Gå til innhold

86 325i M-Tech1 - 86 320i "mint" - felgprosjekter


Jørgen Lie
 Share

Anbefalte innlegg

Men, nå har jeg jo kommet hjem fra sjøen, så i dag har jeg vært å pratet med karosseriarbeideren. Vi har blitt enige om å gjøre dette sammen, slik at jeg kan være med på prosessen. Moro å få lære litt av fagfolk:) Så innen ikke alt for lang tid, vil det nok bli startet på å gjøre opp igjen gammelt rustarbeid.

Måtte ta noen bilder i dag også da. Og, for første gang har jeg E30 med sperreaksling, og den funka alle veier :lol:

74d89af165098483012ba5fe0a2542a7.jpg

96fb322e896b76c27db685ba4b947a4a.jpg

57996800c24478255938fdefa96bbf5c.jpg

Ny frontplate har jeg som nevnt fått tidligere, så racerbilplata skal av ;)

Stay tuned [emoji41]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkt noe mere på motor da? lakk, det meste av felger etc er jo noe som blir kopiert innen ett års tid uansett somregel. Hadde du fått inn, og godkjent h35 foreksempel hadde folk fått noe å bryne seg på. Det sammen med 16" hartge C hadde du hadde fått hatt i fred i nærmest all tid :)

Endret av HSD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

What, hvorfor? :( Sinnsykt rå farge på E30!

Fordi den farga var på topp da Frank Tore lakka sin slik, og etter det ble alt kopi ;) Jeg vil ha noe eget. Rå farge er det, men har ikke lyst til å kopiere. Skal jeg kopiere noe så blir det en org E30-farge :) 

 

Tenkt noe mere på motor da? lakk, det meste av felger etc er jo noe som blir kopiert innen ett års tid uansett somregel. Hadde du fått inn, og godkjent h35 foreksempel hadde folk fått noe å bryne seg på. Det sammen med 16" hartge C hadde du hadde fått hatt i fred i nærmest all tid :)

Motor skal jeg gå gjennom å sjekke tilstand på. Den virker egentlig ganske greit, men litt nye komponenter etc, samt oppfriskning av blokk / innsug etc må til. Det skal ikke noe annet enn orginal M20B25 i den der tenker jeg ;) Jeg har jo 3-delte Hartge i 17", så det får holde. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mørk oransje kunne vært kult :) Må prøve å få noen til å photoshoppe litt når jeg kommer så langt. 
Har planer om å sette meg ned, finne farger jeg liker, lagre bilde i en mappe, for så å starte med å eliminere vekk. Til slutt sitter man forhåpentligvis igjen med EN farge ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marrakesh brun er sinnsykt oppbrukt, og i mine øyne ikke så fin heller. Personlig ville jeg vurdert Calypso rød (digger den fargen, så kanskje ikke så overraskende at jeg nevner den til de fleste), eller Avus blue. Syns den er fin. Er kanskje oppbrukt de to også, men mye finere enn Marrakesh brun.

 

Digg bil du har funnet deg, Jørgen :) Kommer til å følge med, og ser fram til å se nye oppdateringer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Calypso er deilig, og ja, en farge jeg kunne tenkt meg. Så den vil nok mest sannsynlig bli med i elimineringen:) 
Avus og er også fin, men usikker på om den kler E30 så godt.  Sånn sett er jo alt oppbrukt. Men inni alt dette oppbrukt-tullet, så skal man jo selv være fornøyd også. Men jeg må ærlig innrømme at det å evt få ha en "egen" farge trigger litt. Har jo tanker om at dette skal bli så bra at det blir en showbil. Så får vi se om jeg når det målet. Skal i alle fall ordne skikkelig objekt av den :) 

Det høres bra ut:) Moro at folk prater litt i gangene og følger med her:) Blir mere giv for å skrive og dele bilder også da! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kall meg gjerne konservativ :grin:

Men jeg synes ikke det er noe feil med den fargen den har.

 

Jeg er forøvrig fornøyd med å ha funnet en bil som har riktig farge for meg.

Eksempelbilde, men min har samme farge og blir forhåpentligvis noenlunde lik utenom felgvalg.

post-74137-0-52376900-1447870373_thumb.j

post-74137-0-75487700-1447870417_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hallois, og godt nytt år folkens! 

Har vært stille lenge her nå, og det er av den enkle grunnen at tiden før jul, da jeg egentlig hadde fri, ble en vikartur på havet! :) 

Men, nå er julemas/mat snart ferdig, og et nytt år står for tur!  Gode gamle E30`n (som ikke har fått navn enda :/ ) ble veteran nå, og er megaklar for litt jobb! Satser på å komme i gang en av de nærmeste dagene, og da skal interiør og gulvteppe ut, og rustsveising starter forhåpentligvis så fort han som skal gjøre jobben får tid. 

Har brukt de siste ukene på å fundere mere på farge, men enda ikke tatt noe valg. Har snart kokt ned til 4-5 alternativer, så enda litt tenking igjen.:) 

Ellers har jeg fått i hende noe mere til "samlelåven", og preface Hartge-front, Kamei sideskjørt, Hella baklukespoiler og et sett ukjente sideskjørt blir straks sendt til Norge. Bilder kommer :) 

Såååå, satser på at det blir litt action snart nå, med både bil, og de svartens to soverommene som står igjen i huset :lol: Den andre parten i huset mener de er viktigst................  8-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...