Gå til innhold

BMW E91 318D 2009 LCI Black Sapphire Metallic


bjorneoen
 Share

Anbefalte innlegg

On 27.4.2016 at 9.59, bjorneoen skrev:

Da blir det omsider svarte blinklys, da de andre jalla typene jeg hadde har sluttet delvis å fungere! :) Disse blir mye penere tror jeg!

s-l1600.jpg

 

Så blir det også front kamera på bilen snart! :) eNBT adapteren tillater front kamera ved å holde inne en knapp på rattet :D

s-l1600.jpg

 

Og så er USB på plass i midtarmlene omsider! Så nå har jeg mulighet for å koble til der å :) en merkelig forskjell mellom CIC og NBT, er at pinnene til USB kontakten er omvendt fra hverandre.. Prøvde først med sånn vanlig HSD USB ledning til CIC, men da brente jeg alle USB ledninger som jeg koblet til.. så så jeg på nettet om flere med samme problem med NBT, og da måtte jeg snu rekkefølgen på pinnene 180 grader, og vips så var det fungerende USB kontakt :D merkelig at de har snudd kontakten fra CIC til NBT..

En annen snodig forskjell mellom CIC og NBT, er lyden. På CIC kodet jeg til HIFI, og det ble merkbart bedre lyd enn normalt STEREO oppsett selv om høyttalere fortsatt var de samme.. På NBT er det helt omvendt. Enheten min var kodet til HIFI fra før, så tenkte ikke noe mere over det, og syntes lyden var helt grei/omtrent som før. Men så kodet jeg til STEREO etter at jeg leste noe på et forum, og dæven så mye bass det plutselig blei :o Nå kan jeg ikke ha bassen på mer enn halveis før jeg synes det blir litt vell mye, før var det omtrent ingenting :P så skal ikke stå på bassen nå hehe! Selvfølgelig ikke noe super kvalitet på originale stereo bmw høyttalere, men hjalp å kode tilbake til vanlig stereo oppsett hvertfall! Tydeligvis noe forskjell med hvordan HIFI fungerer på CIC kontra NBT!

Har du link til der du kjøpte blinklysene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ahj skrev:

Det blir spennende. Hvor skal du montere det kameraet? :)

Godt spørsmål! :P beste hadde jo vært i grillen som på andre BMW-er med slikt originalt,men blir nok fort i nedre grill mellom rillene på noe vis :) må se an hvor stort det er når det kommer, noe forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Jeg ville nok laget en anordning hvor man benyttet dekselet til ACC i støtfangeren. 

Jaa hadde nok vært det beste! Planen er å montere ACC etterhvert også samt night vision kamera så blir mye foran der :P ikke bare bare å få alt fint, verken night vision eller frontkamera kom vel originalt til disse :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
6 timer siden, Gorg skrev:

Gratulerer! Hva har du skrevet master i?

Takk for det :D skrevet master i økonomi og ledelse med spesialisering i informasjonssystemer :) 

Blei noen sider :P

20160518_121651013_iOS.jpg

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er mange som stadig er på leit etter angel eyes som gir ganske jevne ringer :) Noen har jo så vidt det er lys i den ytterste ringen.. Vil anbefale de jeg kjøpte! Kjøpte på ebay, er LED og gir veldig godt lys :)

Synes ikke det blir noe bra når jeg tar bilder selv for å vise, men en kompis av meg tok bilde gjennom speilet sitt her om dagen, og der synes jeg det viser godt hvordan jeg selv synes de er :P Dette var på dagtid og lyser jo veldig bra synes jeg hvertfall! :) På kveldstid er det veldig mye kraftigere, kanskje litt for mye hehe

20160517_145824000_iOSr.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått frontkamera og svarte blinklys så blir montering av dette så fort jeg har mulighet! :D

Så kommer det snart litt mer i posten :D

Speil med fjernlysassistanse og alarm:

s-l1600.jpg

Lysenhet bak med alarm:

s-l1600.jpg

Touch iDrive module slik at jeg endelig får brukt touch funksjonaliteten på iDrive kontrolleren min:

s-l1600.jpg

TCB - Telematik module for NBT:

$_1.JPG

 

Så da blir det snart både RTTI - Real Time Traffic Information og Remote tjenester + touch funksjonalitet i iDriven :D I tillegg så blir det fjernlysassistanse og alarm :) Mangler sirene for alarmen men ellers har jeg alt som trengs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 20. mai 2016 at 11.50, Gorg skrev:

Blir veldig fullstappet med utstyr denne her! :) 

Kjekt med litt utstyr! 😄 Får mye utstyr ved å kjøpe brukt å gjøre det selv kontra å gjøre det hos BMW :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 19. mai 2016 at 20.19, bjorneoen skrev:

Vet det er mange som stadig er på leit etter angel eyes som gir ganske jevne ringer :) Noen har jo så vidt det er lys i den ytterste ringen.. Vil anbefale de jeg kjøpte! Kjøpte på ebay, er LED og gir veldig godt lys :)

Synes ikke det blir noe bra når jeg tar bilder selv for å vise, men en kompis av meg tok bilde gjennom speilet sitt her om dagen, og der synes jeg det viser godt hvordan jeg selv synes de er :P Dette var på dagtid og lyser jo veldig bra synes jeg hvertfall! :) På kveldstid er det veldig mye kraftigere, kanskje litt for mye hehe

20160517_145824000_iOSr.png

Hvilke kjøpte du? Lyst å bytte ut mine.. 

Mtec v3 er vilt dyre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Gorg skrev:

Hvilke kjøpte du? Lyst å bytte ut mine.. 

Mtec v3 er vilt dyre..

Kjøpte disse jeg både til angel eyes og tåkelys :)

http://www.ebay.com/itm/HOT-SELLING-5th-Gen-H8-H9-H11-Super-White-CREE-L2-LED-Headlights-20W-2500LM-/181909731400?hash=item2a5aaa3848:g:NJAAAOSwu4BVswo6&vxp=mtr

20160521_173531083_iOS.jpg

20160521_173540388_iOS.jpg

700kr for 4 pærer var ikke ille :)

Ja vet.. altfor dyre :/ kjøpte mine i november og har brukt de siden uten problemer :) 

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...