Gå til innhold

bmw e60 535d tapper strøm over natten.


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei har enda engang fått problemer med at batteriet tappes for strøm.nå er jeg drit lei hele greia.

Jeg hat tlf og webasto av ekstra utstyr.

Nå idag når jeg skulle på jobb fikk jeg ikke startet bilen. Batteriet er kjøpt hos gs for ca halvt år siden og kodet inn.

Hva kan feilen være? Har lest endel men er lei all lesinga.

Har tatt ut sikrings for tlf og ibs mn samme feil vedvarer.

Bilen går i sleep modus etter ca 50 min tipper jeg og har en spenning på 12.2v.

Noen som kan hjelpe meg med å feilsøke i drammensområdet?

Endret av bimmers89
Skrevet

Har du målt strømtrekk?

Har du målt med multimeter da på en og en sikring mens du drar ut?

 

For å finne ut hvilken kurs som trekker når bilen er av.

Skrevet (endret)

Du må koble den røde ledningen i den porten som forteller deg at du har en 10A max fuse mellom seg. Så skal du stikke en på batteriets + pol og den andre i ledningen videre til elektronikken for å lese av strømforbruk.

Søk på google. Nå tok jeg bare en kjapp løsning. Hvis du kobler feil så sprenger sikringen i apparatet og det er ikke lett og få tak i en slik ofte.

 

 

EDIT: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1286631

Endret av Reef89
Skrevet

Ta av plusspolen på batteriet også setter du den ene pinnen på den løse polskoen og den andre pinnen på plusspolen på batteriet, da går all strømmen som bilen bruker når tenninga er av igjennom multimeteret.

 

Får å få nøyaktige målinger bør du måle med et multimeter som er digitalt og som har ampermeter kurve. Siden dette er snakk om så lite strøm at endel billige instrumenter ikke klarer å måle så lavt.

 

Hvis du måler 11v hvilespenning etter at bilen er slått av er batteriet ditt defekt. Det skal ligge på minst 12,5v.

Skrevet

Nei har ikke comfort acces.

Blir verre og verre hver eneste dag.satt meg i bilen istad for å komme meg til jobb.etter 1 time fikk jeg ikke startet bilen.

Huka på tangampmeter som jeg fikk låne.når jeg drar ut kurs 65 kopfhorer? Da faller amper ned til 7.9 fra 16.men hva er denne kursen til?napper jeg ut sikringa så fungerer ikke cd spillern.

Skrevet

Hva den går til må du nesten sjekke på sikrings kartet. Google har også bilder av sikrings kart på engelsk. Men det har vel noe med cd spilleren ja siden den ikke funker.

Ha den sikringen ute og lad batteriet helt opp og sjekk om problemet forsvinner da.

Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor mye din bil får stjele, men 7.9 amp? Da er bilen fri innen et par timer ja. Du må ha flere syndere.. Med mindre det reele tallet er 0,79amp?

 

Nå har jo du målt med tanga, er ikke helt sikker på hvilke verdier eller hvordan man går fram der. Sikkert samme opplegg som jeg bruker, men som sagt vet ikke.

 

Jeg pleier å ta av batteripol på -(minus) og sette multimeter på amp(10). Ene enden i polsko og den andre på batteripolen. 

Nå står alt i serie, vent ca 20 min til hvilespenning oppnås. Bilen får max stjele 0.05amp, om du har f.eks 0,5amp-1,5amp strømforbruk så er du fri for strøm innen kort tid.

Trekk ut en og en sikring til forbruket faller ned.

 

Om sikringa til cd spillern gir et såppas drastisk fall så har du hvertfall funnet en pekepinn.  Om du drar ut kontakt til spiller/skjerm eller andre vesentlige potensielle strømtyver på kretsen så finner man eksakt ut hva som drar såppas mye.

Skrevet

Godt mulig ting har endret seg de siste årene, men tidligere fungerte ikke tangamperemeter flest på likespenning, så ville muligens sjekket med et vanlig multimeter.

Skrevet

Godt mulig ting har endret seg de siste årene, men tidligere fungerte ikke tangamperemeter flest på likespenning, så ville muligens sjekket med et vanlig multimeter.

Veldig vanlig nå med tangamperemeter som måler likestrøm også, men de er ikke egnet til å måle små strømmer. Litt avhengig av situasjon snakker vi da typisk om et par hundre milliampere eller mindre. Da er det bare multimeter og seriekobling som gir klare svar.
Skrevet

Er det noen som har diagram på kurs 65 hvilken moduler denne styrer og hvor står de? Hvor er bluetooth antenna på disse?har ladet batteriet i hele natt så for vi se om den holder spenninga når kurs 65 er ute

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...