Gå til innhold

BMW E91 318D 2009 LCI Black Sapphire Metallic


bjorneoen
 Share

Anbefalte innlegg

Grattis med ny bil! Litt fiffig at jeg observerte den gamle bilen din i dag ca 50m unna der denne ble hentet ut ny ;)

Takk! :)

hehe oi, ja det var litt fiffig! Han som kjøpte den jobber like i nærheten BMW der mener jeg! 

Så min bil ble kjøpt ny i Moss? hvordan fant du ut det? :P Kjekt å vite, holder jo til i Horten nå så da er bilen nesten "hjemme" igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt ny i moss ja. Var en såkalt "Bilia black edition" eller noe slikt de ble kalt den gang. Snakket tilfeldigvis med første eier i dag også :)

Ah nice, kjekt å vite! :) Fulgte med Bilia nøkkelring, og bilen er jo svart både innvendig og utvendig, så stemmer bra det med "black edition"!

Åja hehe, en eldre kar detta om jeg forstod selgeren riktig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, noen som har vært borti at velkomstlysene som kommer på når man låser opp kun kommer på når det er mørkt ute? :)

På 1 serien kom de hver gang jeg låste opp (helt til jeg hadde brukt opp antall ganger..), mens på 3 serien komme de kun når det er mørkt ute. Virker som de kommer på når det er "så" mørkt at nærlysene vanligvis ville vært tent ved automatiske lys, at regnsensoren sjekker lysforholdene og det bestemmer om det kommer på eller ikke? 1 serien også hadde regnsensor men skjedde ikke der.

Bilen har lyspakke med lys i dørhåndtak og disse kommer på hver gang, kun lysene foran og bak som ikke kommer på før det blir litt mørkt ute :)

Og ja, bryteren står på auto ;)

Har samme, kommer kun på når det er mørkt ute. Stusset på samme her, men fant ut at slik er det bare :)

Ellers, er regnsensoren din like dårlig? Føler min bare går litt sånn når den føler for det, kan være høljregn og den går av og til, og duskregn og går hele tiden. Lest litt på nett og flere sier på utenlandske forum at de har det likedan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme, kommer kun på når det er mørkt ute. Stusset på samme her, men fant ut at slik er det bare :)

Ellers, er regnsensoren din like dårlig? Føler min bare går litt sånn når den føler for det, kan være høljregn og den går av og til, og duskregn og går hele tiden. Lest litt på nett og flere sier på utenlandske forum at de har det likedan.

 

Godt det er flere! ;)

Tror regnsensoren er bra, synes den fungerer bra når det har regna, men har ikke hatt bilen lenge så vanskelig å konkludere med noe :)

Men kan være lurt å initialisere den? Rengjøre frontruta og kjøre en initialisering, så kanskje den blir bedre!

Velkomstslyset fungerer om kvelden, og dagen etter når det blir lyst så fungerer den første gangen, og så virker det som den skjønner at "oi det er lyst", så da fungerer den ikke før det er mørkt igjen! Merkelig det der, men hvis din også er lignende så er det vel bare sånn det skal være på disse :P

Noen som forresten har noen meninger rundt åpent luftfilter på disse bilene? Altså fjerne luftfilterboksen, og kjøre k&n filter eller lignende uten selve boksen? Positivt eller negativ effekt med det?

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det er flere! ;)

Tror regnsensoren er bra, synes den fungerer bra når det har regna, men har ikke hatt bilen lenge så vanskelig å konkludere med noe :)

Men kan være lurt å initialisere den? Rengjøre frontruta og kjøre en initialisering, så kanskje den blir bedre!

Velkomstslyset fungerer om kvelden, og dagen etter når det blir lyst så fungerer den første gangen, og så virker det som den skjønner at "oi det er lyst", så da fungerer den ikke før det er mørkt igjen! Merkelig det der, men hvis din også er lignende så er det vel bare sånn det skal være på disse :P

Noen som forresten har noen meninger rundt åpent luftfilter på disse bilene? Altså fjerne luftfilterboksen, og kjøre k&n filter eller lignende uten selve boksen? Positivt eller negativ effekt med det?

Og har litt lyst til å prøve BSR chip i bilen, skal angivelig gi 183hk opp fra 136hk, og kan gjøres selv med en PPC boks så lenge min DDE software ikke er blokkert for slik tuning. Noen erfaring med BSR, eventuelt annen chipping av disse?

Må bare forhøre meg litt, går godt med 136hk forsåvidt, men må inrømme at 183 frister ;)

Åpent filter suger inn mye varmere luft enn k&n innsatsfilter. Jeg har et slikt et :) Har hørt at bsr er litt vell utilpasset, altså at de har ikke gjort det helt ordentlig. Mye bedre å få en ordentlig som TRF til å gjøre det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpent filter suger inn mye varmere luft enn k&n innsatsfilter. Jeg har et slikt et :) Har hørt at bsr er litt vell utilpasset, altså at de har ikke gjort det helt ordentlig. Mye bedre å få en ordentlig som TRF til å gjøre det. :)

 

Ah okey, merket du noe forskjell etter du bytta? :)

Er jo ny på dieselfronten her, så fortsetter å stille noen spørsmål jeg!

Angående swirl flaps, er dette et problem på 2009 318d 136hk N47? Bør disse blankes ut eller ikke? Og EGR, bør dette fjernes?

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah okey, merket du noe forskjell etter du bytta? :)

Åh, det er jo dumt da.. trodde de var litt ordentlige jeg, er ikke de ganske store??

Hadde jo vært kjekt å kunne chippet på egenhånd med en håndholdt enhet for å raskt gå tilbake til org om ønskelig :) Kjipt hvis de er dårlige da..

 

Er jo ny på dieselfronten her, så fortsetter å stille noen spørsmål jeg!

Angående swirl flaps, er dette et problem på 2009 318d 136hk N47? Bør disse blankes ut eller ikke? Og EGR, bør dette fjernes?

Det er jo det jeg har hørt, kompis av meg hadde bsr på sin uten problemer. Så kan hende det er enkelt tilfeller. Jeg merke bittelitt med filteret. Du burde sjekke det dekselet som henter luft utenfra til luftfilteret, ene gangen min var blokkert. :)

Har ikke hørt noe om swirl flaps på N47 så det er nok OK. Jeg ville nok tatt en titt på innsuget for å se hvordan det ser ut. Er bilen langkjørt, så kokser de som regel mye mindre enn kortkjørte. Fjerner du EGR så vil bilen bruke noe lenger tid på å bli varm, men det er bare snakk om minutter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en tur på dieselmotor tråden her så står det mye av det du har spurt om nå. ( jeg og har spurt [emoji14] ) gå for innsats k&n, det skal jeg og!

EGR delete og DPF delete skal in her også. Ta en prat med TRF-tuning ang alt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sikker på at din er blokkert for trimming, bsr fungerte ikke på min e90lci nå er det vel muligheter for å få,det åpnet. Jeg gikk for hartge tuning den gangen og bilen responderte veldig positivt på det.

Ellers var min bil også helt likt utstyrt. Min var registrert opp slik at jeg stod som andre eier, selv om bilennhadde gått hele 25km når jeg tok over den.

Uansett grattis med en meget fin bil, lci oppgraderingen gjorde at e9x ble en helt annen bil og se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det jeg har hørt, kompis av meg hadde bsr på sin uten problemer. Så kan hende det er enkelt tilfeller. Jeg merke bittelitt med filteret. Du burde sjekke det dekselet som henter luft utenfra til luftfilteret, ene gangen min var blokkert. :)

Har ikke hørt noe om swirl flaps på N47 så det er nok OK. Jeg ville nok tatt en titt på innsuget for å se hvordan det ser ut. Er bilen langkjørt, så kokser de som regel mye mindre enn kortkjørte. Fjerner du EGR så vil bilen bruke noe lenger tid på å bli varm, men det er bare snakk om minutter :)

Oki skjønner :) Det skal jeg sjekke! Blir vel fort et slikt filter på meg å ;)

Da skal jeg sjekke det også, vet mange fjerner swirl flaps og EGR, skader vel ikke å fjerne begge deler uansett om det ikke er noe problem regner jeg med!

 

 

Ta deg en tur på dieselmotor tråden her så står det mye av det du har spurt om nå. ( jeg og har spurt [emoji14] ) gå for innsats k&n, det skal jeg og!

EGR delete og DPF delete skal in her også. Ta en prat med TRF-tuning ang alt det :)

I will do! blir nok k&n filter ja! Ikke fjerne boksen, men innsats isteden for? Fordel/ulemper?

Blir nok EGR delete her å, DPF har jeg ikke tenkt på enda, hvordan blir det med EU kontroll osv da?

 

 

Ganske sikker på at din er blokkert for trimming, bsr fungerte ikke på min e90lci nå er det vel muligheter for å få,det åpnet. Jeg gikk for hartge tuning den gangen og bilen responderte veldig positivt på det.

Ellers var min bil også helt likt utstyrt. Min var registrert opp slik at jeg stod som andre eier, selv om bilennhadde gått hele 25km når jeg tok over den.

Uansett grattis med en meget fin bil, lci oppgraderingen gjorde at e9x ble en helt annen bil og se på.

Ah, da er det kanskje blokkert på min å! Får se hva jeg gjør, blir nok blokkering men vet ikke om jeg skal prioritere det først, går egentlig greit nok fra før :) Ja helt enig, LCI gjør mye! Veldig fornøyd, tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at bilen er blitt litt grå i fargen med årene og fått noen bruksriper, så bestilte time for lakkrens, rubbing og polering hos bilmagikeren på Gol, så da satser vi på at resultatet blir bra! :) Spent på hvordan resultatet blir :) Pleier å polere selv, men tenkte at siden det mest sannsynlig er lenge siden sist så var det greit å få noen med bedre peiling til å gjøre det!

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...