Gå til innhold

Min E39 M5 - Pensjonert på ubestemt tid.


 Share

Anbefalte innlegg

Finnes vel mange 16:9-spillere som har god lyd og alle utganger man trenger, er bare prisen det går på :P

 

Mange gode, ja! Men har ikke sett noen som ligner på OEM/Dynavin/Avin/Eonon osv. Kun det det står på :P Har sett noen med knapper på begge sider av skjermen, men ingen fine som ser tidsriktig ut, og fortsatt må de ha en liten plastramme rundt.

Hm, stilig løsning med spilleren der, Lyst å ta noen bilder litt nærmere? Kan vurdere å ta en lignende løsning, da jeg ikke vil ofre kjørecomputer for en 16:9

Skal prøve å få tatt noen bilder, så kan jeg sende på PM. Kanskje i morgen :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ser nå at jeg glemte deg Poppy, beklager! Skal se om jeg får ordnet noe. 

 

Har luftet M5en litt i det siste. Bl.a. vært på Jæger og fått "bygget om" til AGM batteri, samt montering av Calix vedlikeholdslader. Bilen har også vært på overnattingsbesøk i helgen, hos en detailer. Både på vei til og fra detailer (ca 40 min fra der jeg bor), så merket jeg en del vibrasjoner i 70-80 sonen. Det ga seg etter noen minutter, så fikk ikke lokalisert det. På vei hjem igjen skjedde det samme, og ga seg etter noen minutter. Så når jeg kom inn i en 60-sone, så begynte det å riste noe voldsomt og jeg var sikker på at høyre fremhjul skulle falle av. Kjørte inn til siden og tok en titt. Så da at bremseskiven hadde en annerledes farge enn vanlig, det luktet svidd og så lagde skiven klinkelyder. Har mao en bremse som henger :P Forhåpentligvis holder det å demontere, pusse og smøre glidere. Får se på det i morgen. 

 

Her er hvert fall noen bilder etter detailing. Dessverre kom det et "fint" støvlag, bare etter turen hjem :P Og så tester jeg vedlikeholdsladeren på bildet av fronten: 

IMG_2217_zpsojep3rs4.thumb.JPG.fe4c8476e372ea59c0da3d0112e4ca27.JPG

Oooog der fikk man endelig se den egentlige fargen på endestussene :P

IMG_2215_zpsv3ftdptg.thumb.JPG.55c3a08b3e7d3b11cbd22bdd7ae80c51.JPG

Shiny shiny :)

IMG_2213_zpsz4qyk47p.thumb.JPG.98075c1b22a8b5ca151888daba2b2a77.JPG

 

Fronten holdt seg renere :) Deilig glans. Så ser man tydelig hvor man plugger i kontakt til vedlikeholdslader, som ellers ligger skjult under et luftfilter. 

 

Hos detailer ble den grundig vasket, clayet, vasket, 2-stegs polering og så voks, og til slutt en ny vask, etter voksen var herdet. Fikk også med 1L flytende voks, som jeg kan spraye på etterhvert, dersom noen områder begynner å miste beading-effekten. 

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er som å se en nypolert bimmer blant alle de skitne bilene på vinterstid :D

 

Ja, det var ikke dumt med litt glans i skinnet fra gatelyktene, på kveldstid :)

 

Utrolig flott m5! :) hvor fikk du gjort detailingen? :)

 

Takker! 

 

Gjorde det hos en på Øygarden, som heter Peter. En bekjent av Julian her inne. Da slapp jeg å kjøre helt til Os, som jeg har gjort tidligere. Han jeg brukte på Os har startet autospa og tar 3 ganger så mye som før, selv under bordet :P Og han andre på Os (Lyssand) var veldig opptatt for tiden. Vet heller ikke hva han tar lenger. 

 

Fant et bilde på mobilen av bilen i garasjen hans, før jeg kjørte den hjem: 

 

20160110_173708_zpsvx07wuhd.jpg

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, detailing er farlig avhengighetsskapende!

Når man får se hvor godt det kan bli, så blir ingenting annet godt nok lenger :P Ville helst ha det gjort før jul, men ingen hadde tid. Greit å ta en runde vår og høst.

Lurer på å investere i utstyr og lære meg det selv. Kanskje det er lettere enn det later til å være. Hehe. I lengden sparer man vel ganske mye penger på å lære seg gamet.

Men nå har jeg vært fall bestilt mer Poorboys Super Slick & Suds, som er favorittsåpen min. God på vask og i skumkanon. Bestilte også washmit. Greit å ha noe man kan slenge i vaskemaskinen :) Men i begynnelsen pleier det å være nok med skumkanon og høyttrykkspyler (berøringsfri vask.)

Lurte også på å kjøpe en Svissvax voks, som jeg kan påføre etter vask, med et par måneders mellomrom. Da slipper jeg kanskje mest mulig plukking og striper, uten å miste glans eller beadingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje billigere? :P det er øye som ser! xD

kommer helt ann på hvor gærn du blir det! :P har allerede brukt over 15k på alt ustyret mitt og jeg syns jeg har LITE! xD

Vel, om polering koster 5000 kr per gang og du polerer 2 ganger i året, så har du jo tjent penger på å polere selv etter 2 år da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Thundercoil changed the title to Min E39 M5 - Pensjonert på ubestemt tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...