Havardd Skrevet Desember 5, 2015 Share Skrevet Desember 5, 2015 Noen som veit grunnen til at olja mi ser sånn her ut ? Veit at mange sier at det kan være at toppakningen har gått, men kan det være noe annet ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 5, 2015 Share Skrevet Desember 5, 2015 Mye små kjøring eller veldig ødelagt termostat slik at motoren ikke blir noe særlig varm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 5, 2015 Share Skrevet Desember 5, 2015 Antaglivis mye småkjøring ja. Har hatt tilsvarende på min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Desember 5, 2015 Share Skrevet Desember 5, 2015 SHELL olje kanskje... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Desember 5, 2015 Share Skrevet Desember 5, 2015 Min så slik ut på min 530i E39 med M54 motoren og det var på grunn av tett veivhusventilasjon. Jeg kjøpte inn nytt veivhusventilasjon filter og alt mulig av rør som var koblet til det. Jeg anbefaler på det sterkeste å bytte dette, hvis du har slikt(ikke sikker på hvilken motor du har). Min var helt tett i røret fra filteret og ned til bunnpannen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maprixx Skrevet Desember 6, 2015 Share Skrevet Desember 6, 2015 Min så slik ut på min 530i E39 med M54 motoren og det var på grunn av tett veivhusventilasjon. Jeg kjøpte inn nytt veivhusventilasjon filter og alt mulig av rør som var koblet til det. Jeg anbefaler på det sterkeste å bytte dette, hvis du har slikt(ikke sikker på hvilken motor du har). Min var helt tett i røret fra filteret og ned til bunnpannen. Har bytta toppdekselpakning, og har samme problemet. Vil et slikt problem opprette en feilkode? Har mye problemer med at bilen ikke går reint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Desember 6, 2015 Share Skrevet Desember 6, 2015 Etter det jeg vet vil ikke tett veivhusventilasjon gi noe feilkode Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Desember 6, 2015 Share Skrevet Desember 6, 2015 SHELL olje kanskje... Eller kanskje Mobil1 olje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Havardd Skrevet Desember 6, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2015 Ahhaa, jaa vil da tro det kommer av mye småkjøring, da jeg kjører til å fra jobb som bare er 3 minutter med bil. Takk for alle svaar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet Desember 7, 2015 Share Skrevet Desember 7, 2015 Bytt veivhus ventilasjon og olje så kanskje det blir bedre. Kan jo prøve å kjøre en litt lengre tur en dag bare for og se om det blir bedre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 7, 2015 Share Skrevet Desember 7, 2015 Ikke bytt veivhusventilasjon før du har sjekket om den er tett. For å sjekke veivhusventilasjon, så starter du motor og skrur av lokket til olje påfylling til motor, da skal du egentlig ikke kjenne noe som helst, dvs meget svakt vakuum. Har du det,så er veivhusventilasjon ok. Alt annet tyder på tett veivhusventilasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Havardd Skrevet Desember 7, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2015 Ikke bytt veivhusventilasjon før du har sjekket om den er tett. For å sjekke veivhusventilasjon, så starter du motor og skrur av lokket til olje påfylling til motor, da skal du egentlig ikke kjenne noe som helst, dvs meget svakt vakuum. Har du det,så er veivhusventilasjon ok. Alt annet tyder på tett veivhusventilasjon. Jaaokei, takk daa skal jeg sjekke ut dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Desember 7, 2015 Share Skrevet Desember 7, 2015 Ikke bytt veivhusventilasjon før du har sjekket om den er tett. For å sjekke veivhusventilasjon, så starter du motor og skrur av lokket til olje påfylling til motor, da skal du egentlig ikke kjenne noe som helst, dvs meget svakt vakuum. Har du det,så er veivhusventilasjon ok. Alt annet tyder på tett veivhusventilasjon. Selvom dette sjekker at veivhusventilasjonsfilteret ikke er tett vil jeg uansett anbefale å skru dette fra hverandre å se. Jeg hadde slik gulfarge og et svakt vakum når jeg sjekket ved oljelokket. Selve ventilasjonsfilteret var ikke 100% tett hos meg men slangen opp til filteret var potte tett. Så ved at man har et svakt vakum, kan fortsatt ventilasjonen være klar for utbytting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Havardd Skrevet Desember 9, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2015 Selvom dette sjekker at veivhusventilasjonsfilteret ikke er tett vil jeg uansett anbefale å skru dette fra hverandre å se. Jeg hadde slik gulfarge og et svakt vakum når jeg sjekket ved oljelokket. Selve ventilasjonsfilteret var ikke 100% tett hos meg men slangen opp til filteret var potte tett. Så ved at man har et svakt vakum, kan fortsatt ventilasjonen være klar for utbytting. Jaokei, hvordan får jeg skrudd løst det på enklest mulig måte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Desember 9, 2015 Share Skrevet Desember 9, 2015 (endret) Husker ikke så godt siden det er en liten stund siden jeg gjorde dette. Men skal prøve Ut med luftfilterboksen og alt av slanger til innsuget helt inn til gassspjeldet. Ta av Polen på batteriet(så du ikke får feilmelding) og ta ut de ledningene du mener er i veien inn mot veivhusventilasjonsfilteret. Blant annet noen som går til disa boksen og annet. Merk ledningene så du vet hvor de skal tilbake(de er overraskende like de kablene). Kan ta av innsuget for lettere tilgang men jeg lot den være på. Så må man jobbe i blinde med å føle seg frem med hendene og koble av slanger, pass på de er veldig sprø og knekker fort(hvis ikke du har kjøpt alle nye) Gå inn på GS og se på deletegninger, anbefaler å printe de ut. Jeg fulgte disse videoene for å skru det fra hverandre og tilbake igjen: https://m.youtube.com/watch?v=YWXtiCwRH-k Endret Desember 9, 2015 av Carlsius Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå