wSax Skrevet Februar 24, 2018 Share Skrevet Februar 24, 2018 (endret) 3 timer siden, tpmek skrev: Jetronic her ja. Blir satt sammen som orginal igjen 👍 mye pussel enda. Så gøy at du fortsetter med Jetronic. Jeg har LE-jetronic på E28-en med M20B20. Vet du hvordan det fungerer med ombygging til luftmassemåler? Jeg har hørt noe om at motoren går litt magert med den originale luftmengdemåleren. Endret Februar 24, 2018 av Eselfjes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tpmek Skrevet Februar 24, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2018 1 time siden, Eselfjes skrev: Så gøy at du fortsetter med Jetronic. Jeg har LE-jetronic på E28-en med M20B20. Vet du hvordan det fungerer med ombygging til luftmassemåler? Jeg har hørt noe om at motoren går litt magert med den originale luftmengdemåleren. Har ikke peiling på ombygging av disse. I min tid som «mekaniker» så strevet vi med å få de ned mot 0,5 i CO. Og vi måtte til tider stramme fjæren i potmeteret i luftmengdemåleren. Var enkle å greie å feilsøke på. Var og nøye på ventiljustering. Utrolig hva vi klarte å lese av avgassene fra disse motorene. Det gav deg alltid en god pekepinn hvor i systemet man kunne begynne å lete etter feil. wSax reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tpmek Skrevet Mars 22, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2018 En liten lakk teaser👍 danskiii, Pal Ostgard, BjornarHS og 6 andre reagerte på dette 9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Mars 22, 2018 Share Skrevet Mars 22, 2018 Blir så fett å få se ferdig resultat! tpmek reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Mars 23, 2018 Share Skrevet Mars 23, 2018 Detta blir pokker so bra 😁😃 tpmek reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet Mars 24, 2018 Share Skrevet Mars 24, 2018 Konge prosjekt! Blir vel fett å sette seg i "nybilen" når den blir ferdig! Så du nevnte at du hadde eget utstyr til gullforkromming. Hvor kjøpte du, eventuelt hvordan lagde du det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tpmek Skrevet Mars 24, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2018 6 timer siden, Larsinnj skrev: Konge prosjekt! Blir vel fett å sette seg i "nybilen" når den blir ferdig! Så du nevnte at du hadde eget utstyr til gullforkromming. Hvor kjøpte du, eventuelt hvordan lagde du det? https://malmmotors.se/ytbehandling/gul-kromatering/ Dette settet fikk jeg, men det ble aldri brukt da en kompis skulle bare låne 😂😂. Jeg selv endte opp med å sende det til Vestby galvaniske verksted. Venter forøvrig på de delene enda. Koster ikke mange kronene å sende til dem. Og Ca 400kr +m for en tolitersboks med deler og skruer. Da slapp jeg å griselere med å lage det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet Mars 24, 2018 Share Skrevet Mars 24, 2018 Ja, det er jo både lettvindt og billig, men er litt gøy å ha gjort det selv også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tpmek Skrevet Mars 24, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2018 1 time siden, Larsinnj skrev: Ja, det er jo både lettvindt og billig, men er litt gøy å ha gjort det selv også Helt enig med deg men samtidig så er det lenge til jeg skal gjøre lignende arbeid. Så er det dette med lagring av allt mellom himmel jord hele tiden 🤪 alltid kjekt «å ha «faktoren som gjør at garasjen er full til randen 😅 hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tpmek Skrevet Mars 26, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2018 Dritt å være på påskeferie når lakkmannen sender bilder av hva han holder på med 🤪🤪 williamwiers, Joachim S Hamar, danskiii og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Mars 26, 2018 Share Skrevet Mars 26, 2018 Nærma seg no, ja Blir alltid so misunnelig når eg ser folk so lakka E30'ane sine. Tenke på min eigen E30 som skulle hatt litt ny farge og 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tpmek Skrevet April 3, 2018 Forfatter Share Skrevet April 3, 2018 I morgen blir det besøk hos Fana karosseri 😍😍 gleder meg som en unge 😂😂 hsd, JE, Larsinnj og 10 andre reagerte på dette 13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Streaxu Skrevet April 4, 2018 Share Skrevet April 4, 2018 Ser helt knall ut! Vil tro du ble fornøyd Gleder meg absolutt til oppdateringer av montering framover nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tpmek Skrevet April 4, 2018 Forfatter Share Skrevet April 4, 2018 2 timer siden, Streaxu skrev: Ser helt knall ut! Vil tro du ble fornøyd Gleder meg absolutt til oppdateringer av montering framover nå Var innom og hadde en mys i dag. karosseriet er oversprøytet og klar for mellomsliping/retting.Dører og allt annet er klart. Ja det skal bli spennende å begynne monteringen. Blir mye pussel med chrome lister og andre eksteriør detaljer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tpmek Skrevet April 14, 2018 Forfatter Share Skrevet April 14, 2018 Ikke helt ferdig på lakk enda. Men har fått tilbake litt deler fra Vestby Galvaniske Verksted. Så veldig bra ut 🤩. Så nå kan jeg begynne å ferdigstille motor å girkasse. BjornarHS, sAlnes, ogee1 og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå