Gå til innhold

Sveigis sin e61 530d M-Sport 2006 Individual.Solgt.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Gorg skrev:

Du er så nøye at det er imponerende!

Selv på vinterstid.

Vil tipse om Swissvax sin Seal Feed til gummilister, for de som ikke vil bruke silikon. Denne har funket gull, bruker den gjerne på utvendige gummilister også for å få de skikkelig sort. 

Den er dyr , mem veldig drøy i bruk.

Du syns det ja :).

Det som er ,er at jeg alltid har likt og ha ting i orden og det kan jo være greit for den som skal kjøpe bilen en gang.

Så synes jeg det alltid er så fint med ren bil på vinteren,ser liksom så mye nyere ut da.:)

Men jeg er ikke fanatisk og nazi på noen måte.

Alt jeg har ,er til for og brukes og barn full av skitne sko og våte vinterdresser legger ikke hindre her.

Senest forrige uke var der stablet 8 sekker ved bak med setene nede da kameraten min lånte bilen

Har støvsuger og oppi all galskap så kan til og med jeg tenke at det er en bruksredskap :).

Angående tips ,tar jeg imot det med glede.

Sviss wax er et fantastisk merke som jeg liker.

Her får du jaggu det du betaler for,det eneste jeg ikke kan forsvare er prisene på voksene dems.

Men det er mitt ståsted igjen:).

Uansett så skal det nå dukke opp et SV voks produkt i samlingen min nå etter jul.:)

Liker og tenke på jeg har sånn dyr voks på lur.:).

Men hva annbefaller du av SV til sort bil Gorg?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, sveigis skrev:

Du syns det ja :).

Det som er ,er at jeg alltid har likt og ha ting i orden og det kan jo være greit for den som skal kjøpe bilen en gang.

Så synes jeg det alltid er så fint med ren bil på vinteren,ser liksom så mye nyere ut da.:)

Men jeg er ikke fanatisk og nazi på noen måte.

Alt jeg har ,er til for og brukes og barn full av skitne sko og våte vinterdresser legger ikke hindre her.

Senest forrige uke var der stablet 8 sekker ved bak med setene nede da kameraten min lånte bilen

Har støvsuger og oppi all galskap så kan til og med jeg tenke at det er en bruksredskap :).

Angående tips ,tar jeg imot det med glede.

Sviss wax er et fantastisk merke som jeg liker.

Her får du jaggu det du betaler for,det eneste jeg ikke kan forsvare er prisene på voksene dems.

Men det er mitt ståsted igjen:).

Uansett så skal det nå dukke opp et SV voks produkt i samlingen min nå etter jul.:)

Liker og tenke på jeg har sånn dyr voks på lur.:).

Men hva annbefaller du av SV til sort bil Gorg?

 

Enig med deg, det er jo tross alt bruksbiler. Men nå når det er kaldt og tørt er det ikke ofte jeg får vasket.. Må ta meg en tur snart til en vaskehall..

Bruker man SV voksene slik de er ment holder en stor krukke til 25-40 behandlinger. Da blir det ikke så dyrt selvom den koster 10000..

Har prøvd flere og er svært fornøyd med Concorso, den er ikke så dyr, god holdbarhet til å være en carnauba voks og ikke syntetisk. Også lukter den fantastisk! SV er også alltid lett å legge og buffe av. Holdt på å glemme av at glansen er syk. Det er ikke uten grunn den heter det den heter, Concours er vel konkurranse på fransk eller noe sånn?

Concorso går under navnet Best of show i storbrittania mener jeg. 

Crystal Rock har jo egenskaper som ikke er langt unna syntetiske, men er ganske dyr i innkjøp. 

Concorso ville jeg nok ha valgt igjen, men ikke som vintervoks. Har funnet at Fusso er helt rå vinteren igjennom, men er ikke noe særlig hyggelig å legge på.. lukter jævlig. 

Utopia kunne jeg tenkt meg å prøve ved en senere anledning :) 

Endret av Gorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for god info om SV :).

Fusso blir bestilt nå til uken tenker jeg og den skal på fort .

Men lørdagen er uansett en vask/spyle av dag .

Før vi skulle avgårde idag ,klarte jeg ikke og reise en plass med bil som var møkkete og full av salt  ,så fylte opp skum kanon med godsaker og dynket med mild Surfex først.

Midlene godgjør seg:

20161119_120535.jpg

Lot det stå en liten stund og brukte høytrykken flittig.

Ble ikke noe berøringsvask da himmelen plutselig åpnet seg.

Egentlig en bortkastet vask men hater når den er full av salt og dritt.

Nå etter en familietur ,er jeg hjemme igjen og nå skal jeg ta meg en kald pils og vente på pinnekjøtt middag med familien.:).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler nesten jeg må dele dette her :).

Det var jo som sagt farsdag forrige søndag heldige meg ble det gaver fra mine døtre.

Jeg har jo to døtre og de vet jo at min interesse for Bmw /rene ting er stor.

Minstejenta mi på 11 ,har i det siste vært veldig på alt av kronestykker og flasker.

Ser hun og veninner har pantet og ikke tenkt noe på det :).

Når jeg våknet på søndagen og pakket opp gavene,tror dere jaggu ikke fikk dette:)?:

20161120_154915.jpg

Min favoritt hverdagsåpe til bilen fra eldstejenta og sist men ikke minst plastfornyer fra minsten på 11 ♥♥.

Denne har jeg spart til helt siden høstferien sa minsten og håper du blir glad nå sa hun.:).

Det rørte hvertfall pappahjertet mitt.

Jeg kunne jo for fanken ikke si at jeg ikke brukte TW produkter og selvsagt idag før familiemiddag ,måtte jeg jo teste den.

Og jaggu fader ,denne var jo bra :).

Ikke klissete og la igjen en fin matt flate som ikke var skjoldete.

Likte denne bedre enn Megsen jeg bruker og luktet godt.

Jeg var inne og ga henne en stor klem og takket henne,da hun sier:"Godt det kun er farsdag en gang i året,er så blakk nå at ".:).

Og dere skal få noen bilder her dog mørke men resultatet av TW var jo bra :)

Bilder:

20161120_154605.jpg

Fin matt overflate nå:

20161120_154616.jpg

Dørsider:

20161120_154632.jpg

Førermiljøet ferdig:

20161120_154725.jpg

20161120_154655.jpg

Synes jeg måtte dele dette .

Er stolt av jentene mine som vet hva pappaen deres liker.

Nå blir det en Bmw til snart da datteren min skal utdanne seg til mekaniker og hun vil ha seg bil til våren.

Det blir gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Enes Yakici skrev:

Du er flink med bilene dine må jeg si. :-) 

Fryktelig rene innvendig og ikke minst utvendig. 

En av den fineste interiør komboen som finnes på en e60 i mine øyne. ;)

Tusen takk for hyggelig kommentar :).

Ja,er vel det en kaller nøye med bilene egentlig .

Men er jo egentlig bare en hobby ,allikevel er det godt og sitte seg inn i en bil som er ren synes jeg :).

Ikke minst ved et videre salg ,er det greit å vite at alt er iorden og passet på teknisk og kosmetisk.

Ja interiøret var en av grunnene til at jeg måtte ha denne.

Individual utgave Rubinsort utvendig og sort /beige innvendig  passer fint sammen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Shattered skrev:

Haha herlig! ;) Moro når interessen videreføres ;)

Hvordan er været deres for tida? Her er det regn/sludd konstant! :P

 

Du får dumpe innom tråden min også, bilen min er riktignok ikke like strøken :lol:

Det er gøy synes jeg uten tvil :).

Her regner det stortsett hele tiden men varmt ute enda .

Jeg er innom hver dag i tråden din stortsett og lover litt mer kommentering.:).

Liker e39 tråder godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12.11.2016 at 23.45, Gorg skrev:

Enig med deg, det er jo tross alt bruksbiler. Men nå når det er kaldt og tørt er det ikke ofte jeg får vasket.. Må ta meg en tur snart til en vaskehall..

Bruker man SV voksene slik de er ment holder en stor krukke til 25-40 behandlinger. Da blir det ikke så dyrt selvom den koster 10000..

Har prøvd flere og er svært fornøyd med Concorso, den er ikke så dyr, god holdbarhet til å være en carnauba voks og ikke syntetisk. Også lukter den fantastisk! SV er også alltid lett å legge og buffe av. Holdt på å glemme av at glansen er syk. Det er ikke uten grunn den heter det den heter, Concours er vel konkurranse på fransk eller noe sånn?

Concorso går under navnet Best of show i storbrittania mener jeg. 

Crystal Rock har jo egenskaper som ikke er langt unna syntetiske, men er ganske dyr i innkjøp. 

Concorso ville jeg nok ha valgt igjen, men ikke som vintervoks. Har funnet at Fusso er helt rå vinteren igjennom, men er ikke noe særlig hyggelig å legge på.. lukter jævlig. 

Utopia kunne jeg tenkt meg å prøve ved en senere anledning :) 

er altså concorso så bra altså? kanskje det er noe å vurdere å kjøpe da! :o
som sommervoks ja! :D på vinteren er det fusso som gjelder! :P og at den er uhyggelig å legge må du bare legge fra deg! :D legg et og et panel så er det NULL problem ^^
og lukt? greit den ikke lukter blomster men så gærnt er det ikke :P jeg liker jo lukta av kjemikalier og parafin så jeg har null problem med den! :)

btw jan! du kommer til å bli meget fornøyd med fusso! min har liggi over 1 år på 330´n og er forsatt tilstedeværende! begynner å bli veldig slapp men hallo? 1 år?! :D det er ganske bra for en voks til 300kr :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 21.11.2016 at 21.15, Freakshow skrev:

er altså concorso så bra altså? kanskje det er noe å vurdere å kjøpe da! :o
som sommervoks ja! :D på vinteren er det fusso som gjelder! :P og at den er uhyggelig å legge må du bare legge fra deg! :D legg et og et panel så er det NULL problem ^^
og lukt? greit den ikke lukter blomster men så gærnt er det ikke :P jeg liker jo lukta av kjemikalier og parafin så jeg har null problem med den! :)

btw jan! du kommer til å bli meget fornøyd med fusso! min har liggi over 1 år på 330´n og er forsatt tilstedeværende! begynner å bli veldig slapp men hallo? 1 år?! :D det er ganske bra for en voks til 300kr :P

Glemte å svare :) 

Den er knallbra! Men på langt nær like bra holdbarhet som Fusso. 

De to holder i mange år og kombinerer bra syns jeg. Gjør vårshine litt ekstra spesiell når det dufter fantastisk rundt hele huset når jeg holder på :D 

Absurd holdbar den Fussoen! Bilnerden kjører 30% rabatt på den på fredag btw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Gorg skrev:

Glemte å svare :) 

Den er knallbra! Men på langt nær like bra holdbarhet som Fusso. 

De to holder i mange år og kombinerer bra syns jeg. Gjør vårshine litt ekstra spesiell når det dufter fantastisk rundt hele huset når jeg holder på :D 

Absurd holdbar den Fussoen! Bilnerden kjører 30% rabatt på den på fredag btw

nei regna ikke med det mtp at det er en carnuba voks :P
holder den sommeren ut? eller må du legge et ekstra lag ila sommeren?
ja jeg ser den xD da passer jo fusso til vinteren da! sur og jævlig xD

ja godt nyhet for jan det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt en SV blir det etter jul men nå skal det bestilles Fusso først :).

Ser forøvrig at Bilnerden har en kurant vaskepakke som jeg vil kjøpe med nødvendige midler .

Der er såpe,PB ,Surfex,bøtte osv .

Det som blir julegaven til bilen ,er nye tåkelys da disse nå er meget dårlige og innmaten ser ut til å ha løsnet .

Disse blir bestilt samt nye sideblinklys nå en av dagene tenker jeg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som er utrolig fornøyde med Fusso, men den passet ikke for meg. Vet ikke om det er lakk, påføring eller forabeid som er problemet, men etter ca. en måned/tre vask var den ganske slapp. Dodo Juice purple haze holdt til sammenligning ca. 4-5 måneder.

Bilen din ser som alltid bra ut, du er en ekte entusiast :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, sandersander skrev:

Mange som er utrolig fornøyde med Fusso, men den passet ikke for meg. Vet ikke om det er lakk, påføring eller forabeid som er problemet, men etter ca. en måned/tre vask var den ganske slapp. Dodo Juice purple haze holdt til sammenligning ca. 4-5 måneder.

Bilen din ser som alltid bra ut, du er en ekte entusiast :)

Akkurat .

Nei vet at noen sier at påføring kan være utfordrende med denne og det kan være kjedelig.

Jeg vet at noen vokser kan være kresne mtp forarbeid osv.

Det så jeg bla på Meg tech 2.0.

La du den på lakk uten lakkrens ,var den borte etter 2til 3 vask :(.

Dodo Juice har jeg lest mye bra om og må teste den og etterhvert men jeg lar tvilen komme tilgode og tester Fusso først .

Takk for hyggelig kommentar ,ja jeg er veldig glad i Bmw uten tvil og hos meg kommer det nok alltid til å være Bmw .

Hvertfall så lenge de viser seg å være så pålitelige som de har vært til nå :).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...