Gå til innhold

Shattered's andre E46 - "Lynet"

Shattered
 Share

Anbefalte innlegg

Da er delen bestilt hos Bilia, tar nok et par dager. Så, mens Djwik leiter etter en løsning på problemet med dysene, låner jeg E39'en min/hans (er ikke omregistrert offisielt enda). Merkelig å kjøre E39 igjen, haha. Så utrolig komfortabel bil at det ikke skulle vært lov :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er først når du har mistet noe at du innser hvor bra det faktisk var :lol: Får ta over rollen din og si "Får se hvor lenge du beholder denne da" ;)

Jeg er ikke i tvil om at jeg angrer, ikke i det hele tatt. Men jeg vet at en dag, når jeg er i fast jobb, har flytta inn med kjerring og har unge på vei, da skal jeg ha E39 med sekser og diesel igjen. Jeg sa det til Daniel da han fikk nøklene "jeg kommer til å angre så jævlig i morra", visste jeg hadde rett. Så nå gliser jeg igjen, haha. Xenon er jo helt sinnssykt digg! :o

Får se om vi bytter blinkers rundt hele bilen i samme slengen, mens den står der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil, men jeg fatter ikke at du bytta ut en grei 525 for en 320. Tidsmessig med de reperasjonene her hadde du faktisk fint klart å bygd om 525n til manuell. Med omreg, smårep av e46n etc er jeg sikker på at det hadde lønt seg økonomisk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil, men jeg fatter ikke at du bytta ut en grei 525 for en 320. Tidsmessig med de reperasjonene her hadde du faktisk fint klart å bygd om 525n til manuell. Med omreg, smårep av e46n etc er jeg sikker på at det hadde lønt seg økonomisk også.

Altså, greia var at jeg ville ha bil med manuelt gir fra begynnelsen. Jeg kjøpte 525d'en i en desperat periode, og allerede i sommer merka jeg at jeg var lei autolat. Grunnen til at jeg ikke ville gjøre noe med den andre, er at den er original m-sport og levert med lat fra fabrikken. Den bilen vil jeg ikke røre så mye som ei skrue som ikke er original, så den forblir original hele sin levetid. Han som kjøpte den av meg er mekaniker, fikser ting selv og kjører lite med den. Jeg har lånt den nå siden søndagen, og må si at jeg visste fra det øyeblikket jeg leverte nøkkelen at jeg ville angre.

Men på andre sida: man vet aldri hva man kjøper! Jeg visste at det var noe gæli med E46'en, og at toppdekselpakninga måtte byttes. Verksted skal ha et sted mellom 1000 og 4000 kr for denne jobben. Djwik fikk bilen billig, mot at han kunne skru en del timer gratis for meg. Men ingen av oss ante at det var så mye kuk og kødd for å få den av! Planen var egentlig 318tds; da jeg ikke har noe særlig innkommende inntekter nå for tida og de er skambillige å kjøre. Den jeg ville ha ble solgt og ligger nå ute igjen skyhøyt, så 320d var annetvalg. Ville såklart ha manuelt gir i den.

Forbruket ligger på ca 0,55 mot 0,75 i 525d. Bilen er litt lettere, 40cm kortere og går billigere. Ja, det kan være katta i sekken, men det vet man jo aldri. Så langt har jeg ikke opplevd noe fusking på varm motor, kun at den er jævlig tregstarta. Og bilen går jo fint, uansett om motoren er varm eller kald. Den er veldig god å kjøre også, så jeg angrer ikke. Hadde jeg satt all jobben bort på verksted, hadde tusenlappene fort flydd. Jeg tror bilen er billigere å ha generelt, og det er en helt annen opplevelse. Er fortsatt glad i E39, så den dagen jeg får meg kjerring, unger og fast inntekt skal jeg ha E39 igjen, det er helt sikkert.

Da jeg henta den, var det et øyeblikk hodet mitt sto helt stille. Men jeg sa ja, til slutt. Hadde ikke gjort noe å kjørt tomhendt hjem igjen heller, men jeg bestemte meg for at jeg ville ha bilen likevel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12244180_10207089072439414_737408691_n.j

12278159_10207089072559417_932321458_n.j

12277032_10207088790872375_233681748_n.j
12243750_10207088790752372_1675077752_n.

Ganske fornøyd med hvite blinkers rundt om. Skal bytte de på bakluka senere, så får vi se om ikke det blir ny fanger etter hvert. Nyrene skal jeg også bytte, vet jeg :lol: Grusomme (spesielt med de stripene). Kjørt nesten 60 mil på 30l drivstoff, forbruket er helt vilt lite! :o

Merker etter tre dager med DAT at jeg savner sekserlyden i denne! Haha.

Vaska over en kjapp dusj, samt skumbørste over bakluka. Digg å få av 500 kg med dritt.

12268482_10207089120880625_1905009302_o.

Fant også ut at det er NAVI i denne! hahahaha! Fant navgiasjon-cdrom i bagasjen. Så antakelig kommer jeg til å bytte til original spiller igjen etter hvert. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du burde beholdt oransje blink framme i hvertfall :D Men er lyktene på bakluken sotet eller?

Grusomt! Jeg haaater alt som heter oransje blinkers! :P

Jepp, de og de andre var sota. Så tok bort de ytterste og satte på hvite, skal gjøre det samme med de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...