Rembrandt Skrevet Oktober 16, 2015 Skrevet Oktober 16, 2015 Hei, jeg lurer på om hvordan er muligheter for ettermontering av parkeringssensorer på bilen ? Hvilken merke av sensorer er egnet for BMW, og vet noen eller har de erfaring med dette? Hvordan er prisene på slikt arbeid, og hvor mye koster sensorer? Er det lurt å bestille dem i utlandet? Noen erfaring med det? Ser frem til gode råd. Takk
Saltkjelen Skrevet Oktober 16, 2015 Skrevet Oktober 16, 2015 Det er nok rimelig relevant å nevne hva slags bil det er snakk om..
Rembrandt Skrevet Oktober 16, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2015 Hei, det gjelder en BMW 1 serie, 2004 modell. hva er deres formening om følgende parkeringssensor settet: http://www.mekonomen.no/bil/tilbehor/stil-og-styling/styling/parkeringssensor-pa184902no
awt Skrevet Oktober 17, 2015 Skrevet Oktober 17, 2015 Monter originalt om du først skal gjøre en slik jobb. Da passer alt, og alt fungerer slik det skal.
Rembrandt Skrevet Oktober 17, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2015 Takk for svaret. Har noen idè om hvor mye originale BMW sensorer koster? Ser frem til svar....
RagnarokEM Skrevet Oktober 18, 2015 Skrevet Oktober 18, 2015 Takk for svaret. Har noen idè om hvor mye originale BMW sensorer koster? Ser frem til svar.... http://www.schmiedmann.no/no/bmw-e87/1945824-nytt?produkt=66206934308 Koster 900,-
Basse Lusk Skrevet Oktober 18, 2015 Skrevet Oktober 18, 2015 (endret) Den prisen er vel pr stk, altså 4x900 kr? Trengs en styreenhet i tillegg? Programmering? Sammenlign dette med Mekonomen sitt ferdige sett til 400 kroner. Så vidt jeg forstår er den en selvstendig enhet som fungerer uavhengig av elektronikken i BMW for øvrig, så da er det vel ikke relevant å antyde at pakken ikke vil passe og virke like godt som originalt? Noen ganger er uoriginalt bedre. Spesielt når den originale bygger på gammel teknologi, og er unødvendig komplisert. Endret Oktober 18, 2015 av Basse Lusk
awt Skrevet Oktober 18, 2015 Skrevet Oktober 18, 2015 Man får parkeringssensorer lakkert i bilens farge for noen hundrelapper på eBay. At originalt er dyrere enn uoriginalt er det derimot liten tvil om. Spesielt når den originale bygger på gammel teknologi, og er unødvendig komplisert.Bygger på gammel teknologi? Det har skjedd ytterst lite med parkeringssensorer de siste årene. Jeg kan heller ikke forstå hvorfor du mener BMW sitt er unødvendig komplisert når det stort sett består av de samme delene. Reef89 reagerte på dette 1
ogee1 Skrevet Oktober 18, 2015 Skrevet Oktober 18, 2015 (endret) Jeg har sensorer foran og bak på min E87. En ting som er sikkert er at BMW sitt system er robust. Det er laget for å tåle kabelbrudd og kortslutninger uten at elektronikken tar skade. Det bruker også en kombinasjon av ekkoene fra de forskjellige sensorene til å finberegne hvor hindringer som stolper o.l. er. Hvis du har iDrive får du jo også grafisk fremstilling på skjermen, og med HiFi Pro kan du høre på lyden hvor hindringen er. Så litt avhengig av utstyrsnivå i bilen synes jeg at det kan være noen fordeler med et originalt system. Ulempen er vel at man på originalt må dra kabler gjennom hele bilen. Endret Oktober 18, 2015 av ogee1
Reef89 Skrevet Oktober 18, 2015 Skrevet Oktober 18, 2015 Men ja er helt enig med når du først skal borre i fangeren og likevel strekke uoriginale ledninger, så hadde jeg tatt noen kvelder på nette eller ebay for å få tak i BMW deler. Nye og brukte deler selges for slett og ingenting. Koster ikke mange kronene for ett sett ved litt leting. Du trenger jo Sensorer Ledningsnett. Styreboks. Høyttaler/ gong. Sensor holdere. ....?
Rembrandt Skrevet Oktober 19, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2015 Vet dere om noen fagfolk som gjør dette arbeidet til rimelig pris? De fleste vil ha rundt 5000 kr, noe jeg syns er utrolig mye. På forhånd takk.
Saltkjelen Skrevet Oktober 21, 2015 Skrevet Oktober 21, 2015 Vet dere om noen fagfolk som gjør dette arbeidet til rimelig pris? De fleste vil ha rundt 5000 kr, noe jeg syns er utrolig mye. På forhånd takk. Utrolig mye? Forventer du at demontering eksteriør og interiør, samt kabelstrekkning gjennom hele bilen og programmering av moduler skal koste mindre? ogee1 reagerte på dette 1
Reef89 Skrevet Oktober 21, 2015 Skrevet Oktober 21, 2015 Får 5000.- hadde jeg aldri gjort jobben. Oppimot 10 snakker vi.
Basse Lusk Skrevet Oktober 21, 2015 Skrevet Oktober 21, 2015 Derfor er det billigere med 3.-parts systemer som ikke krever integrering i bilens originale elektronikk. Strøm er alt den trenger. Mye billigere i innkjøp, mye billigere å montere, mye billigere å reparere. Sågar finnes trådløse sensorer, det vil si ingen jobb med å strekke ledninger. Den viktigste jobben er undersøkelse av kvalitet før kjøp.
Maxopp Skrevet Oktober 21, 2015 Skrevet Oktober 21, 2015 GS bildeler 66200396793 MONTERINGSSATS PARK DISTANCE CONTROL BAK (Original) 1 707,-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå