Gabz Skrevet Mars 5, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2016 (endret) Da skal vi få til en liten oppdatering her! Var en tur hos Remy idag for å ordne litt småting. Skulle montere Ground Zero RC 13XII frontsett som jeg hadde liggende, koble opp mikrofon for handsfree på spilleren, koble opp GPS-antenne til spilleren, trekke Focal PR5 signalkabler og remotekabel bak, bytte luftmassemåler og kode på US-blink. Begynte med demontering. Underveis: Begynner kobling: GPS-antenne på plass: Mikrofon på plass (finner nok en penere monteringsløsning for denne etterhvert): Trekker signal og remote inn til bagasjerommet: Og ferdig med det hvertfall: Så var det igang med montering av frontsett i dørene. Litt forskjell på elementer her. Original vs ny høyttaler: Original vs ny diskant: Original vs nytt delefilter: Begynte med å finne en løsning til montering av diskant: Og når det var gjort så ble den montert på plass: Så var det å bytte ut høyttalerne i original kasse. Trakk nye kabler fra denne til delefilteret som for øvrig ble montert på baksiden av dørtrekket. Også montere alt på plass igjen: Fjernet skiposeopplegg: Ferdig: Så montere baksetet, diverse deksler og dørkarmer på plass (må finne en penere løsning mellom armlene og bagasjerom her..): Alt på plass framme også: Så byttet jeg luftmassemåler. Demontert: På plass igjen, men selvfølgelig klarte jeg å miste øverste skrue.. Får bestille ny ASAP. Og ferdig med det! Så var det US-blink. Remy kodet dette på, samt fjernet pæresjekk av tåkelys siden de nå er LED. Tadaa! Ser utrolig mye bedre ut med dette: Avsluttet så dagen med en god vask: Alt i alt en god dag! Bilen har nå mye bedre høyttalere (om vi skal se på watt alene, så har hver høyttaler nå gått fra 25W max til 150W max) og er klar for montering av resten av anlegget hos Nautiluz Creation, hvor jeg skal inn på tirsdag. Godt å ha handsfree-opplegg i bilen også. LMM er byttet, og har ikke merket noe av symptomene jeg hadde enda hvertfall! Også ble det jo veldig fint med US blink da Tusen takk til Remy for veldig god hjelp og hyggelig selskap! Veldig trivelig kar Utover det så er det litt småting på vei i posten også: sota sideblinklys, pollenfiltre og ZHP-girkule! Ellers er det stille og rolig her, men oppdateringer kommer så snart ting skjer eller blir montert på bilen! Endret Mars 5, 2016 av Gabz Daniel., sandersander, MarcusSteffensen og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Mars 5, 2016 Share Skrevet Mars 5, 2016 ble kjempe bra! remy er god og ha! Stiller alltid opp! US blinkers ble fint (Y) hvor står orginale delefilteret egentlig? og over til det negative! FY FY FY gabs og legge høytallerne på lakken! *smekk på lanken* xD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Mars 5, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2016 Klumpen til venstre på originale høyttalerkassa er der originalt delefilter egentlig står nedi Kjempekar han ja! Snill, hyggelig og hjelpsom. Hahaha, var veeeldig forsiktig Ingen andre steder å legge dem ned, var rot over alt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Mars 5, 2016 Share Skrevet Mars 5, 2016 ah! hvordan kobla du ledningene da? kobla du de orginale ledningene inn på delefilteret også de fra høytalerne til delefilteret eller? kunne lagt de i setet ellerno! FY FY! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Mars 5, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2016 Haha, er vel egentlig tabu ja Kablene som går fra spiller til originalt delefilter forlenget vi med nye høyttalerkabler, trakk disse til nytt delefilter som vi plasserte bak dørtrekket mellom de to oppbevaringslommene, også trakk vi nye kabler fra delefilter til høyttalere og diskanter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Mars 5, 2016 Share Skrevet Mars 5, 2016 Onkel Politi er vel ikke så glad i US Blink, er de? Syns de virker anti alt av lys som ikke er originalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Mars 5, 2016 Share Skrevet Mars 5, 2016 Gleder deg vel til tirsdag Ser bra ut! Bortsett fra mikrofonen. Haha. Det er kjempeenkelt å strekke den opp til plastdekselet ved taklampene. Der er det jo også original åpning for mikrofon. Du trenger ikke demontere taktrekket. Kun kledningen på A-stolpen. Bare popp av lampedekselet, løsne brakett fra mikrofon og stapp den under taktrekket og trekk den ned der lampedekselet sto. Så bare stapper du resten av ledningen under taktrekk, bortover mot A-stolpen. Kjapt og enkelt Jeg valgte å ta på igjen brakett på mikrofon og så vinklet jeg den mot hullet i dekselet og punktet den på plass med limpistol. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Mars 5, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2016 25 minutter siden, DanielStance skrev: Nope, hvis jeg møter på en som har en dårlig dag så får jeg nok mangellapp Menmen, bare å kode tilbake eventuelt, tar jo 5 min. 6 minutter siden, Thundercoil skrev: Gleder meg helt utrolig mye! Og takk Vurderte det, men har ikke noe originalt mikrofonopplegg, så måtte ha funnet på noe der og. Har kun den taklukeknappen. Men går jo å skjære hull og montere originalt mikrofongitter. Kanskje prøve å få til å fikse garasjeportåpner der også.. Thundercoil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet Mars 5, 2016 Share Skrevet Mars 5, 2016 Tror jeg og nå må oppgradere høytallerene mine i bilen selv etter vi gjorde dette på din Men var en koselig lørdag dette Freakshow reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Mars 5, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2016 Haha, ja! Fin dag dette ja Ble fort mye bedre lyd allerede! Blir enda bedre når jeg får montert bassen og får justert det skikkelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Mars 5, 2016 Share Skrevet Mars 5, 2016 Veldig bra update uten tvil.:) . Liker detaljerte bilder og tekster som her. Må være godt med litt skikkelig lyd i bilen . Igjen ,fin bil som du ikke må modde for mye på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Mars 5, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2016 Takk for det, Sveigis! Ja, blir bra med litt skikkelig lyd nå Skal ikke ødelegge helheten på denne, nei. Den skal bare få smakfulle oppgraderinger i mine øyne, hvertfall. Alle planene jeg har foreløpig står i førstepost og oppdateres ettersom ting skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poppy Skrevet Mars 5, 2016 Share Skrevet Mars 5, 2016 Nice update! Ser du trenger nye parklys-pærer for å fullføre lysbildet. Eller ville jeg som du nevner skjært hull og montert mikrofon gitter, da blir det så OEM som du får det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Mars 5, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2016 Tenkju! Tenker du på pærer i blink eller ringer? Ringene skal få de beste LED-pærene som er, må bare ta meg råd først Heter Mtec tror jeg, koster 1600-1800 cirka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poppy Skrevet Mars 5, 2016 Share Skrevet Mars 5, 2016 42 minutter siden, Gabz skrev: Tenkju! Tenker du på pærer i blink eller ringer? Ringene skal få de beste LED-pærene som er, må bare ta meg råd først Heter Mtec tror jeg, koster 1600-1800 cirka. Tenkte på ringene ja. Vurderer litt å gå til innkjøp av Mtec jeg og ass.. men synst det er litt drøy pris.. Er jo fine de jeg har, men litt for svak i dagslys. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå