BMWE39turbo Skrevet Juni 23, 2015 Share Skrevet Juni 23, 2015 også? når man er en ansatt i en offentlig jobb der man putter på en uniform som gir en makt så skal ikke dette misbrukes uansett korleis motpart er. Man skal oppføre seg proffosjonelt eller så burde man miste jobben. Er så drittlei folk i uniform som tror de kan makte sin dårlige dag på andre mennesker, Og ang. kompetanse på disse apekattene, det er ikke alltid den er helt på topp. Nå hadde de rett ang. rutene, men 4000 var drøyt? Og det med førerkort er så absurd at det er galskap. Eg gir meg før det koker over. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HSA Skrevet Juni 23, 2015 Share Skrevet Juni 23, 2015 Mange lett forvirrende svar her. Svaret mht førerkortet er åpenbart: Du hadde førerkortet med deg og kan bevise at du viste det frem til kontrollørene (uansett om du først trodde du ikke hadde det); da er gebyret helt klart uriktig ilagt. Har du allerede vedtatt gebyret (noe du ikke burde gjort) bør du betale for å unngå en innkrevingsprosess som kan være vanskelig å stanse, og deretter klage (du vil etter min mening helt sikkert få medhold i denne klagen). Gebyret for solfilm er det vanskeligere å si noe om. Det kan ilegges administrativt gebyr (ikke kalt bot eller forelegg) ved overtredelse av vegtrafikkloven og kjøretøyforskriften. Du burde sjekke hva som er vanlig praksis og evt. gebyrnivå ved denne typen overtredelser og klage hvis du har blitt forskjellsbehandlet (vel å merke hvis du allerede har vedtatt gebyret). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Be-eM-We Skrevet Juni 23, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2015 også? når man er en ansatt i en offentlig jobb der man putter på en uniform som gir en makt så skal ikke dette misbrukes uansett korleis motpart er. Man skal oppføre seg proffosjonelt eller så burde man miste jobben. Er så drittlei folk i uniform som tror de kan makte sin dårlige dag på andre mennesker, Og ang. kompetanse på disse apekattene, det er ikke alltid den er helt på topp. Nå hadde de rett ang. rutene, men 4000 var drøyt? Og det med førerkort er så absurd at det er galskap. Eg gir meg før det koker over. Tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Be-eM-We Skrevet Juni 23, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2015 Mange lett forvirrende svar her. Svaret mht førerkortet er åpenbart: Du hadde førerkortet med deg og kan bevise at du viste det frem til kontrollørene (uansett om du først trodde du ikke hadde det); da er gebyret helt klart uriktig ilagt. Har du allerede vedtatt gebyret (noe du ikke burde gjort) bør du betale for å unngå en innkrevingsprosess som kan være vanskelig å stanse, og deretter klage (du vil etter min mening helt sikkert få medhold i denne klagen). Gebyret for solfilm er det vanskeligere å si noe om. Det kan ilegges administrativt gebyr (ikke kalt bot eller forelegg) ved overtredelse av vegtrafikkloven og kjøretøyforskriften. Du burde sjekke hva som er vanlig praksis og evt. gebyrnivå ved denne typen overtredelser og klage hvis du har blitt forskjellsbehandlet (vel å merke hvis du allerede har vedtatt gebyret). Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Be-eM-We Skrevet Juni 23, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2015 Takk for innelggene! Kanskje jeg er paranoid men jeg føler at hele greia er et komplott mot meg. Ingen av kameratene mine har fått bot eller forelegg for soting og så leser jeg på nettet nå at ulovlig soting får samme straff som kjøring av nediset bilruter og det er 2000 kr. Det er jo noe merkelig som foregår her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Juni 23, 2015 Share Skrevet Juni 23, 2015 Kan du legga ut filmen frå GoProen? Blei nysgjerrig på å sjå korleis situasjonen utspant seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Be-eM-We Skrevet Juni 23, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2015 Det er akkurat sånn som jeg skrev det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Juni 23, 2015 Share Skrevet Juni 23, 2015 Jeg skriver av rett fra forelegget Tviler ikke på det, men jeg skjønner ikke helt grunnlaget eller lovhjemmelen for å gi det forelegg på 4000 kr. Alle forelegg som kan gis er listet opp i Forskrift om forenklet forelegg i vegtrafikksaker. https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1990-06-29-492 Det som kan gjelde deg er §1 punkt 7d) uten å ha tilstrekkelig utsyn, forskrift om bruk av kjøretøy § 1-3 som gir et forelegg på 2000 kr. Kan du ha fått ett forelegg for hvert vindu foran? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet Juni 23, 2015 Share Skrevet Juni 23, 2015 Men er det sant at du ikke er pliktig til å stoppe for SVV, uten politi tilstede? Jepp, det samme gjelder tollere. § 10.Trafikkontroll m.m. Fører av kjøretøy skal straks stanse for kontroll når det kreves av politiet eller kontrollpersonell fra regionvegkontoret. Føreren plikter å vise fram dokumenter som det er påbudt å ha med under kjøringen, og straks etterkomme påbud gitt med hjemmel i denne lov. Departementet kan gi andre offentlige tjenestemenn myndighet til å foreta kontroll og gi påbud som nevnt i første ledd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juni 23, 2015 Share Skrevet Juni 23, 2015 (endret) Ble stoppet med sotfilm for 1 uke siden. Da fikk jeg beskjed om å rive det av og vise bilen hos ett godkjent bilverksted innen 2 uker.. Ingen bot eller noe Det somv ar litt artig var at bakdekkene mine var blankslitte, men dette sjekket di ikke opp Legg gjerne ut gopro filmen! Og hold oss oppdatert Og når du har hendelsen på video og om den er som du beskriver. Gå ut i media da vel Så slutter kanskje disse kontrollørene og misbruke sin makt. Hadde vertfall jeg gjort Er mange ufordragelige folk i vegvesenet Endret Juni 23, 2015 av Skulebollen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet Juni 23, 2015 Share Skrevet Juni 23, 2015 Kanskje jeg er paranoid men jeg føler at hele greia er et komplott mot meg. Ingen av kameratene mine har fått bot eller forelegg for soting Kan det være noe ved din opptreden som gjør at skjønnsvurderinger går i din disfavør? Du krever at sotfilmen skal av på verksted, istedenfor å spørre om det er greit å la verkstedet gjøre dette fordi du ønsker at det blir gjort av de som la den på. Du peker nese til kontrolløren ved å si at han ikke har rett til å ta skiltene dine. Du setter hardt mot hardt, da legger du opp til at de tar deg på det de kan ta deg på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 23, 2015 Share Skrevet Juni 23, 2015 Kan du legga ut filmen frå GoProen? Blei nysgjerrig på å sjå korleis situasjonen utspant seg Det er akkurat sånn som jeg skrev det Da begynner jeg å lure litt, hva er det du ikke forteller? Det er alltid to sider av en sak. Krika reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Be-eM-We Skrevet Juni 23, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2015 Da begynner jeg å lure litt, hva er det du ikke forteller? Det er alltid to sider av en sak. Jeg er ikke her for å "bevise" dere noe som helst. Jeg presenterte saken for å få tips om hva jeg burde gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Be-eM-We Skrevet Juni 23, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2015 Kan det være noe ved din opptreden som gjør at skjønnsvurderinger går i din disfavør? Du krever at sotfilmen skal av på verksted, istedenfor å spørre om det er greit å la verkstedet gjøre dette fordi du ønsker at det blir gjort av de som la den på. Du peker nese til kontrolløren ved å si at han ikke har rett til å ta skiltene dine. Du setter hardt mot hardt, da legger du opp til at de tar deg på det de kan ta deg på. Vent nå litt.. min opptreden ? Det er jo vegvesenet sin opptreden som er sjeiv her... Eneste jeg har gjort er å bevare rettighetene mine. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Be-eM-We Skrevet Juni 23, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2015 Tviler ikke på det, men jeg skjønner ikke helt grunnlaget eller lovhjemmelen for å gi det forelegg på 4000 kr. Alle forelegg som kan gis er listet opp i Forskrift om forenklet forelegg i vegtrafikksaker. https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1990-06-29-492 Det som kan gjelde deg er §1 punkt 7d) uten å ha tilstrekkelig utsyn, forskrift om bruk av kjøretøy § 1-3 som gir et forelegg på 2000 kr. Kan du ha fått ett forelegg for hvert vindu foran? jeg hadde solfilm på 3 ruter. ble bedt om å ta av fra frontruta, og begge siderutene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå