Fahad Skrevet Februar 26, 2016 Share Skrevet Februar 26, 2016 Du må teste ut gyeon wetcoat neste gang du vasker bilen din Helt sinnsyk beading som varer nesten 3 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Februar 26, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2016 1 time siden, Fahad skrev: Du må teste ut gyeon wetcoat neste gang du vasker bilen din Helt sinnsyk beading som varer nesten 3 mnd. Ja,den skal kjøpes uten tvil. Har lest masse om den men først skal jeg bruke en helg på ,lakkrens,polering og voks. Få vekk diverse sår og generelle småting. Da det er gjort skal den i hus og brukes ja . Fahad reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet Februar 28, 2016 Share Skrevet Februar 28, 2016 Alltid pent å velholdt Jan Så ut som den rødfargen ville skinne gjennom litt mer på panser etter den colliniten ble påført? Du er godt fornøyd med denne hærligheten både kjøremessig å utseendemessig? Har sett litt på nyere bmw selv. Prøvekjørte en 525d m-sport for en måneds tid siden, men syntes den ofte ville gire seg ned å ble liggende på høyt turtall under vanlig motorvei kjøring, åsså syntes jeg den føltes kjælkete. 530 blir vel kanskje mer kraftpakke å holder høyere gir. Var så kjedelig å prøve den for jeg ble rett å slett skuffa da den ikke levde opp til forventningene mine. Men jeg skal prøve flere etterhvært om det dukker opp noen i nærheten. Godt å se du tar godt vare på denne også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Februar 29, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 29, 2016 9 timer siden, viggo E34 skrev: Alltid pent å velholdt Jan Så ut som den rødfargen ville skinne gjennom litt mer på panser etter den colliniten ble påført? Du er godt fornøyd med denne hærligheten både kjøremessig å utseendemessig? Har sett litt på nyere bmw selv. Prøvekjørte en 525d m-sport for en måneds tid siden, men syntes den ofte ville gire seg ned å ble liggende på høyt turtall under vanlig motorvei kjøring, åsså syntes jeg den føltes kjælkete. 530 blir vel kanskje mer kraftpakke å holder høyere gir. Var så kjedelig å prøve den for jeg ble rett å slett skuffa da den ikke levde opp til forventningene mine. Men jeg skal prøve flere etterhvært om det dukker opp noen i nærheten. Godt å se du tar godt vare på denne også Takk for det Viggo. . Ja,det er jeg enig i.Fikk mye bedre frem lakken når Collinten på panseret var påført,så det skal bli gøy å ta alt når vinter slipper taket. Jeg skal forsøke å svare så godt jeg kan her: Utseendemessig og kjøremessig helt topp. Jeg liker utseende godt på e6x både sedan og stv .Er jo en stor bil allikevel sportslig og se på og er heller ikke problem og kjøre inspirerende..:). Det du nevner der med nedgiring,opplevde jeg og på en jeg prøvde ,det var riktig nok en bensin M sport.Veldig masete å kjøre. Ville liksom bare ligge på hugget og var tungvindt. Det at den føltes kjelkete kan like gjerne være dekka som stod på. Nå kjører jeg med breie vinterhjul og bilen er veldig kjelkete,ja rett og slett skuffende. Enda jeg har dyre dekk på så er den ikke som med sommerhjul. Da er den helt rå. Går snorrett og kan virkelig presse den i svinger helt til det maksimale. Har forøvrig lest at disse er meget sære på valg av dekk. Er rimelig sikker på at hadde du prøvd en med sommerhjul/andre vinterhjul så hadde inntrykket vært annerledes. En 525d msport som du har prøvd ,skal jo være en perfekt bil å kjøre og sterk nok i haugevis(Hvis ikke en er vant til 500 hk) . Jeg var innstilt på 525 d noe som holder lenge for min del. Men jeg kom over denne da denne var ryddig i historikken og det ble jo ikke bedre da jeg testet den. For det glemmer jeg ikke.Bare du rørte pedalen,flyttet bilen seg. Nei Viggo,prøv noen fler ,så skal jeg garantere du vil handle. Alt i alt storfornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 29, 2016 Share Skrevet Februar 29, 2016 Må huske at når man prøver andre sine biler, så er skiftmønster på girkassen tilpasset en annen person, så om kassen holder gir eller ikke girer "normalt" så er det ikke bilen sin feil, men snarer tilpasningen til forrige sjåfør. Det er nøyaktig samme utveksling på 525d og 530d, så de har samme turtall uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Februar 29, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 29, 2016 1 time siden, Otis skrev: Må huske at når man prøver andre sine biler, så er skiftmønster på girkassen tilpasset en annen person, så om kassen holder gir eller ikke girer "normalt" så er det ikke bilen sin feil, men snarer tilpasningen til forrige sjåfør. Det er nøyaktig samme utveksling på 525d og 530d, så de har samme turtall uansett. Alldeles korrekt det du skriver der noe jeg glemte og si. Merker og at hvis jeg har khørt bilen litt hardere enn vanlig,er den mer på hugget og girer ned tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Mars 3, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2016 Da er det gått en uke og fremdeles ikke noe ulyd fra den nye multireima. egentlig imponert over hvor fint dieselsekseren til Bmw går. Rett og slett fin gange og det liker vi.😀. Det nærmer seg og en service på bilen etterhvert,så må vel få meg en time . Ettersom jeg har skjønt er det en visuell inspeksjon . uansett tror jeg ikke det skal være rare tingene på den 😀. Litt rester av vinteren bilder ; Må si jeg gleder meg til sommerhjula kommer på. er møkklei av breie spikermatter for å si det mildt. Tilslutt et bilde av det jeg liker best på bilen,front: Og Collinten den holder enda på panseret 😀. BimmerFan! reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Mars 3, 2016 Share Skrevet Mars 3, 2016 gratulerer med dagen jan! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Mars 3, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2016 2 timer siden, Freakshow skrev: gratulerer med dagen jan! Jo takk Freakshow reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Mars 6, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2016 Familieturen og rar lyd. Dagen idag skulle tilbringes mesteparten i 530en noe som slett ikke er det verste. Sveigisene satt seg inn i bil og klar for 11 mil en vei .Pratet om løst og fast,kjeftet på barn som terget hverandre i baksete. Da jeg hadde kjørt vel en time i forskjellig turtall pga ekstremt sklient og glatt føre,la jeg merke til at jeg fikk en rar lyd i bilen og bilen ble veldig mye dauere. Trodde først jeg hadde mistet noe av eksosen,da den brummet mye mer. Stoppet langs veien og tittet,neida ekso på men luktet noe grusomt ..Tenkte fader hva slags drit er dette? Fortsatte kjøringen og den brummet ,gikk dårlig til jeg ble forbannet ,og holdt den i sport på litt høyere turtall .Da luktet det helt forferdelig men sagte men sikkert gikk bilen bedre og bedre og lyden forsvant. Dette var jo rart helt til jeg kom på at en kompis hadde samme problemet med en diesel e90 . Han holdt høyere turtall på bilen en stund og blåste utav den skikkelig og etter det var problemet borte. Så det som antagelig har skjedd her hos meg så har bilen foretatt en gennerering av eksos eller hva det kalles. På vei hjem kjørte jeg bilen hardt hele veien og brukte den kun manuelt og nå går den knallbra . Det var 11 mil med skikkelig turtall men det hadde den godt av uten tvil og lukt og brumming er borte. Er vel en renseprosess den har kjørt i henhold til partikkelfilteret tenker jeg. Men jeg bruker denne bilen alt for snilt,ligger å putrer mellom 1000 og 1500 omdreinger bestandig og det er ikke bra for denne dieselbrenneren. Så nå skal denne tuktes mye mer,mer på m30b35 nivå :). Av og til angrer jeg på at jeg ikke kjøpte bensin utgave e61. Føler på meg at dieselbiler trenger mer vedlikehold enn bensin. Uansett ,så flyger den lavt igjen,godt å få blåst ut drit . Fahad reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 6, 2016 Share Skrevet Mars 6, 2016 Den klarer stort sett å fikse dette med regenerering selv, du merker kanskje at den holder litt høyere turtall når regenerering et aktiv? Men det er kurant å sette den i M4 og hjelpe bilen litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Mars 6, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2016 2 timer siden, Otis skrev: Den klarer stort sett å fikse dette med regenerering selv, du merker kanskje at den holder litt høyere turtall når regenerering et aktiv? Men det er kurant å sette den i M4 og hjelpe bilen litt. Egentlig aldri lagt merke til det igrunn det med turtall men noe skjedde idag,helt annen lyd (4toms rakrør ) og veldig dau en periode. Men etter å ha pisket den både manuelt og i Sport ,virker den spenstig igjen . Kjørte saamme turen hjem som oppveien da det skjedde og bil oppførte seg flott. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 6, 2016 Share Skrevet Mars 6, 2016 Blir bilen mye småkjørt Jan? Jeg tenker da rundt på Fevik, til Grimstad, Arendal og ellers rundt i nærområdet. Det kan nok være en årsak til at dette skjer, la oss si på en tur til Arendal så rekker den å starte regenerering men den rekker ikke å bli ferdig før motor skrus av. Det vi ser på som langkjøring er egentlig småkjøring, iallfall sett på med europeiske øyne. Vi hadde oss jo en god langtur på Fredagen med bilen, men vi kjørte jo mye seint rundt forbi og det kan være at eksos temperaturen ikke ble høy nok. Mitt tips som jeg fikk ifra Bavaria er å kjøre sammenhengene i minst 90 km/t i minimum 25 minutter. Så det jeg har gjort de siste 6 årene med dieselbil (E90 og F10) og partikkelfilter er å minst en gang i måneden ta en tur til Kristiansand. Nå blir det uansett noen turer dit i måneden men kjører E34 av og til også. Men iallfall, bortover der er det ordentlig motorvei (fire felt) hvor man kan holde "høy" hastighet. Jeg legger meg med cruisecontroll på 125 km/t og cruiser de 35 minuttene det tar før jeg er fremme ved Sørlandsparken. Slike turer blir det noen ganger i måneden, og jeg har aldri hatt noe trøbbel med partikkelfilter. Jeg har ikke en gang merket at regenereringen noen gang har jobbet, fordi den får riktige arbeidsforhold liker jeg å tro iallfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Mars 7, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2016 Det er helt sant at denne bilen blir mye småkjørt og listen du beskrev ,er helt riktig. Mye Fevik,mye Grimstad osv og det er nok det som har skjedd at den sa ifra Skal bruke bilen mye mer når jeg kjører fremover. Det har alt å si på denne tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet Mars 7, 2016 Share Skrevet Mars 7, 2016 Får ta deg en tur til Flensburg i ny og ne hehe.. Hjelper på å få blåst utav bilen av og til. Selv kjører jeg ca 2 mil til jobb, men den når liksom aldri den rette temperaturen spess i disse kalde vinterdagene. Så da hjalp det med en tur på fjellet og den turen jeg hadde til Flensburg nå nylig. Får blåst godt utav seg da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå