Gå til innhold

Oljeskift/flush xdrive-systemet

320d xdrive e91
 Share

Anbefalte innlegg

Verkstedfolk forenkter seg aldri.. 15000,- for oljeskift?  Ærligtalt så er det ikke særlig vanskelig å gjøre dette selv. Tapp ut olje og kjøp deg ei pumpe med slange på biltema og fyll de stakkars 2 literne selv, filter finnes ikke på manuell. 

Motor og diff olje er like enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppklaringer.

Bmw verkstedet her prøvde å loppe gamla for nesten 20.000,-   hun var allerede midt i en nybilhandel (vag) så hun ville eu-godkjenne e36 før salg. De mente at det var feil og mangler for 20 lapper ca.. Jeg kjøpte bilen av bestemor og det kosta meg 1200,- i deler så var den eu-ok(!!) på et helt annet verksted. 

Gjelder å forhøre seg med flere verksteder. 

Endret av bmwmann24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket nettopp med verkstedmesteren. Ettersom jeg sa flushe girkasse antok han at det var snakk om automat da han gav meg tilbudet. Etter han fikk høre at det var manuell gav han meg et langt hyggeligere tilbud på fem lapper

My bad. Takk for oppklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 years later...
På 8.10.2015 den 15.08, Otis skrev:

Diffene har tappe plugg nederst så dette stemmer.

Hei igjen. Jeg vurderer å bytte diff olje. Fikk pris på 3700,- (f11)

Men tenker at dette er vel noe jeg bør klare selv.  Vet du om man må bytte magnet pluggene, eller går det evt å vaske de rene. Bare bytte pakninger.

Takk

Endret av Conquest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Conquest skrev:

Hei igjen. Jeg vurderer å bytte diff olje. Fikk pris på 3700,- (f11)

Men tenker at dette er vel noe jeg bør klare selv.  Vet du om man må bytte magnet pluggene, eller går det evt å vaske de rene. Bare bytte pakninger.

Takk

Der var en rimelig drøy pris. Fikk pris på 900kr per diff hos Transtec på Bryne på min F36 xdrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, papertiger skrev:

Der var en rimelig drøy pris. Fikk pris på 900kr per diff hos Transtec på Bryne på min F36 xdrive.

Ja. De har skrevet opp 4L olje og 1,25t for jobben. 

Jeg trodde det gikk under 1L pr. diff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Hpi skrev:

Jeg betalte 1250,- pr diff hos Automatgearservice i Bergen. De skrev 0.65L foran og 1.2L bak

Ja det var jo en fornuftig pris!

Jeg har motor og gir forsikring, så det er vel ikke lurt å bytte oljen selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Conquest skrev:

Ja det var jo en fornuftig pris!

Jeg har motor og gir forsikring, så det er vel ikke lurt å bytte oljen selv?

Nja jeg tenker det viktigste er at den blir byttet men selvfølgelig om du finner noen som gjør det for en tusenlapp + - så har du jo kvittering.  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bak diffen er det jo veldig enkelt å gjøre selv. Men frem diffen er nok endel trangere å komme til. På E serien, så skal man bytte tappeplugg på diff og transferkasse. I tillegg trenger du jo en form for apparat som kan tappe ut oljen, og pumpe den inn igjen. Så "trenger" du løftebukk. 

Men du har vel F serien? Så der vet jeg ikke om de skal byttes, men antar det. De var ikke magnetiske på E serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Otis skrev:

Men du har vel F serien? Så der vet jeg ikke om de skal byttes, men antar det. De var ikke magnetiske på E serien.

På min F10 var det ikke magnetisk plugg. Tenker da på bakre differensialen. Anbefaler å bytte, koster liksom bare 85 kr på GS...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang oljekvalitet, så var min forrige bil, e61, oljen var egentlig helt flott farge på diffen bak. Det samme som min x5 nå. Mens TC og diffen framme burde vært byttet. Spesielt framme, der var det jo spon overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...