Freakshow Skrevet Mars 4, 2016 Skrevet Mars 4, 2016 herregud så flott! blir fantastisk bra! men hva er forskjellen på lakken neddi bagasjerommet og på sidene? mtp at det er så ruglete?
Pyrox Skrevet Mars 4, 2016 Forfatter Skrevet Mars 4, 2016 Takk Det er lagt strukturmasse fra gulv og ned
Pyrox Skrevet Mars 6, 2016 Forfatter Skrevet Mars 6, 2016 (endret) Da er m3'en solgt og ny S54 er kjøpt Takk til Jonas for ryddig handel Motoren er komplett med alt jeg trenger for å få den i E30, jeg hadde det meste fra før. Så hvis noen er interessert i ett m50/s50/s54 swap kit med m3 e36 5 trins kasse er det bare til å gi meg en lyd. På turen hjem var jeg innom Karmøy og hentet med noen BBS RC 17x8 Litt usikker på hva jeg skal gjøre med de. Men blir mest sannsynlig en renovering Har begynt smått å montere litt i motorrommet, føles fantastisk Endret Mars 13, 2016 av Pyrox bimmerR, Kjellsen, M-jakob og 2 andre reagerte på dette 5
Pyrox Skrevet Mars 15, 2016 Forfatter Skrevet Mars 15, 2016 Påtide med en liten oppdatering Fått lagt opp litt mer bremserør og bensinrør Fått på plass nyoverhalt 2002 BKF. Spent på om denne gjør nytten. Er på utkikk etter en litt større bremsepumpe, skrik ut hvis noen har Godt i gang med ledningsnettet Noen som har bilder av hvordan bremserørene skal trekkes i motorrom ? Freakshow, Ivrig86 og bimmerR reagerte på dette 3
RF91 Skrevet Mars 16, 2016 Skrevet Mars 16, 2016 Ser jo bra ut detta, as always Angåande bkf'en so spørst da om du ikkje enda opp med hard pedal og dårlige bremsar. Det fekk eg på ein bil M-Teknikk godkjente for meg. Dei reiste med 325ix-bkf'en eg sendte med bilen og monterte ein pitteliten, rusta bkf. Pedalen blei knallhard og bremseeffekten var utrulig dårlig. Den e no skifta ut med ein bkf med dobbel membran og nyare årsmodell Men da ska seiast at den dårlige bremseeffekten kom mest sannsynlig av at M-Teknikk ikkje monterte einvegsventil på bkf'en. Når eg fjerna den so såg eg at det kun gjekk ein open slange mellom bkf og innsug
hsd Skrevet Mars 16, 2016 Skrevet Mars 16, 2016 Bør minimum ha 23mm master ivertfall, er det e36 m3 forbremser du har? Jeg har ivertfall det sammens med 23mm e30 m3 master og golf 1, synest ikke det fungerer allverden. Blir både lang og hard pedal. E36 M3 har 25mm master, har selv en e34 m5 bkf med 25mm stempel jeg lurer på å montere, om det ikke blir å hive seg på e90 bølgen.
Pyrox Skrevet Mars 16, 2016 Forfatter Skrevet Mars 16, 2016 Rf91: Takk Ja har hørt rykter om det! Hvis det blir tilfelle blir det endret på til jeg er fornøyd Men fikk BKF'en med motoren og må prøve å spare inn på ting kostnadsmessig for å komme meg i mål med det her prosjektet Bytte BKF er kurant å gjøre i etterkant av ferdigstilt prosjekt. hsd: Ja, kjører e36 m3 bremser fremme Har muligens fått tak i en master tilsvarende som var originalt på Hartge h24 bilene.
Pyrox Skrevet Mars 20, 2016 Forfatter Skrevet Mars 20, 2016 Noen som vet om fødepumpen i tanken på preface leverer nok til en 044 pumpe? Frykter 044 pumpen kan suge luft. Bare til å fjerne nummer 3 og 6 på bildet? Reservoir og pulsdemper.
BMW E30 325 Skrevet Mars 24, 2016 Skrevet Mars 24, 2016 De fleste preface har en pumpe, en utenfor tanken. Uansett ville det ikke vært noe god løsning å ha en 044 i serie etter en stock 80talls pumpe
Pyrox Skrevet Mars 31, 2016 Forfatter Skrevet Mars 31, 2016 Diohrvik: Planen er å ha en catchtank i mellom fødepumpen og 044'en. Tenker å lage den slik at den henger under pumpen (044). Blir som det originale plenumet bare mye større og med nippler til retur og så overflow tilbake til tanken. Dette fordi jeg har forstått det slik at den originale fødepumpen leverer mer enn nok sålenge den ikke får motstand Enda en fordel er at pumpen i teorien ikke kan suge luft ved lite bensin på tanken og lange/brå svinger. Rett meg hvis feil Funker ikke dette, blir det å bygge om til pumpe i tank Gabz: Takk BMW E30 325 reagerte på dette 1
Spiritus Sancti Skrevet April 2, 2016 Skrevet April 2, 2016 Hei! Dette ser meget bra ut! Hvor fikk du blandet den blå strukturmassen? Og hvor fikk du galvanisert skruene osv, og hvor mye kosta det?
Pyrox Skrevet April 2, 2016 Forfatter Skrevet April 2, 2016 (endret) Hei! Strukturmassen er kjøpt hos hos lakksalg.no. Vestby galvaniske el galvaniserte boltene. Betalte rett over en høvding! På grunn av flat lommebok har det ikke blitt gjort så mye med bilen den siste tiden. Men venter nå på en stor pakke fra koed med mye småknask Har fått tak i tilsvarende bremsepumpe som de brukte på hartge bilene, 25mm fremme og 22mm bak. Siden jeg for første gang i prosjektet har måttet leite etter arbeid, har jeg tilbrakt litt tid med s54'en. Jeg bestemte meg for å tukle minst mulig med den. Så derfor ble det bare en god vask/skrubbing og maling av blokk Før vask Etter: Gasspjeld og alt annet som står åpent på bilde ble selvfølgelig tettet under vask. Som dere ser er det endel rust på blokken. Har skrapt og herjet på for å få det vekk så godt som mulig. Tenker å rense godt med silikonfjærner og pensle på varmebestandig maling. Var fristende å dra frem sandblåserapperat, men jeg tør rett og slett ikke sandblåse på motoren slik den står nå. Endret April 3, 2016 av Pyrox Flere bilder Ivrig86 reagerte på dette 1
Spiritus Sancti Skrevet April 3, 2016 Skrevet April 3, 2016 Takk for svar:) Hvordan tok du av strukturmassa som var på bilen? Skal gjøre det selv snart skjønner du. Skrapte du det "bare" av eller brukte du varmepistol el.?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå