M3Turbo1000 Skrevet Desember 10, 2015 Share Skrevet Desember 10, 2015 Dette blir morro å se hvordan du liker denne. Jeg er mest fornøyd med adaptivt understell,head up og Harman kardon anlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Desember 11, 2015 Share Skrevet Desember 11, 2015 Jeg hadde også valgt bort el seter , du sier du valgte det med tanke på salg senere....hvor mye ekstra får du for el seter når du selger bilen og hvor mye eksta koster de ved innkjøp ? For meg så blir det nesten som å kjøpe bil med nydelige skinnseter for så å sette på setetrekk for å spare setene til neste eier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 11, 2015 Share Skrevet Desember 11, 2015 Jeg husker når jeg kjøpte min bil. Hadde ikke bilen elektroniske seter med minne, var det bare å glemme. Mulig jeg er sær, men enkelt ting må man ha og andre ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 11, 2015 Share Skrevet Desember 11, 2015 Jeg vil jo absolutt mene at el seter er noe som vil være med på å gjøre bilen mer attraktiv, det kombinert med den ekstra luksusfølelsen samt muligheten til å finne en 100 prosent perfekt sittestilling gjør det verd prisen. De som sier man ikke trenger bil med el seter har kanskje ikke hatt bil med el seter selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Desember 11, 2015 Share Skrevet Desember 11, 2015 Mine to cent angående el-seter; Hadde det vært en 5-serie, så hadde bil uten dette vært helt uaktuelt, men i en treer, så er det plutselig ikke så farlig. Hadde el-seter i 330'en, men har det ikke i den jeg har nå. Savner det ikke i det hele tatt. Gjør nok bilen mer fristende for eier nummer to, men er nok ikke utslagsgivende for de aller fleste... Skulle en tro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet Desember 11, 2015 Share Skrevet Desember 11, 2015 (endret) Tror dette blir en meget imponerende bil! Har lik farge på firmabilen og er veldig fornøyd. Hadde ikke gått for el-seter, da jeg synes det er noe som en kun forventer i 5-serie og opp. Jeg vil definitivt ha valgt svart innv taktrekk noe jeg synes gir mye mer sportslig følelse og er hakket mer praktisk. Som du har valgt. Og jeg kommer ikke over hvor glad jeg er i rattvarme Mulig det ligger i varmepakken din!? Sent from my iPhone using Tapatalk Endret Desember 11, 2015 av JE Motorsport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 11, 2015 Share Skrevet Desember 11, 2015 Hva er det som gjør at manuelle seter er ok i en 3-serie men ikke i en 5-serie? Den sliter jeg med å se... Saltkjelen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Desember 11, 2015 Share Skrevet Desember 11, 2015 Henger sikkert igjen fra gammelt av for min del. 3-serie er den lille kjøreglade og 5-serie er cruiseren. Tenker det samme om girkassevalg, 5-serie med manuellgir er for min del uaktuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 11, 2015 Share Skrevet Desember 11, 2015 Man forventer gjerne mer av en 5-serie, både med tanke på at det er en større og i utgangspunktet dyrere bil, og med tanke på at det er en mer comfort-orientert bil. På samme måte vil man nok enklere akseptere at en 3-serie ikke har dette. I tillegg har nok de fleste 5-serier som har elektriske seter comfortstoler, og disse er faktisk ikke så mye dyrere enn helelektriske sportsstoler. Når det er sagt klarer jeg meg fint med mine manuelle (delektriske) seter i 5-serien, men tar gjerne et sett helelektriske om noen spanderer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 11, 2015 Share Skrevet Desember 11, 2015 Okei, jeg ser tankegangen med at man forventer mer luksus i en 5-serie. Men for å snu litt opp ned på spørsmålet, forventer man fortsatt el seter i en 520d mer enn hva man forventer det i en 340I? Jeg vet jeg nå kverulerer og får bare bite i meg at folk tenker annerledes Jeg gikk ifra el seter til en bil uten el seter, det angret iallfall jeg på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 11, 2015 Share Skrevet Desember 11, 2015 Det blir veldig individuelt, men jeg mener faktisk ja, av de grunnene som er nevnt over her. En 5-serie er fortsatt en stor og komfortabel bil, uavhengig av motor, mens en 3-serie er mer "leken og lett" (nå er riktignok ikke dette tilfelle lengre, men du skjønner hva jeg mener). For å trekke det enda lengre så er det nok bortimot ingen som "forventer" elektriske seter i en 1-serie, og dette er i tillegg også relativt sjeldent, mens man nok aldri vil finne noe annet i en 6- eller 7-serie (nå er det nok noen år siden manuelle seter forsvant fra disse da, ihvertfall sistnevnte). Som nevnt over her blir det det samme med automat (jeg tenker da gammeldags automat, og ikke sportsautomat som fungerer ganske bra). Dette er ikke noe som er så veldig vanlig eller ønskelig i den grad i de mindre modellene, mens det i de større modellene er et "must". Dette ser man igjen på det aller meste av utstyr, jo større bilen er, jo mer ønsker og forventer man. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwgreg90 Skrevet Desember 12, 2015 Share Skrevet Desember 12, 2015 Året er 2015/2016 og bmw tjener såppas bra på kundene sine, at jeg syns valg av feks el/man seter burde være kostnadafri. Er enkelte ting det hadde vært kjekkere om bmw sluttet å ta betalt for (som feks el/man seter, stor navi, fjerne kjipeste anleggspakken, comfort access osv. For 5 år siden kunne jeg skjønne at dette burde/måtte være tilleg man betalte for, men ikk nå når teknologi er komt så langt. Andre bilmerker har det jeg nevnte ovenfor som standard utstyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Desember 12, 2015 Share Skrevet Desember 12, 2015 (endret) Året er 2015/2016 og bmw tjener såppas bra på kundene sine, at jeg syns valg av feks el/man seter burde være kostnadafri. Er enkelte ting det hadde vært kjekkere om bmw sluttet å ta betalt for (som feks el/man seter, stor navi, fjerne kjipeste anleggspakken, comfort access osv. For 5 år siden kunne jeg skjønne at dette burde/måtte være tilleg man betalte for, men ikk nå når teknologi er komt så langt. Andre bilmerker har det jeg nevnte ovenfor som standard utstyr. Helt uenig. Og hva er ditt grunnlag for å tro det? Vet du hvor mye BMW tjener på de enkelte modellene i %? Innsteget blir da såvidt mye høyere at salget vil gå ned. Og det er enkelte som ikke ønsker/vil ha det eller det utstyret. Bare se på innleggene over deg, så ser du hvor ulik oppfatning man har av hva slags utstyr som er "tilstrekkelig" til en 3 og hhv 5 serie. Og for å komme innpå det, en 5 serie er mer premium, en slik bil skal/forventes å ha mer premium utstyr - enn en lavere prefiks modell. I "gamle" dager var det også et poeng at el seter gjør at vekten øker på - OG man sitter høyere. Jeg husker dette var et poeng i bl.a E46 M3, el setene gjorde sitt til at man satt en anelse for høyt for enkelte. Til trådstarter, du må påregne deg endel bruk av paracet og Ibux her, skal du følge enkelte innlegg ifht valg av utstyr. Jeg vil anbefale deg å spece bilen til ditt bruk og lommebok og ingen andres. Ikke strek deg for langt og vær fornøyd med totalpakken! Endret Desember 12, 2015 av Lasseh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisen Skrevet Desember 12, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2015 Takker for mange kloke ord. Har utstyrt bilen etter hva jeg søker denne gang som er sportslighet kjøreglede og utseende. Forrige F10 jeg bestilte var for luksus og comfort. Nå kjører jeg 8000km i året i forhold til 30 000 tidligere og ønsker meg en bil som bringer frem smilet for hver tur og når jeg ser den fra kjøkkenvinduet. Er også veldig enig med folket her som skriver at det man er på utkikk etter i en 3/5serie er to helt forskjellige ting. For eks tre på dash i en 3er er helt feil mens i en femmer kan det være eksklusivt. Jeg lurer på å gå for hexagon og den blå stripen som matcher stingene i setene samt bilens blåfarge for enda mer sportslig look. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwgreg90 Skrevet Desember 12, 2015 Share Skrevet Desember 12, 2015 Tviler på at bmw mister "premium" følelsen i dyre biler om di gir mulighet for å velge man/el sete uten ekstra kostnader til kundene. Jeg er bmw fan, men av og til så frister feks Mazda 6 som ser bra ut samt man får masse utstyr og motor til en del av prisen man betaler hos bmw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå