sveigis Skrevet Mai 10, 2016 Forfatter Skrevet Mai 10, 2016 Takk for det Mykland. :). Servicen måtte jeg utsette pga forstillingen er fucka på 535en og vil ikke la kona kjøre e34 før jeg har fikset den.:) . Ny time ble 10 Juni istedet . Gleder meg stort til å vokse hele bilen. Opplevde noe tøft ikveld og. Parkerte på utsiden av den lokale Meny butikken. Kom ut,da stod der en helt forbannet lik bil som min . Tro kopi. Farge,interiør og felg. Ventet til eier kom ut og det var en gjennomreisende kvinne fra Telemark. Stod og pratet med denne vennlig fruen og hennes var 06 520d som hennes mann hadde hentet i Tyskland i sin tid. Ville ta bilde men hadde ikke tlf med meg . Det er ikke ofte jeg opplever sånn .
Mr Mykland Skrevet Mai 11, 2016 Skrevet Mai 11, 2016 Aha greit å få det i orden, Morro når en møter kliss like biler
sveigis Skrevet Mai 12, 2016 Forfatter Skrevet Mai 12, 2016 Da står bilen klappet og klar til avreise til Sandefjord. Blir der noen dager. Bryllup i Ferdrikstad osv imorgen. Da er det greit å kjøre komfort. Senket og stiv 535 på ferja med gnudd bil ,er ikke suksess . Snart klar: Er ikke farlig med litt lengde på kjøringen nå kontra når jeg hadde Zafiraen :). Var til tider tragisk å reise på langtur med den. Om jeg savner Zafira livet? Nope ;). Marius2002 reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Mai 12, 2016 Forfatter Skrevet Mai 12, 2016 En liten kveldsupdate bare. Nå er jeg i Sandefjord og nyter kvelden med svigers og familie. Bortturen hit gikk som en drøm og merker at jeg blir veldig fartsblind i denne. Godt lastet bak ,2 barn og kone,merker enn overhode ingenting. Bilen bare skuffer på uten motstand og er bare en lek å kjøre og alle koser seg. En kort is rast på Stokkebakken: Fullastet: En liten pause før fronten gjør seg klar til litt "ypping" i to felten mellom Porsgrunn og Larvik: Og som vanlig treffer enn jo folk i trafikken som skal leke. Gøy er det da og trø pedalen i bunn og dra avgårde smågutter i Audi a4 og andre biler de sikkert har lånt av foreldrene. Men ikke noe idiotkjøring ,da jeg har to jenter og en kone som jeg forguder. Men et lite røsk i pedalen er ikke farlig BimmerFan!, Fahad, ErikTveit og 3 andre reagerte på dette 6
Fredrik 90 Skrevet Mai 12, 2016 Skrevet Mai 12, 2016 Ett lite røsk i pedalen må til fra tid til annen Viktig å få brent ut litt sot av partikkelfilteret, det er min unnskyldning for å trøkke til litt av og til Freakshow reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Mai 13, 2016 Forfatter Skrevet Mai 13, 2016 9 timer siden, Fredrik 90 skrev: Ett lite røsk i pedalen må til fra tid til annen Viktig å få brent ut litt sot av partikkelfilteret, det er min unnskyldning for å trøkke til litt av og til Helt riktig. Disse maskinene må brukes knallhardt av og til. Merker etter 14 dsger med pusekjøring,så legger den seg til "pensjonist tilværelse" motormessig. Da må mannen i huset ut og banke turtall og få den litt mer sint og angrepsklar igjen:) . Skal jo bli morro idag når jeg skal til Fredrikstad idag. Der er alle Audi folk av bryllupsgjester og jeg er Judasen i Bmw.:). Men det gjer jag fan i Fahad reagerte på dette 1
Gorg Skrevet Mai 14, 2016 Skrevet Mai 14, 2016 22 timer siden, sveigis skrev: Helt riktig. Disse maskinene må brukes knallhardt av og til. Merker etter 14 dsger med pusekjøring,så legger den seg til "pensjonist tilværelse" motormessig. Da må mannen i huset ut og banke turtall og få den litt mer sint og angrepsklar igjen:) . Skal jo bli morro idag når jeg skal til Fredrikstad idag. Der er alle Audi folk av bryllupsgjester og jeg er Judasen i Bmw.:). Men det gjer jag fan i Da kan du finne frem artikkelen på tv2.no om Bmw som er eneste tyske merke som ikke trenger å tilbakekalle biler etter dieselgate den kom igår! Forspranget ligger i teknikken!! Freakshow reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Mai 14, 2016 Forfatter Skrevet Mai 14, 2016 Kvalitet vettu.:) . Neida,gøy å lese uten tvil og igjen bevis på at Bmw leverer . Men idag har jeg kjørt noe merkelige greier. 2016 modell xc90 hybrid ifra Drammen til Sandefjord. Dere skal få en detaljert beskrivelse på denne bilen til senere
sveigis Skrevet Mai 15, 2016 Forfatter Skrevet Mai 15, 2016 Sveigis tester ny Volvo Xc 90 Hybrid. Ja folkens da har jeg testet noe nytt,rart og finurlig greier.. Saken er den at onkelen til kona eier og driver hele balletten av Ford og Volvo i Vestfold . Og selvsagt er han jo ute med det siste innen Volvo og Ford :). Han lurte på om ikke jeg ville være med til Drøbak fordi han skulle hente båten sin og da måtte jeg kjøre bilen hans hjem til Sandefjord igjen. Lang historie kort,vi kjørte og leverte han i Drøbak. Så var det min tur til å få start på dette greiene:). Hvordan skulle dette gå for en som er vant til nøkkel i gammal e34 og massseee lyd? Elleren e61 du bare trykker en knapp og lyden av oljebrenner sviver lunt men allikevel dieselsvev? Vel ,her var det bare å vri på en bryter og finne D på giret,så gikk det stille bortover og såfort du la litt vekt på pedalen ,koplet motoren inn. Merkelig greier. Slapp du pedalen sluttet bensinmotoren og kun el fungerte. På menyen var det et hav av muligheter når det gjaldt kjøring på el eller bensinmotoren. Tenkte når jeg kom på E18 ,så måtte jeg teste litt. Utfra Drammen,så lot jeg elmotorene gjøre jobben og akslerte vanlig ut på veien. Når jeg hadde fått den 80 km trådde jeg pedalen i bunn og da var det akkurat som du rullet en bil igang og med ett voldsomt skyv skjøt denne over to tonns elektriske drillen fart som en rakett Dæven den gikk bra. Og ufattelig deilig trekk kraft og en grisedeilig komfort. Utstyrsmessig var der alt og mere til og over halvparten som jeg ikke satt meg inn i. Ettersom jeg skhønte var der en 4 sylindret turbo/kompressor motor på 318 hk og to el motorer som utgjorde over hele 400 hk tilsammen. Dette merkes uten tvil. Tok ingen bilder men fant noen fra nettet av samme bil: En vannvittig fin bil synes jeg og sammenskrudd og skikkelig som Volvo kan. Interiøret: Og interiøret var perfekt med skinn og sømmer både på dashbord og gennerelt overalt. På dette displayet var det touch funksjoner på absolutt alt som var til bilen. Stilig og brukervennlig det lille jeg prøvde. Alt i alt en griselekker bil som var deilig og kjøre og ikke minst gøy å teste noe dyrt annet en Bmw . For understreke noe viktig,dette var ikke noe biltest ,da hadde jeg selvfølgelig skrevet mye mer detaljert og spydd ut bilder av bilen. Står alt om bilen i Din Side .no og testen der. Men som dere vet ,så er ikke dette noe for meg. Jeg må ha bensin eller diesel som jeg må starte selv og høre lyden av. Så jeg koser meg like godt i en 2006 modell 530d m sport. Den gir meg den valuttaen jeg trenger og trenger derfor ingen halvelektrisk svensk traktor til 1,2 mill.;) Men igjen knallgøy å kjøre andre biler enn Bmw og neste gang skal det testes Focus Rs . Da skal fotograferes Fahad, Gorg og Daniel. reagerte på dette 3
Daniel. Skrevet Mai 15, 2016 Skrevet Mai 15, 2016 Hybrid er merkelige greier, ja! Syns det virker feil med en liten 4er i en bil på den størrelsen egentlig, selv om jeg såvidt skjønner hvorfor. Var i hvertfall den tanken jeg satt igjen med etter å ha kjørt BMW X5 xDrive40e. Men syns de nye XC90'ene ser veldig pene ut, bedre en forrige generasjon. Men syns de burde hatt noe større motorer også, altså rekke 5 eller V8. Men det slår jo ikke så godt an i disse tider når alt skal downsizes og være så miljøvennlig.
sveigis Skrevet Mai 15, 2016 Forfatter Skrevet Mai 15, 2016 1 time siden, DanielStance skrev: Hybrid er merkelige greier, ja! Syns det virker feil med en liten 4er i en bil på den størrelsen egentlig, selv om jeg såvidt skjønner hvorfor. Var i hvertfall den tanken jeg satt igjen med etter å ha kjørt BMW X5 xDrive40e. Men syns de nye XC90'ene ser veldig pene ut, bedre en forrige generasjon. Men syns de burde hatt noe større motorer også, altså rekke 5 eller V8. Men det slår jo ikke så godt an i disse tider når alt skal downsizes og være så miljøvennlig. Enig. Ble veldig rart når en 4 sylindret motor plutselig startet men uansett den gjorde jobben sin uten tvil Daniel. reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Mai 15, 2016 Forfatter Skrevet Mai 15, 2016 Motorshine. I og med jeg har eid denne bilen i 7 mnd,følte jeg at en aldri så liten shine i motorromet var på tide. Dette er noe jeg ikke liker pga vanskelig med oppstart og elektronikk som tuller ,så jeg valgte en sikker metode. Kveldens oppskrift på ren motor: Her er det vann på trykk kanne,vann i bøtte med div koster og svamper og avfetting. Her er litt å ta tak i : Støv og inngrodd dritt. Noen flere: Med andre ord Prickborten fikk noe og gjør her. Sprayet inn rundt forbi og lot dette virke og skrubbet inn med kost og svamp. Derretter var det frem med trykk kannen og dusje vekk møkka. Og jaggu ser det ut til at det kan bli reint: Uansett flere runder ble tatt og tilslutt ble det rent igjen. Fille og vannet i bøtten beviser alt her: Plast og gummi måtte jo behandles etter tørk og man tar hva man har: Og her var det bare å sette igang . Alt tenkelig av plast og gummi ble behandlet og stål fikk litt voks. Så etter en stund ble jeg ferdig og resultatet ble bedre nå. Ferdig: Renere nå : Nede rundt lykter var det veldig møkkete men nå er det rent og behandlet: All plast rundt viskere og div frisket opp: Ferdigstilt: Godt å ha gjort dette og. Ser liksom mye bedre ut med en gang. codex, Fahad og uglefossen reagerte på dette 3
sveigis Skrevet Mai 16, 2016 Forfatter Skrevet Mai 16, 2016 Siden motorrom fikk smaken vask og shine igår,klemte jeg like gjerne til og vasket bilen inn og utvendig idag. Heldigvis ikke mye innvendig da den ble tatt ordentlig for 14 dager siden. Støvsuging og lett støvsuging og bilen var ren igjen . Beklager sol: Fikk og gitt stolene en smøreservice. Alle skinner og der jeg kom til ,ble fettet opp og går som en drøm. Jeg er veldig opptatt av at sånn får den servicen de skal ha. Kontakter ble sprayet inn med el spray. Bilen utvendig ,bar preg av kun pollenstøv så hageslange og bøtte med såpe ble brukt. Etter tørk var den ren og klar for 17 mai imorgen. bilder: Her ser dere at bilen går over i rødt. Fargen er jeg fornøyd med. Et par til: Tilslutt dette: Har jo hatt bilen på tur i helga og med full oppakning og fire personer gikk den på 0,61 på den kjøringen. Det er bra synes jeg :). Det som jeg liker er klimaanlegget. Har aldri hatt en bil som blåser så iskaldt,noe som er deilig . BimmerFan! reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Mai 17, 2016 Forfatter Skrevet Mai 17, 2016 Da var 17 mai feiring over for denne gang og like greit. Jeg for min del ,er heldig da barna hater det og vi valgte en 17 mai feiring stille inni de indre bygder uten bymas . Men for å komme dit ,måtte jo 530en frakte oss dit. Og den liker seg jo på,langtur . I den siste tiden har jeg hørt en svak plystrelyd som stadig blir mer og mer dominerende og idag synes jeg kanskje den var mer enn normalt. I og med svoger er mekaniker ,fikk jeg han til å ta en titt . Etter litt titting ,fant vi ut at intercoolerrøret som går fra turbo var slarkent og vi fant årsaken. Er en pakning som må byttes . Når vi holdt røret fast,var der heller ingen plystrelyd. Pakning nr 2 på bildet: Det og pakning nummer 3 vil bli bestilt og da røsker jeg ut det meste og rengjør intercooler og slanger. Sikkert ikke vondt av det etter 10 års bruk.:). Bilen er ikke noe svakere ,bare litt mer plystring enn normalt og regner med det er årsaken. Freakshow reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå