Nob Skrevet September 8, 2015 Forfatter Share Skrevet September 8, 2015 Da endte det med at jeg fikk 3000 på kontoen. Blir til å låne løftebok til helgen og prøve å bytte den pakninga selv. Tror dere jeg må av med hele forstillingen eller greier jeg å få vekk bunnplata hvis jeg bare sikrer motoren underfra, løsner motorfester og senker alt som er under litte grann for å få av bunnpanna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet September 9, 2015 Share Skrevet September 9, 2015 Så, du la frem ett tilbud ifra verksted på å utbedre en feil hvor du dokumenterte en viss (høy) kostnad. Selger prøver å rydde opp så godt han kan ved å overføre 3000,- til deg. Du velger å leie deg løftebukk og bytte pakningen selv, noe jeg antar blir langt billigere enn tilbudet du la frem for selger. Dersom det er en korrekt fremstilling så var det dårlig gjort. Popza reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet September 9, 2015 Share Skrevet September 9, 2015 Så, du la frem ett tilbud ifra verksted på å utbedre en feil hvor du dokumenterte en viss (høy) kostnad. Selger prøver å rydde opp så godt han kan ved å overføre 3000,- til deg. Du velger å leie deg løftebukk og bytte pakningen selv, noe jeg antar blir langt billigere enn tilbudet du la frem for selger. Dersom det er en korrekt fremstilling så var det dårlig gjort. hvorfor det ? åssen han fikser det er vel opp til han ? for alt du veit kan det hende det var KJEMPE lang ventetid på verksted, ikke alle som kan vente i 3mnd på en reperasjon, hverken du eller jeg har noe med åssen han fikser det. hvis verksted skulle ha x antall kroner, å selger er med og dekke tilnærmet dette så får det være kjøpers ansvar å fikse det på den måten som passer han best , hvis han skrur selv så skal jo han å ha "lønn" . du jobber vel ikke gratis du ? dette er penger som er "rett i dass" for selger uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet September 9, 2015 Share Skrevet September 9, 2015 Så hvis noen kjøper en bil av deg og motoren ryker. Kjøper vifter med regning på 100 000,- for motorbytte. Du går med på å betale 50 000,- og så dagen etterpå får du vite at kjøper har skiftet motor for 10 000,- hos en kompis. jeg skjønner at det er helt OK, men kan vel ikke si noe annet enn at det er litt dårlig gjort ettersom du sa ja til å dekke 50% på noe som kjøper i ettertid ikke valgte å benytte seg av ? Ja, det er innafor, men litt dårlig gjort bare Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet September 9, 2015 Share Skrevet September 9, 2015 (endret) Så hvis noen kjøper en bil av deg og motoren ryker. Kjøper vifter med regning på 100 000,- for motorbytte. Du går med på å betale 50 000,- og så dagen etterpå får du vite at kjøper har skiftet motor for 10 000,- hos en kompis. jeg skjønner at det er helt OK, men kan vel ikke si noe annet enn at det er litt dårlig gjort ettersom du sa ja til å dekke 50% på noe som kjøper i ettertid ikke valgte å benytte seg av ? Ja, det er innafor, men litt dårlig gjort bare nå er det litt forskjell på en fillepakning å et motor ras da, men ja i utgangs punktet så mener jeg det. å vertfall hvis jeg appåtil hadde kansje følt meg litt lurt av selger, som da kjøper har nevnt i tråden her. enten så får selger være med å "betale" det som det koster på verksted, evnt ta jobben selv. nok en gang, hverken du eller jeg har noe som helst med åssen han løste dette. å egentlig så har det ikke noe for selger å si heller, for han har "kjøpt" seg ut av et problem, så åssen problemet blir løst er jo virkelig ikke vesentlig. Men uansett,bra ting løste seg for kjøper her da Endret September 9, 2015 av stig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet September 9, 2015 Share Skrevet September 9, 2015 (endret) Blir morsomt å se når problemet ikke løste seg allikevel, eller var mer omfattende. Skal man ha mer penger for samme problem fra selger da? ..... Endret September 9, 2015 av TRF-Racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet September 9, 2015 Share Skrevet September 9, 2015 Blir morsomt å se når problemet ikke løste seg allikevel, eller var mer omfattende. Skal man ha mer penger for samme problem fra selger da? ..... du mener vel HVIS ? men ja, da har kjøper driti seg ut, skal man kreve penger så får man sjekke grundig hva som er gæli. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet September 9, 2015 Share Skrevet September 9, 2015 Når du får dekket en skade på forsikringen, så er det prisen et godkjent verksted skal ha som ligger til grunn for utbetalingen. Du kan likevel velge å gjøre jobben selv, eller benytte et rimeligere bakgårdsselskap, til og med kan du la være å rette opp skaden. Blir forsikringsselskapet lurt da? stig. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet September 9, 2015 Share Skrevet September 9, 2015 Når du får dekket en skade på forsikringen, så er det prisen et godkjent verksted skal ha som ligger til grunn for utbetalingen. Du kan likevel velge å gjøre jobben selv, eller benytte et rimeligere bakgårdsselskap, til og med kan du la være å rette opp skaden. Blir forsikringsselskapet lurt da? ding ding ding, thats my point lagunilla reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet September 9, 2015 Share Skrevet September 9, 2015 du mener vel HVIS ? men ja, da har kjøper driti seg ut, skal man kreve penger så får man sjekke grundig hva som er gæli. Tipper han mener NÅR.. for det skal være rimelig vått under bilen hvis det renner ut 1 liter på en tank.. Sent fra min SM-G900F via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet September 11, 2015 Share Skrevet September 11, 2015 Du kan jo ikke ha sjekka bilen så nøye før kjøp..Dårlig håndbrekk er jo noe man oppdager og er fryktelig lett og sjekke..Og hadde du kikka på motoren mens den gikk kunne du ha sett strammehjula osv.Syns du krever for mye, du som kjøper skal jo sjekke bilen før kjøp..Og en del av det du lister opp er jo enkelt og sjekke før du kjøper. Popza reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå