Gå til innhold

86 325i M-Tech1 - 86 320i "mint" - felgprosjekter


Jørgen Lie
 Share

Anbefalte innlegg

Tar bare en kjapp oppdatering nå: Har fått tatt en god runde i kveld, og blitt kvitt dårlig arbeid fra tidligere eiere! Kommer bedre update med mere bilder i morgen, da jeg er rusa på tynner etter rengjøring av bagasjerom og støvet ned etter sliping av MASSE sparkel.........

I korte trekk:

7e56685dbbcbfc801fa42b7d788adafe.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du nevner husoppussing,det er kjedelig det kontra Bmw skruing.

Nå synes jeg du er litt urettferdig .- husoppussing kan være ganske interessant hvis det innebærer utstrakt bruk av bulldoser i de innledende fasene.

 

(Og for den som er nysgjerrig på den dechiffrerte utgaven av setningen over, så kommer den her:

Etter å ha drevet med oppussing av et hus der absolutt alt av stenderverk var oppført med varierende senteravstand, er jeg helt enig med sveigis.)

 

Gratulerer med vel overstått, Jørgen.

Man er 18 så lenge man selv vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såååånn, da kommer en lite update fra gårsdagens arbeid. 

Stakk til lokalet litt før sveiseren skulle komme, for å få opp tempen litt mere enn 5 grager... Peisa på dieselfyren og fikk opp tempen litt. Begynte så smått med vasking, da hele bagasjen er grisete som fy. Både av tectyr, støv og dritt, samt noe annet jeg ikke helt hva er, men muligens sand og støv som har kommet inn et eller annet hull.. Hele hjulhusene er perforert mellom hjulhus og bakskjerm på innsiden.. Nesten sånn at jeg vurderer å rive rent det elektriske for så å steame bak der. Skal jo tross alt lakkeres.. 

Brukte tynner fra Gjøco, type 7 (den som ikke er så sterk som 10 :lol: ), putta det på sprayflaske og sprayet på før jeg lot det virke litt. Før jeg dro, var jeg på soverommet hjemme og tok av sengklærne. Måtte jo ha med filler for å vaske med :mrgreen: Fikk av en god del, men fortsatt masse jobb der. Skulle egentlig hatt noe annet enn tynner, da det blir veldig inntenst baki der, selv med maske.. Forslag?? 
Fikk tatt et "før-bilde", uten at det er noe å skryte av, da lyset ikke er så enkelt. 

 

post-40214-0-15445800-1452258927_thumb.j


Videre var det å begynne og skjære ut "styggskapen" som var bak bakhjulet, nede i brønn i bagasjen. Der har det vært gjort en helt utrolig jobb, og sparkel samt tykk grisete tectyl var gjengangeren. Noen ganger blir jeg litt sjokkert over hva folk får seg til å gjøre....... 

Men i alle fall, her er litt av den jobben vi fikk gjort i går. 

Begyne å prøve oss frem, hva som var der. Første 1,5 cm var sparkel....... 

 

post-40214-0-22477700-1452258984_thumb.j

 

Mere sparkel......

 

post-40214-0-74497100-1452259008_thumb.j

 

 

Så fikk vi til slutt hull, etter å ha voldtatt litt med vinkelsliper. Det var på en eller annen måte sveisa fast mere plater der en orginalt.. Tror den som har gjort jobben der før måtte ha vært rusa på noe....... :stupid:

 

 

post-40214-0-07921100-1452259026_thumb.j

 

 

Da begynner det å bli lite av gammelt sarv igjen 

 

 

post-40214-0-22409900-1452259094_thumb.j

 

 

Her ser dere litt av blandingen....... Helt utrolig. Tipper den gørra der er noe av grunnen til miljøet i bagasjen dessverre.. 

 

post-40214-0-35465100-1452259117_thumb.j

 

 

 

Så skar vi ut / sjekka gammelt arbeid på høyre kanal, litt bak døra ca. 

 

 

post-40214-0-81833200-1452259210_thumb.j


Kappa ikke mere, men startet på det vi kappa ut først, for å tette igjen der

 

 

post-40214-0-58398800-1452259277_thumb.j

 

 

Så var det å begynne å lage en dertil egnet erstatningsbit

 

post-40214-0-83998600-1452259294_thumb.j

 


....og videre få denne på plass :) 

 

post-40214-0-21041900-1452259331_thumb.j

 

 

Ble nesten ferdig med sveisingen, men litt igjen på baksiden, som vi tar neste runde (mandag). 

 

post-40214-0-70822600-1452259349_thumb.j


Etter sveiseren dro hjem så vaska jeg litt mere i bagasjen, samt tok av bakerste del av eksosen, slik at det blir enklere å sveise for han neste gang. Den skal jo av uansett. 


Videre plan er å sveise ferdig der vi begynte, samt tette det andre hullet vi skar. Så blir det å ta hver side av dørken i forkant, og muligens noe i bagasje, der som braketten til bensinpåfyllingsrøret er festet. Typiske plasser de to sistnevnte. 

Skal også få lagt inn hjulbuene, uten å ødelegge orginal profil, slik at det blir litt bedre plass til felger en gang i tiden.. 

Det var alt for nå, tror jeg :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

d0a71f10da5044252c1ae48188c1c4eb.jpg

ca2d8a6979d5c51b8d7ee8826a04f9fc.jpg

Ble en snartur i dag også! Kjøpte citrus-spray for å se om jeg effektiv kunne gjøre rent uten å bli rusa. Det funka veldig bra:) Gikk selvfølgelig tom for strøm, så ble bare to bilder [emoji36]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin oppdatering Jørgen.

Er så gøy når enn får tettet huller og at det blir gjort ordentlig.

Merker når jeg ser sånne tråder,klør de i fingrene etter et prosjekt.

Som sagt flott tråd som er detaljert og fin.

Stå på med 30 åringen din ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Jan :)

Ja skal bli herlig å få alt på karossen på stell! Da har man liksom lagt grunnlaget til at større ting kan skje:) Jeg har altså aldri hatt et sånt type prosjekt, men merker jeg gleder leg hver gang jeg vet jeg skal holde på ;)

Det skal jeg! Vi 30-åringene har det kjekt sammen ;)

.....og handelen må gå! Fikk tak i et sett med sideskjørt uten vipp i dag. Usikker på hva jeg skal bruke, men regner med det blir å bruke de uten vippen:)

5b9f7797d26ed3c78c884e6c92885274.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker folkens:) Mulig det blir en tur i morgen for å pusle litt mere! Brukte lørdagskvelden på flatpakke (LES: klesskap), da er det en mindre ting å gjøre hjemme i morgen = tid jeg kan prøve å få til på bilen i stedet;)

Mandagskvelden ligger det an til mere karosseriarbeid igjen! Om alt går etter plana blir det forhåpentligvis å få ferdig den flekken bak på venstresida, samt høyre kanal, hjulhus høyre ved braketten til bensinpåfyllingsrøret, og de to hjørnene i forkant av dørk forholdsvis kjapt over helga. Da blir neste steg å få rydda ut av motorrommet. Ta ut motor og gir, ned med resten av eksos, etc etc, for å ta det som skal sveises i motorrommet. HÅPER det kan være realistisk før helga. Men går ikke i stå om det ikke går.

Rekker jeg ikke levere bilen til lakkverkstedet denne turen, så gjør jeg det når jeg kommer hjem.:) Slik det ligger an nå er sistnevnte mest sannsynlig egentlig, med mindre jeg får med noen hjelpsomme kompiser som kan bidra litt! :)

Fortsatt god helg karer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...