Gå til innhold

Gabz' nye E39 touring - Solgt.


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Det er bare å være realistisk med prisen du setter så får du nok solgt. Det er alltid noe som ryker på eldre biler, så det man har punget ut i vedlikehold og slitedeler kan man ofte se langt etter. Neste eier kommer garantert til å ha utgifter på den i nær framtid han også, mange er antaglivis klare over det. Det kan hende du får en god pris, men da må du ofte ha bilen liggende ute til salgs litt lenge, men det er heller ingen garanti for bra pris.

 

Hvis du har kun en bil og er avhengig av å selge og kjøpe med kort mellomrom så skal det holde ekstra hardt å gjøre både et godt kjøp og et bra salg.

 

Det mest realistiske mtp planlegging er å se etter tilsvarende biler som den man selger på finn og anta at man får ca. like mye som den billigste koster. Så finner man bilen man skal ha og kjøper den og selger sin kort etterpå.

 

Prøver egentlig ikke å høres veldig negativt ut, men om man har konkrete planer for å anskaffe en bestemt bil så kan det være greit å sette opp noen konkrete og realistiske mål å jobbe mot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo, men hadde valgt V8 over V12 tror jeg :o

 

Joa, er vel kanskje bedre å velge V8, i hvertfall med tanke på penger. V8'ene er vel mer pålitelige enn V12'ene kanskje?

 

Noen liker mora, noen liker dattera ;):o

Men likevel ganske nasty å velge mora.

Så jeg hadde tatt v12. :P

 

Hahaha, joda.. Om det er nasty kommer jo helt ann på moren :lol:

 

Men V12 er digg!

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, er vel kanskje bedre å velge V8, i hvertfall med tanke på penger. V8'ene er vel mer pålitelige enn V12'ene kanskje?

Tenkte mest fordi jeg elsker V8'ere generelt, synes de er så rå :) Ingenting slår V8-lyden..

 

 

 

Ja, så klart! Ser den. Forventer jo ikke å få igjen alt jeg bruker, nei. Bil er en dyr hobby, og det koster å være med på leken. Er bare at jeg hadde troa på at 30k bør være ganske greit når alt er på stell. Men er jo et veldig stille marked for tiden, og da blir konkurransen hard. Så er forbedredt på å måtte ta mindre for den også, men da må jeg spare litt først. For jeg har bare én bil, og kjøper dermed alltid ny bil kort tid etter salg. Har dama å sitte på med, men er jo ikke alltid å regne med det heller. Så for å se på situasjonen nå, så må jeg nok ned litt med prisen. Så da bruker jeg bilen en måned eller to til, også selger jeg billigere da. Da har jeg spart opp nok til at jeg kan kjøpe den bilen jeg har lyst på relativt kort tid etter salg på denne :) Må bare bruke litt tid på å finne en bil hvor alt er som jeg ønsker, slik at jeg faktisk kan beholde den ut levetiden denne gangen. I og med at jeg nå skal bruke den i en mnd eller to, så har den jo litt ekstra tid å ligge ute på, så kanskje jeg faktisk får napp, vet jo aldri. Men regner ikke med noe.

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spar opp litt og ikke bruk mer enn strengt tatt nødvendig på bilen du har nå, så kommer du deg nok i mål etterhvert :)

Får satse på det, ja :) Nesten bare brukt penger på vedlikehold og slitedeler nå, og til tross for sterke ønsker om mods, skal jeg prøve å holde meg unna. Eneste jeg vurderer er felger, men det kan jo enten brukes på neste bil eller selges igjen. Dessuten er det ikke like demotiverende å tape penger på en bil når det er vedlikehold, for det er kostnader man må regne med uansett.

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...