Gå til innhold

Gabz' nye E39 touring - Solgt.


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Huff, de var jo verre enn sommerfelgene.. :wacko::lol: Pigg eller piggfritt?

Indeed. Dritstygge, og tunge som faen også. Piggdekk :)

 

 

Disse her :P

Greie de da, ser hvertfall mer ryddig ut en de jeg har :shock: Hadde de som vinterhjulsett nr. 2 på førstebilen:

post-80101-0-75044300-1447693645_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk hentet inn litt stæsj i dag! 

 

post-80101-0-56882400-1447878072_thumb.j

 

I den store esken til venstre ligger subwooferen jeg har handlet fra Thundercoil. Oppå der ligger det jeg hentet fra GS i dag, nemlig begge innsugsbelger da mine ser ut som sveitserost, samt en ny multireim. Til høyre har vi esken fra Koed (ikke bleie-eske denne gangen) med de nye bakbremsene. Og til slutt har jeg vært på Torshov og kjøpt noe småting jeg mangler for å koble opp subben.

 

Hentet også en annen monoblokk, da den var litt mer kompakt og av et mer anerkjent merke. Dette blir da erstatter for ADS'en, og er da en Dynabel BF4501 med 1200W RMS i 1 Ohm. Skal visst være veldig grei, til tross for litt bruksmerker utvendig. Men skal monteres bakpå basskassa, så det driter jo jeg i. Forhåpentligvis blir det å koble opp en av de første dagene, om jeg får tid.

 

post-80101-0-92371500-1447878040_thumb.j

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassen så ikke så liten ut lenger :P Fikk akkurat plass til den oppi esken. Esken tålte 30kg og det veide vel 23kg. Bulte godt i bunnen :P 

Fikk stappet noen gamle blader foran elementet. Regnet med esken kom til å bli litt mishandlet av posten. Hehehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en del større enn jeg forventet, ja! Dama på posten var ikke veeeldig glad for å måtte hente en svær 23kg eske, etterfulgt av en nesten like stor og tung eske med bremser til meg :lol: Men kom seg hjem hit i én bit hvertfall. Klarte å tryne på vei ut med begge eskene, så håper den tålte å falle i bakken.. Blir spennende å finne ut av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indeed. Dritstygge, og tunge som faen også. Piggdekk :)

 

 

Greie de da, ser hvertfall mer ryddig ut en de jeg har :shock: Hadde de som vinterhjulsett nr. 2 på førstebilen:

styggefelger.bilde

De samme hadde jeg på TDS'en. Grusomme!

 

 

Var en del større enn jeg forventet, ja! Dama på posten var ikke veeeldig glad for å måtte hente en svær 23kg eske, etterfulgt av en nesten like stor og tung eske med bremser til meg :lol: Men kom seg hjem hit i én bit hvertfall. Klarte å tryne på vei ut med begge eskene, så håper den tålte å falle i bakken.. Blir spennende å finne ut av!

 

:lol: :lol: Kløne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig koblet opp subben i dag! Dro på Clas Ohlsson og handlet meg kabel til remote, og trakk denne fram til spilleren.

 

Demontert alt igjen:

post-80101-0-47417700-1447961292_thumb.j

 

Koble på remote:

post-80101-0-13856500-1447961260_thumb.j

 

På plass igjen:

post-80101-0-82361700-1447961238_thumb.j

 

Begynne bak:

post-80101-0-95990800-1447961215_thumb.j

 

Bare strøm igjen nå:

post-80101-0-77321300-1447961197_thumb.j

 

Og ferdig! Og hvis dere lurer, ja, forsterkeren er skrudd fast i "veggen", selv om det ikke ser sånn ut. 

post-80101-0-82460500-1447961176_thumb.j

 

Er bare midlertidig, fram til jeg får råd til en skikkelig lydoppgradering. Spiller bra også! Like mye eller kanskje mer trøkk i denne, enn de to forrige 2x12" jeg hadde. Jevnere lyd har den også. Eneste jeg enda savner er punch-bass. Spiller hovedsakelig bare dypt. Men den var jo ikke dyr, og er en stor forbedring fra ingenting :) Mangler bare å justere forsterkeren og equalizer litt, så blir det fort enda bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det stille og rolig, bilen bare kjøres.

 

Oljeforbruket har gått en del ned, hvertfall. Før jeg byttet toppdekselpakning og veivhusventilasjon brukte den fra maks til minimum på peilepinnen, i løpet av ca 100 kilometer. Nå har jeg kjørt ca 1200 kilometer siden jeg toppet opp, og da hadde den kommet bare halvveis ned med helt varm motor. Så får si meg fornøyd med det i en bil som har gått nesten 290.000 :) Har også fått en bitteliten eksoslekk i pakningene som er mellom downpipe og den som kommer etter der, men det er deler til 100 kroner og blir byttet etterhvert. Høres nesten ikke når du sitter inne i bilen. Kjøpt inn 35mm2 strøm- og jordingskabel med sikring til subwooferen også, da jeg kun har 10mm2 nå. Byttet ila de første dagene.

 

Og til slutt så venter jeg egentlig bare på at Djwik skal bli ledig, for da skal jeg få:

-Byttet multireim

-Byttet innsugsbelger

-Justert gasswire til riktig posisjon

-Bytte bakbremser.

(har alt av deler liggende klart, men er dritt lei av å stå ute på grusen uten lys og i minusgrader, så gidder ikke selv.. ikke har jeg så mye tid heller)

 

Bakbremsene er jævlig slitte nå, bråker veldig og støver så mye rust at bakfelgene har blitt brune :lol:

Dette er da etter en vask med kraftig høyttrykkspyling og ganske kraftig skum:

post-80101-0-55912100-1448636406_thumb.j

 

 

Så ja, lite som skjer for tiden, men blir snart bytte av diverse snacks :D Oppdaterer ettersom ting skjer.

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...