Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen er nok E82 123D

 

Kan hende det lekker et sted, men tviler på at det er fra endestuss. En mulighet er jo å måle med gassdetektor i bilen på tomgang med eksosrøret i avsug.

Skrevet

Ville sjekket nærmere skjøtene der du bytta rør. Om det lekker fra turbo vil dette kunne komme opp i motorrom og inn i kupeen.

Lukter du noe om du opner panseret og bøyer deg over området der turbo er? 
Evt få noen til og ruse motoren litt mens du står der. :)

Skrevet

Tipper du har et rør fra en viss leverandør i uk? Sjekk nøye rundt flens mellom dowpipe og turbo. Ganske vanlig at det lekker der på de røra.

Skrevet

Hvilken bil er det? Har du sjekket fleksirøret?

Står i signatur :)

Bilen er nok E82 123D

Kan hende det lekker et sted, men tviler på at det er fra endestuss. En mulighet er jo å måle med gassdetektor i bilen på tomgang med eksosrøret i avsug.

Korrekt.

Hsr byttet tilbake nå så får håpe det løser seg etter aktivering av dpf igjen.

Må vente til mandag for å få det sjekket, men det skal sjekkes

Ville sjekket nærmere skjøtene der du bytta rør. Om det lekker fra turbo vil dette kunne komme opp i motorrom og inn i kupeen.

Lukter du noe om du opner panseret og bøyer deg over området der turbo er?

Evt få noen til og ruse motoren litt mens du står der. :)

Så en liten lekasje der ja. Fra nellom flensene.

Tipper du har et rør fra en viss leverandør i uk? Sjekk nøye rundt flens mellom dowpipe og turbo. Ganske vanlig at det lekker der på de røra.

Ja her lakk det på toppen en liten plass.

Får enda noe eksoslukt opp i kupeen men lurer på om dette kan henge igjen?

Går det å rense anlegget?

Har bytta tilbake til dpf og skal tilbake til tuningservice å få alt fjernet imorgen tidlig.

Sendt fra Z5 Premium, uvant, skriveleif forekommer.

Skrevet

Fikk også en beskjed om at elektronisk blending av egr ville kunne skape lekasje i manifold og div andre plasser? Stemmer dette?

Sendt fra Z5 Premium, uvant, skriveleif forekommer.

Skrevet

Akuratt nå så ble jeg skremt bort fra det meste da jeg nesten kreperte under kjøring så får se med tiden. Har byttet alt tilbake til oem nå men får enda eksos inn... Noen ideer??

Sendt fra Z5 Premium, uvant, skriveleif forekommer.

Skrevet

Noen skal ha en liten pakning inni flensen der, husker ikke hvilke av n47 det gjelder i farten. Det røret du har har en lei tendens til å lekke, samt klemme flat denne pakning/ringen. Sjekk dette på din.

Skrevet

Noen skal ha en liten pakning inni flensen der, husker ikke hvilke av n47 det gjelder i farten. Det røret du har har en lei tendens til å lekke, samt klemme flat denne pakning/ringen. Sjekk dette på din.

Skal inn med bilen til bmw imorgen og de skal få se på det. MÅ komme meg hjemover for jul imorgen, så kan ikke ta noen sjangser på det skal bli farlig da turen tar 12 timer.

Sendt fra Z5 Premium, uvant, skriveleif forekommer.

Skrevet

Det skal ganske mye til for å få eksos inn i bilen under kjøring. Kjøkjøring, stillestående kan derimot bli et problem.

Skrevet

Det skal ganske mye til for å få eksos inn i bilen under kjøring. Kjøkjøring, stillestående kan derimot bli et problem.

Ja men er det som er så rart, for er under kjøring det er værst.. Så forstår ikke hvor alt kan komme fra og hva som skjer...

Sendt fra Z5 Premium, uvant, skriveleif forekommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...