Gå til innhold

Girkasse e60/61 ZF6hp19 vs. 6hp26

Patrickors
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg kikket litt på dette, og rent fysisk skal den nok passe da oppheng er likt og blokk på motor. Annen mellom aksel dog.

Utifra min lille kunnskap er det vel bare egs som må kodes kanskje. Og mellom aksel da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen drar dette i land så er det utvilsomt et stort bidrag til entusiaster med denne motoren. Vi har jo et "TRF Steg 4" til disse motorene, som får mange fremstår som en svært gunstig måte å skaffe seg en i overkant sprek familiebil på. Dog, så må jeg alltid spørre "har den manuell eller automat", og skuffelsen er da ofte betdylelig når jeg forklarer dem hva som er greia med denne kassa. For ikke å snakke om hvor mange ganger jeg har hørt "vi kan ikke bare bygge om til hp26 kassa da?".

Selv så er jeg litt enig med Otis og mistenker at det nok er fult mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var jo litt dum som ikke spurte om det var mulig når jeg uansett fikk skiftet girkasse den gangen det ble gjort....

Fordi som sagt, det er jo nesten helt like deler overalt... Samme utveksling også. Samme diff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det etterhvert var allment kjent at dene har 2,d kasse i praksis. Den tåler ikke like mye. Det vanligste problemet er at man får vibrasjoner/during på lavt og middels turtall på grunn av for mye moment. Vår tuning tilpasses dette, men det er jo litt kjipt å knapt kunne gå opp noe i effekt før man har ganske høyt turtall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt at når dei gikk opp på slagvolum så gikk dei "ned" på girkassen. Er det nokon som veit kor mykje ein kan tune 525lci uten at det er ein risiko for girkassen. Har nylig hatt girkassehavari og måtte ha full overhaling, så vil nødig gjennom det igjen. Og det var på orginal software...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...