Gå til innhold

Min E39 M5 - Pensjonert på ubestemt tid.


 Share

Anbefalte innlegg

Takk for det! Planen er å bygge en liten plate på hver side, som følger fasongen i bagasjerommet. Var vel det du mente. Så skal jeg farge alt av filt baki der til samme farge. Forsterker får ikke lov til å bli liggende slik, da det er et øyesår av dimensjoner :P Tingen er at den ikke passer vertikalt på siden, den passer ikke bak sub og ikke oppå sub. Så jeg må faktisk bygge den ned i gulvet. Det er et rom der med perfekt størrelse, men det er selvfølgelig litt for lav takhøyde. Jeg må derfor legge lister i ytterkant rundt hele gulvet og heve det 2-3 cm. (Og selvfølgelig noen på tvers, for støtte)

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kassa går helt til topps så mener jeg deksler på hver side av kassa slik at det blir helt flat "vegg" som følger fasongene til sidedekslene ja. 

Hvordan er det under gulvet? får du brukt litt av rommet der til å felle ned forsterkeren hvis du lager nytt gulv? Du kan jo ikke heve gulvet så mye at det kommer over plexien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser du plassen som er til overs, over kassen (må lene deg godt inn for å se hulrommet:)

 

post-49688-0-16311100-1449674564_thumb.j

 

Her ser du nedsenkningen under gulvtrekket. Perfekt lengde og bredde for forsterker og kabler, men for kort takhøyde opp til gulvtrekk: 

 

post-49688-0-61233400-1449674998_thumb.j

 

Batteri og div.: 

 

post-49688-0-42463800-1449674568_thumb.j

 

Sånn jeg lurte på å bygge bagasjerommet: 

 

post-49688-0-61807800-1449674547_thumb.j

 

Rødt = Lage en hevet gulvplate som strekker seg ut i hjørnene og fyller det som hadde blitt groper med hevet gulv. 

Grått = plater til å fylle hulrom. Usikker på om jeg vil ha skrå plater som illustrasjonen, eller rettvinklede som følger kassen med en flat vegg. 

Lilla = Hulrommet (se bilde 2) under gulv, der forsterker skal ligge. 

Blått = Der gulvplate vil treffe kassen, mao vil den ikke begynne å kravle opp på plexiglass,

Alt skal dekkes av filt og til slutt males absolutt all filt om til samme farge. 

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer planer. 

 

Rett over julen skal bilen leveres til Jæger. Der skal de "bygge om" til AGM batteri og montere vedlikeholdslader. 

 

Så har jeg avtale 08. januar med en detailer, så da blir bilen plassert hos ham i noen dager :) Gleder meg. 

2-stegs polering, swisvax shield, plastfornyer og litt ymse. Mange, mange timer med dulling og stell fortjener den. 

 

Edit: Og så betalte jeg Nautiluz igjen i dag, så Focal Flax frontsettet og dempematter kommer plutselig :) 

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feit bil ! alltid hatt lyst på Blå E39 M5, hadde en 540 en gang I tia men det blei ikke helt det samme. (merkelig nok  :stupid:)

 

Jeg ville gått for eksosanlegget, det er x antal fine dager I Bergen I året, og de vil du heller bruke på å drikke øl framfor å kjøre sykkel. det gjorde hvertfall jeg når jeg bodde der og hadde sykkel :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Det måtte bli blå :) Blir spennende å se fargen for første gang (etter detailing.) Hehe.

Ja, jeg fant ut at jeg heller skulle ta lappen på sikt :) Endestussene er så misfarget, og ikke minst er de litt sugerør. Så har man jo lyden også. Sett utallige videoer for å finne en lyd jeg liker. Likte en som het Britalman, men de gikk konkurs. Supersprint kom på en god andreplass. Mange av anleggene gir litt sånn seksersnerr på høyt turtall, mens jeg ville fremheve den dype brumlingen. Blir nok fornøyd.

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ett sett strøkne interiørlister på plass :) Selv ble jeg veldig fornøyd med nye looken. 

 

post-49688-0-74181900-1450793157_thumb.j

 

Dekselet rundt girspak var jeg særdeles imponert over. Føltes som en helt ny del. Til og med lyset i askebegeret virker! Må bare få inn en ny girkule, så er det ganske strøkent inni her. 

 

post-49688-0-07872300-1450793160_thumb.j

 

Bakdørene: 

 

post-49688-0-63015700-1450793162_thumb.j

 

post-49688-0-37810800-1450793164_thumb.j

 

Et oversiktsbilde: 

 

post-49688-0-29074000-1450793166_thumb.j

 

CD spiller-rammen kom et par dager før interiørlistene. Vippedekselet hadde litt annen farge, men er uansett litt slitt. Må bare finne et deksel i riktig farge. Det var hvert fall det nærmeste jeg kom, utav det som var tilgjengelig på bruktmarkedet pdd :P

 

Jeg hadde jo også lyst på bedre lyd. Det begynte med sub og bestilling av frontsett av Nautiluz, men problemet var, som kjent, at man må ha slike mindre pene rammer til uoriginale spillere. Jeg ville ha lyden fra en bedre spiller, men uten å måtte ty store plastdeksler rundt. Da måtte det litt modifiseringer til. 

 

Det jeg gjorde var å kappe i selve rammen. Jeg kuttet bort bakerste partiet, slik at spiller kunne skyves 1-2 cm lenger inn, og så kappet jeg bort "taket" i rammen, slik at spilleren kunne heves et par cm. Dermed er alle knappene tilgjengelig, det er plass til aux-kabel og USB, og vippedeksel kan åpnes og lukkes, uten å ta borti volumknappen på spiller. I tillegg fikk jeg beholde MID med kjørecomputer og klokken :)   Spiller har også RGB LEDs, så det var lett å matche displayfargen med resten av de oransje pærene i interiøret. 

 

Neste oppdatering blir vel montering av frontsett (Focal Flax PS130) og dempematter bak dørpanelene. Må bare dukke opp en hentelapp først :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kappet ca langs den røde linjen. Deretter fant jeg noe til å kile under spillet, slik at den blir kilt fast mot "taket," Dette ble 100 % skjult av MID, da den bygger en del over det firkantede hullet du stapper 1-din spillere i. Droppet så klart den lille metallrammen som følger med nye 1-din spillere. 

 

post-49688-0-49649800-1450794909_thumb.j

 

Edit: Eldre rammer har ikke all denne plasten i taket, men bare en "metallstropp"  som går parallelt med spiller og videre rundt, på baksiden. Her holder det å bare kutte vekk denne "metallstroppen"

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble veldig bra med nye lister.

Har selv montert den fargekombinasjonen. Med sort interiør så er det kun grå/sølv lister som passer. Dette ser faktisk luksuriøst ut.

Eneste du mangler nå er 16:9 :)

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Thundercoil changed the title to Min E39 M5 - Pensjonert på ubestemt tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...