Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kikker på nye skiver og klosser til min E92 335i,

Hovedsakelig klosser og skiver på forhjulene da disse snart trenger å byttes.

Norge har noen stive priser på dette, men jeg finner mye forskjellig på ebay.

Er det noe å anbefale her?

Hva er forskjellen på skiver med disse hullene i og uten f.eks?

Skrevet

Ingen problem å kjøpe bremser på ebay. Får nesten det samme på GS og koed likevel.

Skiver med hull i er jo såkalt performanse skiver som for eks. finnes på M biler.

Hullene bidrar til å holde skiven kjølig og avgi varme.
Sporene bidra til å lede vannet vekk fra skiven.

Skrevet

Ingen problem å kjøpe bremser på ebay. Får nesten det samme på GS og koed likevel.

Skiver med hull i er jo såkalt performanse skiver som for eks. finnes på M biler.

Hullene bidrar til å holde skiven kjølig og avgi varme.

Sporene bidra til å lede vannet vekk fra skiven.

hullene leder lite varme og er berre med på å øke sjansjen for sprekker. det var fra førtidens bremer som avgidde mykje meir bremsestøv så det måtte dreneres med hull. du ser ikkje performance biler ha det no til dags, uten om ferrari og lamorgini og dei merka der som har det "for the looks". men spor og ventelerte bremer er heilt klart bedre enn ingen av delene.

var en så la ut en video her på bimmers som forklarte det veldig godt.

Skrevet

Kina produktene på Ebay har ofte dårlig kvalitet i metallet. Urent metall. Kommer du borti slike, er original bremsene bedre.

Men du kan være heldig å komme over OK kvalitet på Ebay. Så hvis du tar sjansen....Lykke til.

Skrevet

Disse hullene er ofte ikke gjennomborret.
Det de og slizzing hjelper med er å slipe av glasering som måtte oppstå på bremseklosser, og transportere bort urenheter.
IKKE kjøp zimmermann sine sport skiver (med hull) da disse slår seg skeive lett.
Har ikke hørt om eller erfart med standardskivene til zimmermann.

Skrevet

Tusen takk for et godt svar fra dere alle :-)

Kina produktene på Ebay har ofte dårlig kvalitet i metallet. Urent metall. Kommer du borti slike, er original bremsene bedre.

Men du kan være heldig å komme over OK kvalitet på Ebay. Så hvis du tar sjansen....Lykke til.

Har ikke tenkt til å kjøpe kinaprodukter, men ser på skikkelige merker :-)

Tar gjerne i mot anbefalinger på hva som er bra og hva som er dårlig.

Disse hullene er ofte ikke gjennomborret.
Det de og slizzing hjelper med er å slipe av glasering som måtte oppstå på bremseklosser, og transportere bort urenheter.
IKKE kjøp zimmermann sine sport skiver (med hull) da disse slår seg skeive lett.
Har ikke hørt om eller erfart med standardskivene til zimmermann.

Veldig greit å vite! Har noen skiver i dag som har fått kast nemlig, så er derfor jeg må bytte.

Skrevet

Det kommer seg på 6000,- om du kjøper originale BMW deler fra GS.

Eller ca 5000,- om du velger Zimmermann skiver og Textar klosser fra GS.

Og disse produktene er du sikre på at leverer høy kvalitet og dermed beholder bremsene så gode som du har per i dag.

Det er jo en kjent sak at originale skiver og klosser fra BMW holder høy kvalitet som tåler en del juling og leverer veldig gode brems, selv ved kalde skiver.

Så jeg hadde gått for alternaltiv nr 2 som jeg selv foreslo. 

Hadde zimmermann skiver på min gamle E39 med textar klosser og dette var veldig bra.

Skrevet

På gamle jobben brukte vi stort sett zimmerman skive og texstar klosser på kundebiler og hadde aldri noe problem med dette. (OE skiver, ikke noe slizzer etc)
Dette var jo da stort sett 520 og 316'er etc så ikke noe heeftige greier akkuratt, om du bruker bilen hardt ville jeg vurdert ting som ferodo, ebc, performance friction osv.
Om du bruker den rolig langs veien for det meste er det bare å gå for tilvsvarende org.

Skrevet

Det kommer seg på 6000,- om du kjøper originale BMW deler fra GS.

Eller ca 5000,- om du velger Zimmermann skiver og Textar klosser fra GS.

Og disse produktene er du sikre på at leverer høy kvalitet og dermed beholder bremsene så gode som du har per i dag.

Det er jo en kjent sak at originale skiver og klosser fra BMW holder høy kvalitet som tåler en del juling og leverer veldig gode brems, selv ved kalde skiver.

Så jeg hadde gått for alternaltiv nr 2 som jeg selv foreslo. 

Hadde zimmermann skiver på min gamle E39 med textar klosser og dette var veldig bra.

Takk for forslag!

Dette er vel en pris for skiver og klosser både foran og bak?

Jeg trenger eventuelt kun foran.

På gamle jobben brukte vi stort sett zimmerman skive og texstar klosser på kundebiler og hadde aldri noe problem med dette. (OE skiver, ikke noe slizzer etc)

Dette var jo da stort sett 520 og 316'er etc så ikke noe heeftige greier akkuratt, om du bruker bilen hardt ville jeg vurdert ting som ferodo, ebc, performance friction osv.

Om du bruker den rolig langs veien for det meste er det bare å gå for tilvsvarende org.

Jeg bruker bilen til hverdag, men jeg bruker den også til tider hardt. Men det går ikke i banekjøring eller hard kjøring hver dag. Vil bare ha noe som stopper bilen tilsvarende akselerasjonen den har, uten at jeg risikerer å få kast i de over en lav sko.

Men hvor stor forskjell er det å disse bremsene? performance kontra original? Da tenker jeg på bremselengde osv. Er det snakk om stor forskjell her?

Skrevet

Prisen jeg oppgav var selvsagt per aksling, og i dette tilfellet foran. Det var jo det du etterlyste.

TRF har skrevet om originale bremser til BMW og han mener at det ikke er noen grunn til å velge noe annet enn OEM eller tilsvarende om man kjører på vei, og bane noen ganger.

Teigland har oppsummert dette bra.

Skrevet

Som flere over her, til helt vanlig vegbruk er det uten tvil originale bmw bremser som gjelder. Skal du kjøre spesielt hardt eller kanskje til og med kjøre litt på bane så finnes det andre alternativer. Om det skulle være interessant med gode bremser foran billige bremser kan du evt sende en pm så kan jeg sette sammen et tilbud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...