Gå til innhold

Låsbare hjulbolter til besvær


MrBrum
 Share

Anbefalte innlegg

Låsbare hjulbolter er det største dritet jeg vet om på dagens biler. Og hva er vitsen.....å gjøre det umulig for folk å skifte dekk når snøen er kommet.....eller står langs vegen. Slik at bilforhandler klarer å suge ut mest mulig penger fra en....slik er det når sikkerhets hysteriet har tatt helt overhånd.

 

Hver eneste låsbare bolt kommer til å bli kastet så langt jeg får den heretter....i håp om å treffe han som fant opp svineriet....

 

Tyveri er hvertfall ikke noe argument så lenge man får kjøpt et universalt sett som tar slike bolter for kr 369,-. :bounce::grr: :grr:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, nå er det jo frivillig å ha de påmontert da, og man måååå jo ikke hoppe på hjulkrysset når man teiter de til.

 

Lykke til med å få ut denne typen med et universalt sett til 369,- forresten. :)

 

wheel_locks_36136792849_BMW_wheel_locks_

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De boltene der lever farlig med kon kraftpipe med links gjenger. Spørs hvor hardt metallet er. :-)

 

Det er bilen til madamen jeg har trøbbel med. Det virker som noen har brukt maks kraft med muttertrekker en gang i tiden. Dem går tungt og det  braker i de vanlige boltene som jeg løsnet, selv uten motstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde eit sett som eg brukte ein halv sesong. Såg ikkje vitsen då eg nesten rotet vekk den J pipa og det var ikkje felger til 50k :P

Settet ligger i bilen så eg kan kaste det på den første idioten som vil ha dei

Endret av Sammyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

låsebolter er kun for at de med heroinknekk og abstinenser ikke skal klare å brå ta hjula dine, har man et snev av peiling å litt verktøy så finnes det vel omtrent ikke et låsebolt sett man ikke får opp relativt fort, sjøl så har jeg kjøpt mange dritt biler hvor låsepiper osv har blitt borte å jeg har aldri hatt problemer med å få de opp.

 

å de som er vist lengre oppe her i samtalen er jo også lett og få av, de er jo laga for at man skal bruke en nøkkel som går rundt bolta, dvs har man en 12kant pipe som er bittelitt for liten er det bare å måka den over med en hammer, å vips så er den løs(selvom den har en løs ring rundt seg), jeg løsna flere sånne da jeg jobba på dekksenter husker jeg.

 

å faktisk litt av sårbarheten med låsebolter er jo det at folk/verksteder/dekksentere osv ikke drar til disse masse nettop pga det er en nøkkel til de som ikke tåler all verden, så om man har gode hjulboter uten masse rust osv å dratt til med 90-110nm så skal man ikke få så veldig hardt tak på en sånn før de løsner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverte bilen min til et firma i Råde som senket bilen. En uke senere kom det nye 21" settet mitt og gledet meg til å få de på. Fikk såvidt løsnet låseboltene på 3 av hjulene, men låsebolten på det siste julet satt så hardt at det bølgete sporet i låsebolten knakk rett av (brukte latmann). Da var det bare å hive på originalsettet igjen. Var innom Bilia i Ski og de knakk også pipa. Heldighvis hadde de en til med bittelitt tykkere spor som såvidt gikk inn i sporet med noen slag. Etter mye frem og tilbake løsnet bolten til slutt. En regning på snaut 1000,- Jeg tok ikke opp saken med de som senket bilen, men burde sikkert ha forlangt at de dekket kostnaden. Verkstedene drar som regel til boltene alt for hardt med muttertrekker på trykkluft og med alt for stort moment. Tror ikke de vet hva momentstav er, ihvertfall så bruker de den ikke.

Uansett gikk boltene rett i søppla. Den patenten til BMW er dårlig løsning, evt. bør de lage piper med høyere kavalitet. Verkstedet var absolutt ikke ukjent med problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, nå er det jo frivillig å ha de påmontert da, og man måååå jo ikke hoppe på hjulkrysset når man teiter de til.

 

Lykke til med å få ut denne typen med et universalt sett til 369,- forresten. :)

 

wheel_locks_36136792849_BMW_wheel_locks_

 

Oppskrytte låsebolter, men perfekte for å ødelegge dagen for bileieren :-)

 Brukte i dag ca 2 minutter på en slik original låsebolt på en X1. Originale felger med trange hull. Slipte først bort litt av kanten på bolten med en båndsliper så den løse ringen kunne knekkes med ett skarpt skrujern. Brukte så dette settet ifra IDG. http://www.idg-tools.no/pipesett-1-2%22-twist_292p.html

Tok i som f med latmannsarm, men bolten kom ut.

Dette var på inne på ett verksted, skulle jobben blitt gjort i mørkret ute på gata av kjeltringer med hettegenser og hvit varebil så hadde vel kansje noen reagert :smile:

Endret av 540is
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...