Gå til innhold

Gabz' #449 E39 - Video (s.80)


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

19 timer siden, Gabz skrev:

Byttet hjullagre og fikset tempsensor i dag da, deilig å endelig få ordnet det :) 

Opp på bukken:
Bilde_25_01.2017,_17_52_39.jpg

 

 

Av med hjul og spacere:
Bilde_25_01.2017,_18_01_52.jpg
 


Av med kalipper:
Bilde_25_01.2017,_18_05_55.jpg

 

 

Av med klave og skive:
Bilde_25_01.2017,_18_09_39.jpg

 

 

Satt som et helvete, men etterhvert var det endelig av med hjullager:
Bilde_25_01.2017,_19_46_57.jpg

 

 

Sammenligning:
Bilde_25_01_2017,_18_42_20.jpg

Bilde_25_01.2017,_18_42_36.jpg

 

På med ny:
Bilde_25_01.2017,_19_54_27.jpg

 

 

Endelig ferdig og fornøyd med det!

Bilde_25_01.2017,_19_14_34.jpg

 

På med spacer igjen:

Bilde_25_01.2017,_20_24_22.jpg

 

 

Så var det denne utetemperatursensoren da. Hadde subbet i bakken og blitt helt tullete, så måtte nylig bare klippe av hele shiten. Dette var da utgangspunkt idag:
 

Bilde 25.01.2017, 20.33.38.jpg

 

 

Klippe bort rusten kabel og på med originale kontaktpins:
Bilde 25.01.2017, 20.39.55.jpg

 

Også på med original kontakt:
Bilde 25.01.2017, 20.43.57.jpg

 

På med ny sensor. La over krympestrømpe og en strips for å være sikker på at det ikke kommer noe vann og dritt i kontakten igjen:
Bilde_25_01.2017,_20_55_22.jpg

 

 

Også feste den litt høyere og godt slik at det ikke skjer igjen. Festet den rett bak øvre del av fremre innerskjerm. 
Bilde_25_01.2017,_21_01_31.jpg

 

Og da var det også i orden :)

Avslutter dagens oppdatering med et par stemingsbilder:

Bilde_24_01.2017,_14_05_47.jpg

Bilde_24_01.2017,_14_35_30.jpg

Vurdert å vaska coilsa for dritt og møkk?

Blir morro å justere høyden til sommeren tenker jeg. Skulle fått kjøpt deg noen coilover sokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste på bilen vaskes regelmessig, men blir veldig fort fullt av dritt igjen. Vasket eksempelvis bilen i går, blitt brun fra topp til tå i dag etter et par turer. Coiloverne må få en liten gjennomgang snart uansett siden hvertfall en av strammeskruene er rundet ut og rustet. Vurderer litt å bytte til noen andre coils og, da disse er så myke bak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Vurdert å vaska coilsa for dritt og møkk?

Blir morro å justere høyden til sommeren tenker jeg. Skulle fått kjøpt deg noen coilover sokker.

coiloversokker?? :o:o

vanskelig å bytte disse hjulagra Gabz? satt de skrudd på baksiden eller foran? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobben i seg selv er enkel, men ting sitter som faen. Av med bremsekalipper og skive, løsne nederste bolten som holder rundt demperen så det løsner litt ned, også er det bare å skru ut de fire boltene som sitter i hjullageret på baksiden :) Husk også at det er greit å skaffe nye bolter, da det sitter en spesiell type loctite på dem. Det glemte jeg, så brukte de gamle men det satt godt det og. 

Coiloversokker er sånne strømper du har over gjengene sånn at det ikke blir fullt av dritt. 

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Gabz skrev:

Jobben i seg selv er enkel, men ting sitter som faen. Av med bremsekalipper og skive, løsne nederste bolten som holder rundt demperen så det løsner litt ned, også er det bare å skru ut de fire boltene som sitter i hjullageret :) Husk også at det er greit å skaffe nye bolter, da det sitter en spesiell type loctite på dem. Det glemte jeg, så brukte de gamle men det satt godt det og. 

Coiloversokker er sånne strømper du har over gjengene sånn at det ikke blir fullt av dritt. 

hehe okey ^^ ta veit en! :D trur mine holder en stund til :D

ah! hvor får man tak i slikt? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 26.1.2017 at 21.22, Slavearbeider'n skrev:

Geniale de Freakshow, hadde jeg brukt min på vinteren, hadde jeg garantert brukt sokkersokker.jpg

 

noen idee hvor man får takke i sånne av god kvalitet? ^^ trur jeg må handle noen! :D 530´n blir tatt i bruk te neste vinter så vil jo ikke coiloversa skal ruste vekk :o

On 27.1.2017 at 11.30, Gabz skrev:

Slenger på et lite stemingsbilde her :) 

img_0668.jpg

nydelig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Freakshow skrev:

noen idee hvor man får takke i sånne av god kvalitet? ^^ trur jeg må handle noen! :D 530´n blir tatt i bruk te neste vinter så vil jo ikke coiloversa skal ruste vekk :o

nydelig! :D

Du finner sånt på ebay, søk på coilover socks 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...