Gå til innhold

Gabz' nye E39 touring - Solgt.


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Hehe, ja! Men for tiden så er jeg bare fornøyd for at jeg har bil i så god stand, med fantastisk komfort og alt i fungerende orden B) Dessuten går hele lønninga denne måneden til dama, da jeg lånte en fin sum penger av henne for å kjøpe bilen :ph34r: Men neste utbetaling etter det, da skal jeg begynne å se etter nye hjul! Men takk for tilbudet, setter pris på tips og forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt oljeskift i dag, da :) Det var veldig godt å få gjort. Byttet selvsagt også oljefilter.

 

post-80101-0-24589400-1444161818_thumb.j

 

Mens jeg hadde bilen på ramp fikk jeg sett godt under også. Så like ryddig ut som jeg hadde fått inntrykk av, heldigvis. Men også noen forbedringspunkter. Bremsene bak var modne for utskiftning, så det er lagt til på listen. Er også en slitasjeføler som ikke er på plass (denne har forrige eier liggende til meg) som må ordnes. Multireim må også byttes snart. 

 

Utover det så det bra ut! Forstilling, eksos, bakstilling etc. så fint ut, og føltes fint ut også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevnte det med motor ettersom du muligens har tenkt å bygge om til B28. Da må du ha en M52B28tu. Får ikke godkjent en eldre motor i bilen, samt at tu har et annet opplegg meg gasspjeld enn det rent mekaniske på m52.

 

Jepp. M52TU har flere følere, annet ledningsnett. Andre kontakter med flere ledere på noen kontakter i forhold til M52. Annen hjerne. Kort fortalt, M52TU har mere til felles med M54 enn M52.

 

Liker interiøret. Synes det er tøft med skinn interiør som skiller seg ut. Slik som E36'n jeg hadde......se avatar bildet.... :-)

 

Jeg har forresten en slik plast propp/deksel for å dekke skruehullet på lokket over fuel railen. Om du trenger. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal holde det i bakhodet, Roger, takk for tips :) Kjøpte fra en norsk nettside til E36'en. 1400 spenn for komplett sett som var TÜV-godkjent og sertifisert av ditt og datt. Virka bra i bil det også.

Er ganske smalt og høyt der, ja :P Men er littegrann bedre plass enn det ser ut på bilde..

Takk for det, MrBrum! Synes også det er gøy å ha noe ikke alle andre har, og samtidig liker jeg lys-mørk kombinasjonen! Ser flott ut det du hadde i E36'en også! Har faktisk ingen penger å bruke for tiden, og de dekslene er ikke akkurat prioritet, hehe. Men sier ifra senere hvis jeg trenger, takk for tilbud :)

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja! Ut med E36, inn med E39 :D
Nydelig bil du har fått deg! Trodde jeg hadde kommentert her, men har visst ikke det før nå.

Den bilen der, og fotokunnskapen din kombinert blir vel noen nydelig bilder etter hvert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger ut en random post her, men synes det er så gøy å ha en bil hvor alt for en gangs skyld er i orden, hvor alt funker og hvor alt stort sett er komplett.

 

Komplett under her:

post-80101-0-82842400-1444315895_thumb.j

 

Nesten komplett under her:

post-80101-0-84708700-1444315903_thumb.j

 

Rollo med netting som er strøken og fungerer:

post-80101-0-28605800-1444315872_thumb.j

 

Ingen korrosjon under batteri, samt at jeg har den oppbevaringshylla som festes over batteriet (ikke avbildet):

post-80101-0-24156200-1444315910_thumb.j

 

Ja, selv koppholderne bak er ikke knekt (men interiøret trenger en støvsuging, vask og skinnrens):

post-80101-0-83338500-1444315888_thumb.j

 

Fikk også fjernet dette stygge klistremerket:

post-80101-0-69063000-1444315863_thumb.j

 

Fersk olje har den også..

 

 

Blitt glad i denne bilen, jeg  :love:

post-80101-0-99453900-1444315879_thumb.j

 

post-80101-0-67997500-1444315917_thumb.j

 

Sitter og gleder meg til jeg får litt mer stabil økonomi så jeg kan poppe inn noen facelift-lykter, oppgradere lydbildet litt, bytte felger, også videre. Blir bra, dette!

 

 

En ting som ødelegger litt for helhetsinntrykket er kromlistene som har fått litt sånn "korrosjon" på seg, og et par av de breie svarte listene på siden av vinduet har fått litt typiske rustbobler og flassing. Men dette skal jeg få lakkert svart etterhvert uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mer fornøyd for hver dag som går! Tror virkelig jeg fikk meg et kupp her. Bilen har jo blitt tatt ordentlig godt vare på :) Merket jo det på interessen også, var jo noen som hadde sett på den og sagt at de skulle hente den etter et par dager, og det var noen få timer etter den ble lagt ut.. Overtalte heldigvis selgeren til å la meg se først og at jeg kunne betale cash samme kveld. Mener denne er verdt mye mer enn hva jeg ga, hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...