BMWE39turbo Skrevet November 5, 2015 Skrevet November 5, 2015 Skal til med litt prosjekt på e39'n blant annet skal for og bakstilling ned å sandblåses å bytte alt av foringer. Eksos osv skal ned, blir sikkert noe sandblåsing med lakkering under der også. Spørsmålet er da hva er beste måten å lagre eller sette bilen på? Vil tro garasjen er rundt 3m høy, tror ikke det er plass til løftebukk. Bør jo få bilen såppass høyt at det kan gjøres litt under der. Noken andre som har gjort lignende og har et godt forslag? Er vel ikke bra å la bilen ligge med trykk på jekkefestene så lenge? Fort den blir stående 1år ++. Legg gjerne ved bilder av korleis en ha gjort det sjøl. Takk
awt Skrevet November 5, 2015 Skrevet November 5, 2015 En slik er vel midt i blinken? Både forhjul og bakhjul henger utenfor, i tillegg er det åpent i midten, så tilgang bør ikke være noe problem. Ellers kan du jo også vurdere en slik.
John90 Skrevet November 5, 2015 Skrevet November 5, 2015 Her er bilde ifra min garasje med techlift 3 løftebukk som awt linket til. Eg har 305cm takhøyd. Klarer ikke og stå oppreist under bilen men klarer fint og sitte og jobbe Dette er riktig nokk e34 men e61'en som eg har stående går også fint oppi Sedan Touring Skal snart ned med både fremaksling og bakaksling. Med løftebukk får du også tilgang til bremserør/bensinrør, noe du ikke får med en sakseløfter da denne tar opp mye plass på sidene.
tennbrikket Skrevet November 5, 2015 Skrevet November 5, 2015 min far har den første awt linket til og på den brukes alt fra w123 merce, w124, merce, w210 merce, passat stasjonsvogn samt min egen e46 touring. Har dessverre ikke flere bilder nå. Men skal sikkert legge om til vinterdekk snart så om du har lyst på flere bilder kan det sikkert ordnes .
Alpejohn Skrevet November 6, 2015 Skrevet November 6, 2015 Når jeg får bygd meg garasje skal jeg ha nedfelt løftebukk, sånn saksegreier som han over her.. Trenger bare og få den opp fra gulvet på en kjapp og enkel måte, og man får jo da mulighet for og ta av alle hjul osv.Perfekt for meg hvertfall. Og når den senkes ned igjen blir den like flat som hele garasjegulvet.
BMWE39turbo Skrevet November 6, 2015 Forfatter Skrevet November 6, 2015 takker for svar alle sammen. Skal ta noen mål og kanskje gå for en slik løftebukk, sakseløfter blir nok uaktuelt for meg, kommer vel ikke til kanalene da? Skal av med alt av deksel og stortsett alt som kan skrues av under, så tror en løftebukk blir det rette for mitt bruk,
Mr. Erling Skrevet November 7, 2015 Skrevet November 7, 2015 (endret) Dette gjelder ikke-tempererte lokaler.Hvis du lagrer bilen om vinteren kan kondens kan være et problem i lokaler som ikke er oppvarmede.Brå temperatursvingninger medfører at det legger seg fuktighet på metalloverflater, som dermed kan begynne å rusteDet kan også komme rust på innvendige flater i motoren.For guds skyld; ikke start motor. La den stå i ro,(hørt om kondens og innvendig motorkorrosjon..?)Det er lurt å heve bilen opp, men det bør også ligge et isolerende materiale, for eksempel en treplate, mellom bukk og bil.Dette forhindrer at det går skadelige spenninger gjennom godset, noe som igjen kan medføre irrdannelse og rust.Dette er spesielt aktuelt på elektriske kontakter og brytere. Den beste måte å lagre bil er å bruke VCI pose, som jeg bruker til motorsykkel, men de fins også til bil.VCI-posen hindrer rust!VCI står for "Vapor Corrosion Inhibitor", en korrosjonshindrende dampfase-teknologi som er utviklet i USA bl.a. for beskyttelse av utstyr i offshore-industrien.For Bil & MC-bruk er effekten testet med glimrende resultater.Med andre ord:Lukker du posen rundt klenodiet ditt i vinter, er bilen din like blank til våren.Du kan ta frambilen noen ganger under vinterlagringen, så lenge posen holdes tett også når den er tom. VCI-posen er laget i solid plast og åpnes/lukkes med glidelås. http://www.zerustproducts.com/products/rust-protection-for-automobiles/car-covers/ http://www.classiccarcocoon.com/faq.html Endret November 7, 2015 av Erling T
hsd Skrevet November 7, 2015 Skrevet November 7, 2015 (endret) Når du sier at det er lurt å heve bilen opp, hva legger du i det? En ting er i dette tilfelle hvor trådstarter skal utføre vedlikehold, men lagrer man bilen i lufta senker man drastisk levetiden på alle faste foringer. Sakseløfter er greit for de som diller mest med polering etc, skal du skru under så er 2 søyla bukk det som somregel gir mest handlingsrom. Endret November 7, 2015 av HSD
Alpejohn Skrevet November 7, 2015 Skrevet November 7, 2015 Vil ikke tro det er bra for foringene og henge i lufta over lenger tid nei, mange er jo strammet til i normal stilling, altso menst bilen står på hjula. De vil jo da stå i spenn hele tiden. Og det kan da ikke være så bra.. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk
Mr. Erling Skrevet November 7, 2015 Skrevet November 7, 2015 (endret) Når du sier at det er lurt å heve bilen opp, hva legger du i det? En ting er i dette tilfelle hvor trådstarter skal utføre vedlikehold, men lagrer man bilen i lufta senker man drastisk levetiden på alle faste foringer. Sakseløfter er greit for de som diller mest med polering etc, skal du skru under så er 2 søyla bukk det som somregel gir mest handlingsrom. Vil ikke tro det er bra for foringene og henge i lufta over lenger tid nei, mange er jo strammet til i normal stilling, altso menst bilen står på hjula. De vil jo da stå i spenn hele tiden. Og det kan da ikke være så bra.. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk Til dere begge: Prøv å lese de to første setningene i mitt innlegg, minst én gang til. Hva betyr det? 1) vinterlagring 2) langtidslagring 3) je hakke peil..... Endret November 7, 2015 av Erling T
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå