne har også blitt friska opp med nytt kuldemedie, dette er det veldig greit å kan gjøre selv! :)

 

IMG_3183.jpg

IMG_3185.jpg

IMG_3201.jpg

IMG_3198.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...