E.H.D Skrevet Desember 12, 2015 Share Skrevet Desember 12, 2015 Tviler på at bmw mister "premium" følelsen i dyre biler om di gir mulighet for å velge man/el sete uten ekstra kostnader til kundene. Jeg er bmw fan, men av og til så frister feks Mazda 6 som ser bra ut samt man får masse utstyr og motor til en del av prisen man betaler hos bmwDer er vel nettopp fordi BMW er premium at de kan ta betalt for mye av utstyret som andre har standard. Det samme gjelder de andre tyske premiumsmerkene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Desember 12, 2015 Share Skrevet Desember 12, 2015 Spørsmålet er jo bare hvor lenge de kan drive på med det. Er ett par ting man forventer at skal være på plass når man handler bil. F.eks Dab+ som har vært diskutert. At halogen lamper er std er jo også helt håpløst. Her burde egentlig importør heller satt opp grunnpris og inkludert basic ting som 99% av alle kunder alikevel velger. Jeg tror at i lengden vil man miste kunder på denne holdningen, spesielt når andre merker får det som standard utstyr. Premium burde være synonymt med utstyr som ikke er standard på en bil til 300.000,- Med andre ord at man får heller ta seg godt betalt for utstyr andre/få kan lever i sine biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisen Skrevet Desember 12, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2015 Har vel gjerne noe med at Bmw ønsker å lokke kunder med sine "folkelige" innstegspriser. Selvom en knapt får med ratt i grunnprisen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 12, 2015 Share Skrevet Desember 12, 2015 Har vel gjerne noe med at Bmw ønsker å lokke kunder med sine "folkelige" innstegspriser. Selvom en knapt får med ratt i grunnprisen. Det minner meg litt om prispolitikken til Lunde Båt AS (Bavaria Yachts (Yachtbau) importør), hvor frakt og levering til Norge, bunnstoff og klargjøring og kalesje var tillegg (!) i prislisten (en sum som fort ble 100-200.000kr i tillegg på ordinærpris). Hvem i alle dager kjøper en båt med levering i Tyskland, og som attpåtil ikke er klargjort for å havne på sjøen.. Nå er riktignok noe så essensielt som dette inkludert i prisene til BMW i Norge, men det er fortsatt litt tragikomisk at DAB+ og LED-lykter er tilleggsutstyr på en "premiumbil". At det i det hele tatt selges biler med halogen i lyktene (foran og bak) i år 2015 er for meg et mysterium.. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Desember 12, 2015 Share Skrevet Desember 12, 2015 Det minner meg litt om prispolitikken til Lunde Båt AS (Bavaria Yachts (Yachtbau) importør), hvor frakt og levering til Norge, bunnstoff og klargjøring og kalesje var tillegg (!) i prislisten (en sum som fort ble 100-200.000kr i tillegg på ordinærpris). Hvem i alle dager kjøper en båt med levering i Tyskland, og som attpåtil ikke er klargjort for å havne på sjøen.. Nå er riktignok noe så essensielt som dette inkludert i prisene til BMW i Norge, men det er fortsatt litt tragikomisk at DAB+ og LED-lykter er tilleggsutstyr på en "premiumbil". At det i det hele tatt selges biler med halogen i lyktene (foran og bak) i år 2015 er for meg et mysterium.. DAB har blitt en del av standard utstyret endelig, det har også kommet en prisjustering ifht det dog på vel 6.000.- LED er jeg helt enig i, har vært endel av LCI, helt siden baklyktene på E46 coupe/cabrio. Ikke uten grunn at genius behov har meldt seg etterhvert, det å velge utstyr på en nybil er intrikat og utfordrende. Man skal være relativt "inne" i utstyrsmengden for å kunne gjøre fornuftige valg kontra økonomi. Ser ut som trådstarter har gjort endel fornuftige valg, blir spennende å se resultatet etterhvert, da er det bare å begynne å telle ned, gratulerer nok en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet Desember 12, 2015 Share Skrevet Desember 12, 2015 Enig at DAB og LED/Xenon burde vært standard i Norge, men det er nok mange andre steder i verden som har vesentlig større markeder. Hvor de ikke ser på dette som veldig nødvendig f. eks det Asiatiske og Afrikanske markedet. Må huske at kassettspiller enda er aktuelt flere steder i verden og DET er jo litt utdatert her i landet... Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Desember 12, 2015 Share Skrevet Desember 12, 2015 DAB har blitt en del av standard utstyret endelig, det har også kommet en prisjustering ifht det dog på vel 6.000.- LED er jeg helt enig i, har vært endel av LCI, helt siden baklyktene på E46 coupe/cabrio. Ikke uten grunn at genius behov har meldt seg etterhvert, det å velge utstyr på en nybil er intrikat og utfordrende. Man skal være relativt "inne" i utstyrsmengden for å kunne gjøre fornuftige valg kontra økonomi. Ser ut som trådstarter har gjort endel fornuftige valg, blir spennende å se resultatet etterhvert, da er det bare å begynne å telle ned, gratulerer nok en gang! På hvilke modeller er DAB+ standard? Jeg vet de fleste har DAB+ i Advantage pakke, men hvis du nå ikke skulle velge den, så må du kjøpe DAB+. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Desember 12, 2015 Share Skrevet Desember 12, 2015 På hvilke modeller er DAB+ standard? Jeg vet de fleste har DAB+ i Advantage pakke, men hvis du nå ikke skulle velge den, så må du kjøpe DAB+. Slik jeg forstod det - var det på samtlige fremtidige BMW modeller som en del av standard utstyret. Dessverre diskuterte vi så mye og lenge at jeg husker ikke når dette ble/skulle bli implementert. Samtalen var en del av BMW Q1 2016, deriblant om 225xe. Som tidligere nevnt kostet vel DAB i dag vel 2200.-, men det kommer et påslag på vel 6.000.- sentralt, men da er DAB inkludert altså. Beklager at jeg ikke har noe mer konkret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisen Skrevet Desember 13, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2015 Neste dilemma. Vurderer å bestille med full pakke med M-performance styling. Dvs. Leppe, sideskjørt, diffusor, spoiler på kofferlokk og grill. Se vedlagt bilde. Blir det for mye? Hot or not? Lyst på en bil som skiller seg litt ut fra andre 3ere, men dette blir kanskje litt vel hardcore? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Desember 13, 2015 Share Skrevet Desember 13, 2015 Bare å kjøre på hvis du liker det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet Desember 13, 2015 Share Skrevet Desember 13, 2015 Kan bli kult det der, men skjønner hva du mener med at det kanskje er litt "overkill". Jeg personlig liker ikke de sideskjørtene, men det andre faller i smak hos meg i hvert fall! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisen Skrevet Desember 13, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2015 Er veldig i stuss, er jo tøft men ser kanskje litt useriøst ut for en voksen mann etterhvert. Er jo ikke banebil heller. Men samtidig ønsker jeg meg veldig en bil som ser sportslig ut og skiller seg litt ut fra naboens 316. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Desember 13, 2015 Share Skrevet Desember 13, 2015 Er veldig i stuss, er jo tøft men ser kanskje litt useriøst ut for en voksen mann etterhvert. Er jo ikke banebil heller. Men samtidig ønsker jeg meg veldig en bil som ser sportslig ut og skiller seg litt ut fra naboens 316. Vel, da antar jeg du besvarte ditt eget spm på en elegant måte. chrisen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisen Skrevet Desember 13, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2015 Vel, da antar jeg du besvarte ditt eget spm på en elegant måte. Hehe. Det greier jeg ikke se selv? Er veldig usikker her altså. Blir bra begge deler men på hver sin måte. Alternativ to er kun sort grill og lakkert spoiler på koffertlokk. Men blir det for anonymt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwgreg90 Skrevet Desember 13, 2015 Share Skrevet Desember 13, 2015 Sorte nyrer, spoiler i enten bilens farge eller sort for kontrast, performance diffusor og frontleppe så har du sportslig look uten at det blir for mye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå