bimmers89 Skrevet Oktober 16, 2015 Skrevet Oktober 16, 2015 (endret) Hei har enda engang fått problemer med at batteriet tappes for strøm.nå er jeg drit lei hele greia. Jeg hat tlf og webasto av ekstra utstyr. Nå idag når jeg skulle på jobb fikk jeg ikke startet bilen. Batteriet er kjøpt hos gs for ca halvt år siden og kodet inn. Hva kan feilen være? Har lest endel men er lei all lesinga. Har tatt ut sikrings for tlf og ibs mn samme feil vedvarer. Bilen går i sleep modus etter ca 50 min tipper jeg og har en spenning på 12.2v. Noen som kan hjelpe meg med å feilsøke i drammensområdet? Endret Oktober 16, 2015 av bimmers89
Reef89 Skrevet Oktober 16, 2015 Skrevet Oktober 16, 2015 Har du målt strømtrekk? Har du målt med multimeter da på en og en sikring mens du drar ut? For å finne ut hvilken kurs som trekker når bilen er av.
bimmers89 Skrevet Oktober 16, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2015 Det er det jeg ikke skjønner.kunne du forklart åssen multimeteret skal være koblet til?
Reef89 Skrevet Oktober 16, 2015 Skrevet Oktober 16, 2015 (endret) Du må koble den røde ledningen i den porten som forteller deg at du har en 10A max fuse mellom seg. Så skal du stikke en på batteriets + pol og den andre i ledningen videre til elektronikken for å lese av strømforbruk. Søk på google. Nå tok jeg bare en kjapp løsning. Hvis du kobler feil så sprenger sikringen i apparatet og det er ikke lett og få tak i en slik ofte. EDIT: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1286631 Endret Oktober 16, 2015 av Reef89
bimmers89 Skrevet Oktober 16, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2015 Kan jeg bruke tangampmeter?skal den festes på + eller - siden?målt spenning nå er på 11.3v
Reef89 Skrevet Oktober 16, 2015 Skrevet Oktober 16, 2015 Ta av plusspolen på batteriet også setter du den ene pinnen på den løse polskoen og den andre pinnen på plusspolen på batteriet, da går all strømmen som bilen bruker når tenninga er av igjennom multimeteret. Får å få nøyaktige målinger bør du måle med et multimeter som er digitalt og som har ampermeter kurve. Siden dette er snakk om så lite strøm at endel billige instrumenter ikke klarer å måle så lavt. Hvis du måler 11v hvilespenning etter at bilen er slått av er batteriet ditt defekt. Det skal ligge på minst 12,5v.
bimmers89 Skrevet Oktober 16, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2015 Nei har ikke comfort acces. Blir verre og verre hver eneste dag.satt meg i bilen istad for å komme meg til jobb.etter 1 time fikk jeg ikke startet bilen. Huka på tangampmeter som jeg fikk låne.når jeg drar ut kurs 65 kopfhorer? Da faller amper ned til 7.9 fra 16.men hva er denne kursen til?napper jeg ut sikringa så fungerer ikke cd spillern.
Reef89 Skrevet Oktober 16, 2015 Skrevet Oktober 16, 2015 Hva den går til må du nesten sjekke på sikrings kartet. Google har også bilder av sikrings kart på engelsk. Men det har vel noe med cd spilleren ja siden den ikke funker. Ha den sikringen ute og lad batteriet helt opp og sjekk om problemet forsvinner da.
bimmers89 Skrevet Oktober 16, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2015 Skal lade opp bilen helt nå.mn sikringskartet kurs 65 sier jo at det er til hodetelefon og dt har jeg ikke i bilen?
bmwmann24 Skrevet Oktober 16, 2015 Skrevet Oktober 16, 2015 Nå vet ikke jeg hvor mye din bil får stjele, men 7.9 amp? Da er bilen fri innen et par timer ja. Du må ha flere syndere.. Med mindre det reele tallet er 0,79amp? Nå har jo du målt med tanga, er ikke helt sikker på hvilke verdier eller hvordan man går fram der. Sikkert samme opplegg som jeg bruker, men som sagt vet ikke. Jeg pleier å ta av batteripol på -(minus) og sette multimeter på amp(10). Ene enden i polsko og den andre på batteripolen. Nå står alt i serie, vent ca 20 min til hvilespenning oppnås. Bilen får max stjele 0.05amp, om du har f.eks 0,5amp-1,5amp strømforbruk så er du fri for strøm innen kort tid. Trekk ut en og en sikring til forbruket faller ned. Om sikringa til cd spillern gir et såppas drastisk fall så har du hvertfall funnet en pekepinn. Om du drar ut kontakt til spiller/skjerm eller andre vesentlige potensielle strømtyver på kretsen så finner man eksakt ut hva som drar såppas mye.
awt Skrevet Oktober 17, 2015 Skrevet Oktober 17, 2015 Godt mulig ting har endret seg de siste årene, men tidligere fungerte ikke tangamperemeter flest på likespenning, så ville muligens sjekket med et vanlig multimeter.
ogee1 Skrevet Oktober 17, 2015 Skrevet Oktober 17, 2015 Godt mulig ting har endret seg de siste årene, men tidligere fungerte ikke tangamperemeter flest på likespenning, så ville muligens sjekket med et vanlig multimeter.Veldig vanlig nå med tangamperemeter som måler likestrøm også, men de er ikke egnet til å måle små strømmer. Litt avhengig av situasjon snakker vi da typisk om et par hundre milliampere eller mindre. Da er det bare multimeter og seriekobling som gir klare svar. awt reagerte på dette 1
bimmers89 Skrevet Oktober 17, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2015 Er det noen som har diagram på kurs 65 hvilken moduler denne styrer og hvor står de? Hvor er bluetooth antenna på disse?har ladet batteriet i hele natt så for vi se om den holder spenninga når kurs 65 er ute
Otis Skrevet Oktober 17, 2015 Skrevet Oktober 17, 2015 Om du har E60 fra før 09/05 så er det HUD og headset sikring 65 går til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå