icodden Skrevet September 16, 2015 Share Skrevet September 16, 2015 (endret) Hei, hvordan er det spacere på en ny bmw f30? Kan det være noe risk. å kjøre med? Blir det mer slitasje på understell? Blir det forandring i kjøreegenskapene? Disse ser lovende ut itilf. http://www.burgertuning.com/BMW_wheel_spacers.html Endret September 16, 2015 av icodden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tsn Skrevet Februar 5, 2017 Share Skrevet Februar 5, 2017 Lurer egentlig på det samme...10mm forran og 13mm bak.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Februar 5, 2017 Share Skrevet Februar 5, 2017 Ingen problem det Er bare hvis man har helt syke spacere at man sliter på hjullager og sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tsn Skrevet Februar 5, 2017 Share Skrevet Februar 5, 2017 Moment vel tiltrekking av bolter er det samme? 140nm mener jeg det står i instruksjonsboka? Lønner seg vel å smøre godt med fett på alle anleggsflater for å lette demontering? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Februar 5, 2017 Share Skrevet Februar 5, 2017 (endret) Fant ut at mine Supersport spacere hadde sprekt i går. Flensen som hjulet hviler på var sprekt tvers igjennom på begge to. Brukt kun sammen med lagringshjul. Ingen normal bruk, altså. Så spacerne i seg selv kan gi etter. Endret Februar 5, 2017 av Slavearbeider'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 5, 2017 Share Skrevet Februar 5, 2017 Hvor tykke var disse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Februar 6, 2017 Share Skrevet Februar 6, 2017 5 timer siden, awt skrev: Hvor tykke var disse? 10 mm kjøpt hos GS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Februar 6, 2017 Share Skrevet Februar 6, 2017 11 timer siden, Slavearbeider'n skrev: Fant ut at mine Supersport spacere hadde sprekt i går. Flensen som hjulet hviler på var sprekt tvers igjennom på begge to. Brukt kun sammen med lagringshjul. Ingen normal bruk, altså. Så spacerne i seg selv kan gi etter. Har opplevd det samme med 10 mm spacere, det blir rett og slett for lite gods mellom flens og selve spaceren, vil ikke anbefale mindre enn 12 mm tykke spacere med flens. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 6, 2017 Share Skrevet Februar 6, 2017 Har sett flere plasser at det ikke anbefales så "tynne" spacere grunnet nettopp dette. Har derfor holdt meg til minimum 12mm selv, og har ikke hatt problemer. I sommer kjørte jeg med 15mm foran og 30mm bak, sommeren før kjørte jeg med 20mm foran og 25mm bak mener jeg. Alle unntatt 15mm var skrudde, og hadde aldri problemer med noen av disse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tsn Skrevet November 5, 2017 Share Skrevet November 5, 2017 Noen tips til hva slags fett/smøring som lønner seg å bruke mellom nav/spacer og spacer/felg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 5, 2017 Share Skrevet November 5, 2017 (endret) Min erfaring med spacere er egentlig OK. Jeg hadde 30 mm spacere på min tidligere Porsche 924 og det fungerte faktisk meget bra bortsett fra at de også virket som en slags vektstang på selve navet i forhold til ubalanse i hjulene. Det er med andre ord veldig viktig at hjulene er helt sentrert og i balanse hvis man ønsker å unngå rysting i rattet/bilen. Endret November 5, 2017 av Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet November 5, 2017 Share Skrevet November 5, 2017 35 minutter siden, tommy_sn skrev: Noen tips til hva slags fett/smøring som lønner seg å bruke mellom nav/spacer og spacer/felg? Jeg bruker vaseline, har funka fint det. Bruker forresten det mellom nav og felg uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 5, 2017 Share Skrevet November 5, 2017 Jeg bruker vanlig grease. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet November 5, 2017 Share Skrevet November 5, 2017 Har brukt kobberpasta før, men følte ikke det hjalp noe, så nå har jeg bare litt 5-56 på en fille og rengjør navet godt før jeg setter spacere på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oekern Skrevet November 5, 2017 Share Skrevet November 5, 2017 Den linken i #1 posten funka enda, så da vart det en bestilling gitt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå