Gå til innhold

Bestillt ny 330E Nr.3 i landet. Trenger hjelp til å velge utstyr. Video 0-100 s7.

chrisen
 Share

Anbefalte innlegg

Men til forskjell ifra Norge så har Tyskland hundrevis av radiostasjoner å velge i så

Jeg er ikke så sikker på om dette stemmer, pga at det er ett maks antall kanaler på FM-båndet. Det store argumentet for DAB er at det er plass til mange flere kanaler. 

Det er sikkert hundrevis av radiostasjoner i Tyskland, men alle er ikke tilgjengelig på FM i samme området.

Når det gjelder å ta i bruk teknologi er det ikke noe tvil om at de skandinaviske landene er veldig tidlig ute. Prøv å betal med bankkort i parkeringshus i syd-europa, ikke mange steder det er mulig. Blitt noe bedre de siste årene, men still. 

Ellers kan denne artikkelen fortelle at Lexus hadde kassetspiller til 2011 http://e24.no/bil/kassett-spilleren-er-doed/20023690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så sikker på om dette stemmer, pga at det er ett maks antall kanaler på FM-båndet. Det store argumentet for DAB er at det er plass til mange flere kanaler.

Det er sikkert hundrevis av radiostasjoner i Tyskland, men alle er ikke tilgjengelig på FM i samme området.

Når det gjelder å ta i bruk teknologi er det ikke noe tvil om at de skandinaviske landene er veldig tidlig ute. Prøv å betal med bankkort i parkeringshus i syd-europa, ikke mange steder det er mulig. Blitt noe bedre de siste årene, men still.

Ellers kan denne artikkelen fortelle at Lexus hadde kassetspiller til 2011 http://e24.no/bil/kassett-spilleren-er-doed/20023690

Selvfølgelig ikke i samme område, men nå er jeg en del i Tyskland selv og man sliter virkelig ikke med å finne en radiostasjon som passer. Det er veldig stort utvalg, alt ifra rene nyhets stasjoner til alt mulig av sjangere innen musikk. Dette har selvsagt kommet seg veldig i Norge også de siste årene med DAB.

Ja det er jo typisk Norsk selvgodhet å tro at vi er best i verden på alt. Det er også typisk Norsk å tro at muligheten til å kunne betale parkering med bankkort er avgjørende for landets teknologiske utvikling... Eller hvor vidt det er aircondition på hotellrommet, vi likner ikke så rent lite på amerikanerene der ;)

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne jeg tenkt meg å se også, men en sånn test blir vel veldig påvirket av dekkdimensjonen som er standard på den aktuelle modellen og da tipper jeg at nye X1 og 225xe sine smalere dekk vil utjevne fordelene som en "ordentlig" xDrive kanskje burde ha. Kan hende at resultatet blir overraskende.

Da jeg kjørte Subaru Legacy uten noe antispinn eller stabilisering opplevde jeg et par ganger å kjøre enkelt opp bakker der avanserte Audi Quattro med Torsen og all mulig elektronikk måtte gi opp. Jeg hadde 185-dekk mens de sikkert hadde 235 eller 245 og jeg tror det gjorde stort utslag på fremkommeligheten.

Her ser man i alle fall prototypen av 225xe i aksjon hvor alle 4 hjulene er i sving.

https://youtu.be/0C_y21cJq1A?t=4m40s

Mobil: Spol til 4:45 sånn ca:

https://youtu.be/0C_y21cJq1A

Endret av jcnorway
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye off topic her nå. Kassettspiller blir det nok ikke.

Tar fortsatt i mot forslag til hvilke styling jeg evt bør gå for. Er plutselig begynt å like den orginale chrome grillen og carbon vingen på bagasjelokk som matcher org.diffuser på farge. Så her vingles det frem og tilbake. Drømmen er jo en M3 så litt sporslig look må til. Ikke helt overbevist over alle de matt sorte M-performance detaljene mot estoril blå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye off topic her nå. Kassettspiller blir det nok ikke.

Tar fortsatt i mot forslag til hvilke styling jeg evt bør gå for. Er plutselig begynt å like den orginale chrome grillen og carbon vingen på bagasjelokk som matcher org.diffuser på farge. Så her vingles det frem og tilbake. Drømmen er jo en M3 så litt sporslig look må til. Ikke helt overbevist over alle de matt sorte M-performance detaljene mot estoril blå.

Beklager off topic skrivingen ;-)

M-performance nyrene(grillen) er blank sort og det funker veldig bra mot Estoril blåfarge synes jeg. Tror også evt andre matt sorte detaljer vil fungere bra. Men ikke gå for alt for mørke felger, det funker ikke så veldig bra på den fargen;-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...