quandt1960 Skrevet Januar 22, 2016 Skrevet Januar 22, 2016 Aktiver DTC så får du en elektronisk diffsperre (ikke mekanisk) så vil du få litt bedre framdrift. Om det er glatt nok hjelper ingenting enn god tålmodighet og forsiktighet
Fuzzy Skrevet Januar 22, 2016 Skrevet Januar 22, 2016 Har E91 med Nokian piggdekk; Synes dette er helt greit på vinterføre. Har også en F11 med Nokian piggfritt - også det er helt greit. Dog har begge bilene bra (og rene) dekk. Har hatt andre bilmerker også og kan ikke si at BMW skiller seg ut som noe verre enn noe annet når det gjelder vinteregenskaper.. Slik jeg ser det så er et tre år gammelt vinterdekk "utgått på dato" uavhengig av hvor langt det har gått....
ESER Skrevet Januar 22, 2016 Forfatter Skrevet Januar 22, 2016 Aktiver DTC så får du en elektronisk diffsperre (ikke mekanisk) så vil du få litt bedre framdrift. Om det er glatt nok hjelper ingenting enn god tålmodighet og forsiktighetEr det riktig? Den spinner da bare på det hjulet der det er glattest allikevel virker det som?
E.C. Skrevet Januar 22, 2016 Skrevet Januar 22, 2016 Hjelper sikkert litt, men det er begrenset hvor mye. Tror ikke den vil greie å sperre/bremse såpass at du spinner på begge samtidig.
mowz Skrevet Januar 22, 2016 Skrevet Januar 22, 2016 DTC fungerer greit i fart, så det viktige er vel å prøve å planlegge når det er glatt slik at man har litt fart og prøve å unngå å stoppe helt.
ESER Skrevet Januar 22, 2016 Forfatter Skrevet Januar 22, 2016 Bare så det ikke blir noen misforståelser så mente jeg aldri at det var håpløst og umulig å komme seg i veien igjen.. Jeg bare sammenlignet med mine tidligere biler de siste årene (alle fwd) og der taper BMW'n dessverre. Når det er sagt så ligger den mye ryddigere på veien, både rett frem og i svinger. Nydelig bil å kjøre sommer og vinter=)
quandt1960 Skrevet Januar 22, 2016 Skrevet Januar 22, 2016 Er det riktig? Den spinner da bare på det hjulet der det er glattest allikevel virker det som? Ja den bremser av hvert hjulene med ABS systemet og kutter samtidig litt i motorkraft. Den tillater da en del hjulspinn men griper inn når du overgår en viss grense. Dette fungerer ganske bra og grei "imitasjon" av en diff.brems/sperre
ESER Skrevet Januar 22, 2016 Forfatter Skrevet Januar 22, 2016 Ja den bremser av hvert hjulene med ABS systemet og kutter samtidig litt i motorkraft. Den tillater da en del hjulspinn men griper inn når du overgår en viss grense. Dette fungerer ganske bra og grei "imitasjon" av en diff.brems/sperreOkay. Mener du da å trykke en gang på DTC?
ahj Skrevet Januar 22, 2016 Skrevet Januar 22, 2016 Ja den bremser av hvert hjulene med ABS systemet og kutter samtidig litt i motorkraft. Den tillater da en del hjulspinn men griper inn når du overgår en viss grense. Dette fungerer ganske bra og grei "imitasjon" av en diff.brems/sperre Ganske intressant det du skriver der. Etter at jeg monterte Quaife diff så bruker bilen aldri bremsene for å fordele kreftene mellom hjulene siden diffen gjør det så bra selv. Sammen med piggdekk så skal det mye til for å sette seg fast. quandt1960 reagerte på dette 1
quandt1960 Skrevet Januar 24, 2016 Skrevet Januar 24, 2016 Ja en må trykke kun en gang på DTC. Den er programmert slik at den tillater en viss differanse imellom rotasjon mellom bakhjulene. Blir det for mye griper ABS systemet inn og bremser av. I tillegg jobber det sammen med DSC systemet så om du driter deg litt ut med for mye gass og du holder på å snurre så kuttes motorkraft og hjulene bremses av individuelt. Genialt system. Ganske intressant det du skriver der. Etter at jeg monterte Quaife diff så bruker bilen aldri bremsene for å fordele kreftene mellom hjulene siden diffen gjør det så bra selv. Sammen med piggdekk så skal det mye til for å sette seg fast. Ja det kan nok stemme da ja at DTC slipper å gripe inn da rotasjonsdifferansen er innafor det som er programmert inn i systemet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå