Gå til innhold

Feilmelding på Auixiliary water pump e39 '02 525d

sondre
 Share

Anbefalte innlegg

post-38657-0-81497900-1447748454_thumb.p

Er litt i villrede nå, på bildet er det to forskjellige, går jeg på GS så er det den nederste som passer til min bil (i hvertfall når jeg ser på tegningen) men jeg kan ikke se den elektriske pumpen på den som sitter i bilen nå, den ligner mest på det øverste bildet???

Noen tips til hva jeg bør bytte til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en slik som på det nederste bilde liggende som jeg kjøpte brukt, men ble usikker da den som er i bilen nå (ser ikke veldig godt) ser ut til å mangle den elektriske pumpen...

Men da setter jeg i gang med bytte ved anledning, takk Otis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter fortsatt litt med denne, siden den som er i bilen nå er den øverste uten pumpe og den har jo bare en el. kontakt, den jeg har og som Otis sier er den jeg skal ha har jo en el kontakt til selve pumpen også, noen ideer om hvordan dette bør angripes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres meget rart ut at du skal mangle kontakten til den pumpa og at du har en annen ventil enn den nederste.

I følge delekatalogen så er det kun den nederste som er på bilen.

http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-Sedan/Europe/525d-M57/feb2002/browse/heater_and_air_conditioning/hoses_f_pump_and_valve_autom_air_cond/

Men igjen det står også at den har webasto som standard. Noe du kanskje ikke har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig Otis, det er den som kommer opp når jeg søker på del, men skal jeg bytte til den så vil jeg mangle strømkontakt til pumpa som ikke er på den som står i bilen, bilen er levert med 5Kw Webasto fra fabrikk, jeg bruker den daglig nå.

Bilen ble levert ny i Belgia om det har noe med saken å gjøre.

En liten digresjon er at når bilen kjøres og den blir varm så kommer det ikke veldig mye varme i kupeen, bare lunk. Stopper jeg og lar bilen stå avslått 1. min så er det full varme fra varmeapp. med en gang jeg starter opp igjen??? Kan det være relatert til Aux heat water pump?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vel...

Etter mer etterforskning og søking på nett så begynner jeg å godta at jeg har bestilt feil aux water pump og at det er den uten elektriksk pumpe jeg skal ha...

Delenummer: 64128374995

post-38657-0-49070500-1448446029_thumb.p

Som jeg leser dette bildet så sluttet BMW med elektrisk pumpe på Aux water pump/valve mars 1999 på denne bilen.

Så da er det riktig som sitter montert i bilen (suprice) mens den jeg har kjøpt brukt ikke passer til min bil. Fordelen er at den uten elektrisk pumpe koster under halvparten av den med...

Skal jeg kjøpe ny til ca 2K eller ta sjansen på en brukt fra e-bay?

Endret av sondre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg litt på her, får opp samme feilmelding og har byttet denne(brukt) men får opp samme feilmelding så regner med jeg må enda en ny. men det jeg lurte på var om denne har noe å si på at bilen min bruker litt lang tid på å bli varm? er 520 97 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Vet dette er en gammel tråd, men tenkte jeg kunne legge til litt info!

Det er jo vannventilen den dere snakker om her, det er ikke noen pumpe, med mindre du har pumpa under som du ikke har, jeg har heller ikke denne på

min 03 530d. Men siden du har webasto så sitter det er elektrisk pumpe på denne.

Tror ikke denne skal ha noe og si på hvor fort bilen blir varm. Men den kan gjøre at du ikke får varme i varmeapparatet vis ventilene henger, noe jeg har opplevd på sommeren, bare motsatt. Da kan plutselig passaskjersiden blåse gloheit luft, når AC står på 19 grader. Går jeg da frem og banker på denne ventilen, så kommer det kald luft igjen. :P

Jeg har også feilkode på AUX-water pump, men som sagt så har jeg ikke denne. Så jeg vet igrunnen ikke hvorfor den dukker opp.

Jeg så en eller annen plass at der var et valg for om du hadde AUX pumpe eller ikke. Om jeg hadde deaktivert der ville sansyneligvis

feilkoda forsvunnet.

Så i bunn å grunn er denne feilkoda ikke noe og bry seg om etter min mening. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en brukt, men fungerer (selgers påstand) aux vannventil liggende som jeg har tenkt å bytte.

Har kommet en feilmelding på pumpa til webastoen også nå, om det har sammenheng med at vannventilen ikke åpner som den skal (trykk/motstand) vet jeg ikke, men er jo nærliggende å tenke i den bane, iom at det ikke blir varme nok i varmeapp med kun Webasto kjørende slik at ruter blir isfrie. I tilegg er det slik at om bilen er over det blå på temp så kommer det en ok lunk ut av varmeapp. Hvis jeg da stopper bilen, lar den stå i ett min. og starter igjen så er varmen i varmeapp MYE varmere og slik jeg egentlig forventer. Så ett eller annet er det med hvordan varmen (kjølevann) til varmeapp blir fordelt.

Bare noen tanker/teori i hodet minn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...