Gabz Skrevet April 2, 2016 Forfatter Share Skrevet April 2, 2016 Takktakk, kommer seg litt og litt! Vil betale ned det jeg har igjen av gjeld først (13k), også senk med en gang etterpå. Hvor fort det går er ikke sikkert, da jeg jobber så lite for tiden i en deltidsjobb med drittlønn fra før.. Menmen Og ja, kan hjelpe på en del det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet April 3, 2016 Share Skrevet April 3, 2016 On 31. mars 2016 at 15.46, Gabz skrev: Takk boys! Var egentlig et ganske ræva bilde, men så prøvde jeg litt kjapp redigering i PS før jeg la meg for å se om jeg kunne forbedre det litt, og synes det ble litt kult Ligger en liten timelapse av det her: La for øvrig merke til mange feil i etterkant, men er ikke akkurat et galleribilde, er bare litt leking fordi jeg kjedet meg Kult Drevet mye med Photoshop før, veldig mye å finne på! Uendelige muligheter Men hvis du kjøper deg optikk med større lysåpning så hjelper det en del på kvalitetsinntrykket også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 3, 2016 Forfatter Share Skrevet April 3, 2016 Absolutt! Ikke bare har jeg hatt dårlige objektiver, men 550D og 600D er veldig flinke med å gjøre bilder i dårlig lys veldig kornete. Dette bildet var bare sånn jeg kjappet meg å ta mens solen nesten var nede, så ble litt så som så. Next up nå er D7100 med bedre og mer lyssterke objektiver så jeg får tatt bildene litt mer slik jeg faktisk ønsker dem og med mye mer kvalitet! Og ikke minst en god ekstern blits med IR-avløser samt et stabilt stativ. Gorg reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet April 3, 2016 Share Skrevet April 3, 2016 Ikke inne på Nikon, men da blir det nok bedre. Startet med 450D, greit når det var gode lysforhold. Kan ikke måle seg med fullformat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 3, 2016 Forfatter Share Skrevet April 3, 2016 Har sett diverse sammenligningsvideoer mellom de to i både vanlig lys og i mørket, og er to forskjellige verdener. Med Nikonet kunne man hente ut mye mer lys i mørke bilder i etterbehandling også, uten at det på langt nær blir så fort grøt som det blir med 550/600D. D7100 er jo faktisk anbefalt av veldig mange som et av de beste i sin klasse. Kan ikke måles med fullformat, nei, men så høy prisklasse skal jeg ikke opp i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 4, 2016 Forfatter Share Skrevet April 4, 2016 I dag ble det bremsebytte! Og det var vel på tide! Opp på bukken med seg: Utgangspunkt foran: Av med bremser: Fjernet også bremseskjold en gang for alle. Fant denne bak, ikke rart det skrapet! Ut med klave for å pusse ned og pensle med kobberfett: Samme med hjullager: Og ferdig foran: Utgangspunkt bak: Håndbrekksko knakk lett som kjekt og så ikke mye pene ut: Ferdig bak: Så var det av med vifte og kåpe for å komme til reimer. Og herved ble AC-reimen byttet, da det ikke var lenge igjen før den røk: Skulle bytte multireim også, men så ut til at man trengte spesialverktøy for dette, så det ble dessverre droppet for nå. Den jeg hadde så veldig grei ut så er ikke noe stor hast enda. Utrolig digg å ha nye bremser på plass i hvertfall. De gamle har stått på siden 2008 eller noe, så de hadde kast i skivene, rust, store lepper, mye støving og bråking osv. Så dette har jeg gledet meg til! Og det var egentlig det for idag Jeg vet hva jeg må få gjort snart, nemlig å lakkere kalipperne! De ser jo ikke ut.. Men det får bli da. BjornarHS, Nyheim og Thundercoil reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet April 4, 2016 Share Skrevet April 4, 2016 (endret) På multireim så kan du bare stappe en skralleforlenger e.l. i reimstrammer og vri den slik at de to hullene møtes, så tre inn en unbraconøkkel e.l. for å låse posisjon Glad i kobberpasta! Haha. Fikk du kast på veien hjem? Endret April 4, 2016 av Thundercoil Julianv reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 4, 2016 Forfatter Share Skrevet April 4, 2016 Åja.. Prøvde litt med det vi hadde liggende men ingenting som funket noe bra. Får prøve litt mer neste gang Greit å ta på nok pasta når jeg først har alt av, skader ikke, haha! Neinei, snakket om de gamle bremsene jeg. Første uka etter at jeg hadde hentet bilen så ristet det noe fælt hver gang jeg bremset ned. Men så har forrige eier nesten hatt den stående i 2-3 år da, så dette var greit å få gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 8, 2016 Forfatter Share Skrevet April 8, 2016 Beklager på forhånd veldig dårlige bilder, men plastidippet dekselet på rattet idag! Er lei treverket så køpte en gummispray jeg aldri har prøvd før fra Car-Rep Automotive. Var nemlig tomt for både Plastidip og Duplicolor sine i svart matt, så tenkte å gi den et forsøk. Gadd ikke demontere airbag og deksler igjen, så maskerte og gjorde det på bilen. Ble ganske greit! Har bare tørket en times tid her, så var jo ikke helt gjennomherdet, samt at jeg bare hadde lagt på to tjukke lag her. Men virket likevel ganske sticky som folie, og mattheten matchet ikke helt med det andre panelet. Så blir kanskje å fjerne, matte ned og lakkere med ordentlig lakk i stedet etterhvert. Men foreløpig funker det veldig greit! Tenkte kanskje å dippe listene ellers i bilen hvite også, får se. Er jo bare dip så går jo fint å rive av igjen om det ikke blir pent. Og med de utvendige listene må jeg nesten se hva jeg vil gjøre. Har ikke bestemt meg for om jeg skal dippe, lakke eller foliere. Og vet ikke om jeg vil ha matt eller blank svart. Så får se Beste er selvsagt å lakkere ordentlig, men har ikke noe sted å stå og det tar mye mer tid å tørke osv. Hmm Thundercoil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 9, 2016 Forfatter Share Skrevet April 9, 2016 Dippen så mye bedre ut etter å ha tørket over natten. Men blir nok ordentlig lakk etterhvert uansett, må jo være forsiktig så jeg ikke river opp dippen når jeg kommer borti The eagle eyed viewer vil også se at jeg har fått airbaglampe, så må få tatt diagnose på den. Sikkert en setesensor som har røket.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet April 10, 2016 Share Skrevet April 10, 2016 Så faktisk veldig bra ut. Men ja bør nok lakkere den, hvis du er bort i den med noe hardt noe så har du fått hull i dipen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 10, 2016 Forfatter Share Skrevet April 10, 2016 Takk! Og ja, men ble veldig greit som midlertidig løsning Freakshow reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet April 10, 2016 Share Skrevet April 10, 2016 (endret) Beklager så meget Gabz for sent førsteinnlegg fra meg, har vært lite på forumet i det siste. Lest gjennom tråden nå. Men whoa... du har virkelig kjøpt deg ei perle. Elsker fargen! Bra arbeid gjør du og! Følger med her, såklart! Kjøpt samme girkule som deg Endret April 10, 2016 av Nyheim Freakshow reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 10, 2016 Forfatter Share Skrevet April 10, 2016 Tusen takk for fine ord! Hyggelig at du følger og leser gjennom Veldig god den kula, var en fin investering! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet April 10, 2016 Share Skrevet April 10, 2016 5 minutter siden, Gabz skrev: Tusen takk for fine ord! Hyggelig at du følger og leser gjennom Veldig god den kula, var en fin investering! Flotters! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå