Gå til innhold

Webasto - Diagnose/Feilsøking/Spørsmål - Samletråd


Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg klart å finne Reset fault lockout under Service functions. Måtte bare først koble kabelen til bilen :)

Har klart å kjøre testen på webasto og den holdt ut 3-4 min før den slo seg av pga. en feil (glow element has been identified as defective). Her er noen bilder jeg tok underveis.

1.png

2.png

4.png

5.png

6.png

7.png

8.png

9.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, emilijan0 skrev:

Hva kan det vare galt med Webasto her? Vannpumpe eller noe annet?

Når jeg tok feildiagnose med INPA så får jeg feilkode A6D1. Googlet den og den viser til vannpumpe til webasto.

Vanlig vannpumpe og termostat ble byttet i juni.

Webasto har egen sirkulasjonspompe rett ved brenneren, denne må fungere får å få brukt den som parkvarmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke skjønner er at på det første bildet vises det vannpumpe (nr.8) ved siden av webasto og som jeg forstår så er den mestsannsynlig gåen.

Når jeg googler feilkod A6D1 så dukker det opp  Auxiliary Water Pump som er nr. 5 på den andre bildet. Den har sjekket på min bil og den har jeg, delenummer 64126951813. Det blåser varmluft sporadisk inni bilen eller mens jeg kjører. Muligens den er på vei også til å slutte å virke helt også?

Hvor mange vannpumper finnes det? Finnes begge disse i tillegg til den mekasniske vannpumpe i en 318D, 2010 model?

Jeg bare prøver å indetifisere problemet med webasto og hvorfor vil ikke slå seg på når jeg starter den. Den går med engang i Locked modus når jeg starter den fra iDrive. Når jeg kjører test med ISTA så prøver han i 2-3 minuuter før webasto slår seg av og går i Locked modus.

29185

https://www.gsbildeler.no/etk_delekatalog-klimaanlegg_og_tilleggsvarmer-64_1508

93566

https://www.gsbildeler.no/etk_delekatalog-klimaanlegg_og_tilleggsvarmer-64_1786

 

   
Endret av emilijan0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, emilijan0 skrev:

Det jeg ikke skjønner er at på det første bildet vises det vannpumpe (nr.8) ved siden av webasto og som jeg forstår så er den mestsannsynlig gåen.

Når jeg googler feilkod A6D1 så dukker det opp  Auxiliary Water Pump som er nr. 5 på den andre bildet. Den har sjekket på min bil og den har jeg, delenummer 64126951813. Det blåser varmluft sporadisk inni bilen eller mens jeg kjører. Muligens den er på vei også til å slutte å virke helt også?

Hvor mange vannpumper finnes det? Finnes begge disse i tillegg til den mekasniske vannpumpe i en 318D, 2010 model?

29185

https://www.gsbildeler.no/etk_delekatalog-klimaanlegg_og_tilleggsvarmer-64_1508

93566

https://www.gsbildeler.no/etk_delekatalog-klimaanlegg_og_tilleggsvarmer-64_1786

 

   

 

På det første bildet over webasto, står nummer 8 i lista under? Det kan godt være at pumpa vises på bildet men at den ikke er der på din bil, da vil heller ikke nummer 8 stå i lista under. Du vil få feilkode på denne pumpa om den er gåen.
Mulig du får testkjørt den med diagnoseprogrammet også, da kan du evt høre om den starter.

Auxiliary pump er ikke pumpen på webasto, det er pumpen på vannventilen som hjelper til å sirkulere vannet i varmeapparatet.
Denne kan vel kunne lage trøbbel med varmen inn i bilen uten at jeg skal si så mye om det da min bil ikke har den.

Det ser også ut til at glødepluggen din er gåen..

Fredrik
 

Endret av Alpejohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, emilijan0 skrev:

Jo den vises i lista

image.thumb.png.f732a5577a4e5d690d2e325f4d3d46ea.png

Men Auxiliary water pump har noe med webasto å gjøre?

image.thumb.png.439ab96407d8647b3bdf87a5fa4546cc.png

 

Tror ikke den skal ha noe direkte med webasto å gjøre, tror ikke den pumpa går når webastoen går..
Men jeg skal ikke si det med 100% sikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min E39 er det mulig å sette Webasto start på 2 tidspunkt, timer 1 og 2. Hvis den ene starter 1800 og den andre settes til å starte 1820. Vil den da fortsette å gå til 1850 uten stopp eller vil den droppe timer 2 og bare stoppe 1830?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, sondre skrev:

På min E39 er det mulig å sette Webasto start på 2 tidspunkt, timer 1 og 2. Hvis den ene starter 1800 og den andre settes til å starte 1820. Vil den da fortsette å gå til 1850 uten stopp eller vil den droppe timer 2 og bare stoppe 1830?

jeg ble veldig nysgjerrig selv men får ikke testet det dessverre, foreslår at du prøver snarest å informerer oss om hvordan det gikk :P vist det ikke går så bør det kunne gå and å ha 5 min mellom stop og start

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det jeg har gjort forrige vinter, men tenkte at det var bedre for strømforbruk og sot etc. om jag lot den gå 45-60 min i ett strekk.

Hade tenkt å teste, men nå er det så mye kunnskap her at jeg slapp det.

Takker 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sondre skrev:

Ja det er det jeg har gjort forrige vinter, men tenkte at det var bedre for strømforbruk og sot etc. om jag lot den gå 45-60 min i ett strekk.

Hade tenkt å teste, men nå er det så mye kunnskap her at jeg slapp det.

Takker 🙂

Hadde ikke vært så veldig bekymret for sot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...