Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Mens limet til vifte dekselet herder, begynte jeg på jobben med å sveise clutch huset til girkassa.

Clutch hus og kasse klart for sveising.

20170328_165237_zpsjs6k490r.thumb.jpg.2d14aad8fa0a13331f7ac11b3dc1dd7a.jpg

20170328_195612_zpsym1vqucf.thumb.jpg.a715ea6b9da299d93b396aa804029a61.jpg

gjenstår kun å lage til en liten platebit og sveise inn denne før kassa er klar til å monteres.

20170328_195623_zpsqhub0e8u.thumb.jpg.0f637057bf7abda5602139dd28e08502.jpg

Endret av JE
Skrevet (endret)

Blei ferdig med å sveise clutch huset til  330i kassa.

20170330_102850_zpsxyihkh16.thumb.jpg.485f8885743015175a2ea38f7eb5ec44.jpg

Getrag 260 kassa blei liten vedsiden av e46 330i kassa.

Fortsatte så med røret fra filter til turbo, og begynte på røret fra intercooler til innsug

20170331_142601_zpsnccdfqqw.thumb.jpg.f6baf4798c0f7d4caf9a9bbb20c5a2e9.jpg

20170331_153639_zpsmygvblfm.thumb.jpg.19c3189dad42ae94190d8b6b53ebd865.jpg

20170331_191223_zpspw53c7tz.thumb.jpg.9cb3c2dd9c14f14f7c408c7806ca030b.jpg

20170331_191244_zpsvtpnrnfv.thumb.jpg.08a4eda63c14bb4acf4f7751104067a5.jpg

Endret av JE
Skrevet
5 minutter siden, danskiii skrev:

5trinns den 260 kassa?

Ja det stemmer :)

Skrevet
36 minutter siden, EDH_Performance skrev:

Den kassa der er vell en gs6-37bz kasse? skulle sett en gs6-53dz dra 330d du:D

 

Jepp det skal være er en gs6-37bz.

Ja den er vesentlig mindre enn en gs6-53dz, men tenker den holder til den effekten en gammel 2L m10 greier å hoste opp ;) 

Skrevet (endret)

Har ikke skjedd så mye de siste dagene, bortsett fra at girkasse traversen er nesten ferdig :) 

20170405_150658_zpsarab3hu6.thumb.jpg.3deadbc32b23354c5582fc6b7e099f0c.jpg

Har sendt et par mailer til Powertrain ang innkorting av mellomaksel, men de svarer vist ikke på mail.. Noen som vet om noen andre som er gode på å korte, bytte flens og balansere mellomaksel til fornuftig pris på østlandet?

Endret av JE
Skrevet

GKN har rykte på seg på både bra arbeid og fornuftig pris. :)

mange ordner derimot bare selv, vet om mange e30 s50r som går med hjemmekorta akslinger uten balansering uten problemer :) 

  • Like 1
Skrevet

Har korte inn mange mellomakslinger selv uten noe form for problemer med vibrasjon.

Hvis du kapper rett og dreier en hylse som du presser inn i hver stubb av mellomakslingen og sveiser rett så er det ikke noe problem å gjøre det selv:)

Siste mellomaksel spant jeg i over 7000rpm uten problemer:D

Skrevet (endret)
On 4/5/2017 at 22.21, hsd skrev:

GKN har rykte på seg på både bra arbeid og fornuftig pris. :)

mange ordner derimot bare selv, vet om mange e30 s50r som går med hjemmekorta akslinger uten balansering uten problemer :) 

Takk for tips! :)

 

On 4/7/2017 at 4.55, EDH_Performance skrev:

Har korte inn mange mellomakslinger selv uten noe form for problemer med vibrasjon.

Hvis du kapper rett og dreier en hylse som du presser inn i hver stubb av mellomakslingen og sveiser rett så er det ikke noe problem å gjøre det selv:)

Siste mellomaksel spant jeg i over 7000rpm uten problemer:D

Har vurdert å gjøre det sjøl, men dreibenken jeg har tilgang til har for lite høl i chucken til å tre in fremre del av mellomakselen for å stikke den av, ikke er det "brille" til den benken heller, så blir litt plundrete å få spendt det opp forsvarlig. 

Litt fremgang er det, har fortsatt med sveising av downpipe. 

20170408_175021_zpsyjachqje.thumb.jpg.898c32ea9e6788a2928524a3e60d83aa.jpg

Endret av JE
Skrevet

ofte like greit å bare kappe den, og det du evt skal ha bort i bandsag. synest ivertfall selv det er kjekkere, så bare spenne opp igjen, plane endene og ta ett finkutt innvendig slik som nevnt lengre oppe. ofte enklere å løse det i benk også da.

Bruker du noe syre elns for å få rense sveisene, eller bare flapdisc?

Skrevet (endret)
On 4/8/2017 at 23.17, hsd skrev:

ofte like greit å bare kappe den, og det du evt skal ha bort i bandsag. synest ivertfall selv det er kjekkere, så bare spenne opp igjen, plane endene og ta ett finkutt innvendig slik som nevnt lengre oppe. ofte enklere å løse det i benk også da.

Bruker du noe syre elns for å få rense sveisene, eller bare flapdisc?

Takk for tips :) 

Får se hvordan det blir løst etterhvert. Det som er litt dumt, er som nevnt at det ikke går å spenne opp akselen i den dreibenken jeg har tilgang til.

Har fortsatt med downpipe, så nå er det ferdig sveisa med v-bands flens. 

20170409_125430_zpsfbenx8iy.thumb.jpg.f28cd0da080f92266f496f9bc457762f.jpg

20170409_160405_zpsoybmuzio.thumb.jpg.36b521ff4570881bd475a42f9143940f.jpg

 

Endret av JE
Skrevet (endret)
On 4/13/2017 at 11.40, Gabz skrev:

Nydelig arbeid :) Blir utrolig bra dette.

Takk :)

Røret fra intercooler til spjeldhus er nesten ferdig, mangler kun å få plassert og sveisa fast flensen til avlastningsventilen.

20170414_165658_zps1sl7rguk.thumb.jpg.443e1730f038299092450d0ed1870039.jpg

Har også fått laga til infesting til intercooleren. 

20170414_133512_zpsfahvfo0e.thumb.jpg.eedb4bec31ac5667278d0e93272168dd.jpg

Snudde de originale brakettene og flyttet dem så de passet med intercooleren. For at det skal være enkelt å ta ut radiatoren lagde jeg bare noen braketter i alu som radiatoren trees ned på.

20170414_192325_zpskeqt7zxe.thumb.jpg.50613498a2fbbf6e9b5e059cdf10d7f2.jpg

Det siste som ble gjort i kveld, var å sveise på rør stussene på radiatoren. (inn og ut, gjenstår de som er til ekspansjons tanken)

20170414_202855_zpsx9xdtnbo.thumb.jpg.6b1e8f579d4741fa96f49e7222b8172e.jpg

 

Endret av JE

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...