Patrickors Skrevet September 24, 2015 Share Skrevet September 24, 2015 Hei. Er det noen som har prøvd eller kan bekrefte om det er mulig å installere girkasse fra 530d LCI i en 525d LCI? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 24, 2015 Share Skrevet September 24, 2015 Jeg kikket litt på dette, og rent fysisk skal den nok passe da oppheng er likt og blokk på motor. Annen mellom aksel dog. Utifra min lille kunnskap er det vel bare egs som må kodes kanskje. Og mellom aksel da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet September 24, 2015 Share Skrevet September 24, 2015 Om noen drar dette i land så er det utvilsomt et stort bidrag til entusiaster med denne motoren. Vi har jo et "TRF Steg 4" til disse motorene, som får mange fremstår som en svært gunstig måte å skaffe seg en i overkant sprek familiebil på. Dog, så må jeg alltid spørre "har den manuell eller automat", og skuffelsen er da ofte betdylelig når jeg forklarer dem hva som er greia med denne kassa. For ikke å snakke om hvor mange ganger jeg har hørt "vi kan ikke bare bygge om til hp26 kassa da?". Selv så er jeg litt enig med Otis og mistenker at det nok er fult mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 24, 2015 Share Skrevet September 24, 2015 Jeg var jo litt dum som ikke spurte om det var mulig når jeg uansett fikk skiftet girkasse den gangen det ble gjort.... Fordi som sagt, det er jo nesten helt like deler overalt... Samme utveksling også. Samme diff. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrickors Skrevet September 25, 2015 Forfatter Share Skrevet September 25, 2015 Jeg får ta en nærmere kikk på det. Har en xdrive i tillegg så må sette meg ned å sjekke litt på etk i første omgang. Må også finne en som er stødig på koding. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrickors Skrevet September 25, 2015 Forfatter Share Skrevet September 25, 2015 Dette er siste bilen jeg kjøper med handicap aggregat, neste gang blir det manuell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rollaug Skrevet September 26, 2015 Share Skrevet September 26, 2015 Vil dette då sei at det ikkje er same girkasse på 525 og 530, slik som mange eg har spurt om råd har sagt? Og vil dette då bety at girkassen i min 525 ikkje vil tåle litt tuning like bra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 26, 2015 Share Skrevet September 26, 2015 Det er korrekt. 520d og 525d har samme, og 530d og 535d har samme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rollaug Skrevet September 26, 2015 Share Skrevet September 26, 2015 Æsj. Det var litt nedtur. Eg var sikker på at sidan det var 3 liter i begge så hadde dei same girkassen. Jaja, får tenke meg om ein ekstra gang før eg vurderar tuning då. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet September 26, 2015 Share Skrevet September 26, 2015 Trodde det etterhvert var allment kjent at dene har 2,d kasse i praksis. Den tåler ikke like mye. Det vanligste problemet er at man får vibrasjoner/during på lavt og middels turtall på grunn av for mye moment. Vår tuning tilpasses dette, men det er jo litt kjipt å knapt kunne gå opp noe i effekt før man har ganske høyt turtall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet September 26, 2015 Share Skrevet September 26, 2015 Alle E60 facelift med sekserdiesel har 6HP28, en oppgradert 6HP26 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 26, 2015 Share Skrevet September 26, 2015 Nei, det har de ikke. Ref http://bmwfans.info/parts-catalog/E61N/Europe/525d-M57N2/L-N/oct2007/browse/automatic_transmission/automatic_transmission_ga6hp19z/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet September 26, 2015 Share Skrevet September 26, 2015 Pre-face 525 har vel den "gode" kassa E39collector reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 26, 2015 Share Skrevet September 26, 2015 Det ser rett ut: Ref http://bmwfans.info/parts-catalog/E61/Europe/525d-M57N/feb2006/browse/automatic_transmission/automatic_gearbox_ga6hp26z/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rollaug Skrevet September 26, 2015 Share Skrevet September 26, 2015 Spesielt at når dei gikk opp på slagvolum så gikk dei "ned" på girkassen. Er det nokon som veit kor mykje ein kan tune 525lci uten at det er ein risiko for girkassen. Har nylig hatt girkassehavari og måtte ha full overhaling, så vil nødig gjennom det igjen. Og det var på orginal software... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå