Gå til innhold

Gabz' #449 E39 - Video (s.80)

Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Stille her for tiden. Har kjøpt EGR-delete som skal monteres fortløpende:

DSC_1924.JPG

Har også bestemt meg for å ettermontere xenon foran, så har henta meg lykter da jeg fikk dem billig:

DSC_1921.JPG

Men skal prøve å bytte de i noen med oransje blinklys da jeg ikke har så lyst på hvite på min. 

Så får vel komme oppdatering når det er gjort :P 

Fikk også skryt av bilen her om dagen. Sto parkert på bensinstasjonen og ventet mens dama kjøpte seg mat. Plutselig kom en voksen kar og banka på vinduet. Får enten kjeft nå ellers er det en tigger igjen, tenkte jeg. Men neida, han måtte bare fortelle meg hvor strøken og nydelig bilen var, og hvor fine felger jeg hadde etc. og spurte litt rundt bilen. Det var jo kjempehyggelig! Alltid motiverende å høre sånt :) Følte jeg måtte dele det.

Og ellers blir bilen bare brukt og vasket, haha. Funker hvertfall knirkefritt da, så det er digg. Kjenner også savnet etter morrobil er sterkt tilstede nå som sommeren kommer. Så når heltidsjobb er på plass om noen måneder så må det blir en MX5 til ved siden av denne så kan den få full "racecar"-ombygging (senk, vektreduksjon, bøtteseter, eksos, turbo osv.) også har jeg E39'en som daily. Har egentlig også blitt litt sugen på å ta lappen på MC. Er rett og slett ikke så spennende å kjøre 2L dieselbil på 1600kg med båtunderstell når man vil ha det litt gøy. Men den gang da. Prioritere senk, rustfjerning og M-sport først :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Gabz skrev:

Å bytte dem i noen andre sine, slik at jeg får oransje da vettu ;) Men ja, blir digg å få blendet EGR!

Det er jo akkurat like mye jobb å bytte lyktene uavhengig av farge på blinklysa. Du har oransje pærer, du trenger ikke glasset også i oransje :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du tuller på en måte jeg ikke skjønte eller om du faktisk ikke skjønte det :P

Anyways, on topic så har jeg montert EGR-delete idag! 

Demontert litt og pelt den ut:

1.jpg

Ute!

2.jpg

This, kids, is why we remove our EGR.

3.jpg

4.jpg

5.jpg

Montert!

6.jpg

Veldig godt å få gjort. Var ikke mye delikat i innsuget eller EGR-ventilen, men er absolutt ikke verste jeg har sett. Nå har den jo ikke gått så veldig langt heller da, men. Godt å få gjort :) Må komme over frykten for å ødelegge noe og ta en skikkelig motorvask snart :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsjafysj, for noe dritt. Så mye også! :P Lurer på hvordan M47'en jeg hadde så ut :P:P

Sitér

Gæbz: Vet ikke om du tuller på en måte jeg ikke skjønte eller om du faktisk ikke skjønte det :P

Ikke jeg heller :P Poenget mitt var bare at hvite er penere på alle måter, om du ikke har fått det med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur jeg skal fjærne min så fort bilen er EU godkjent! da blir jeg og ta av innsug, rense dette og montere EGR blocker :P men dette må vel kodes vekk? eller er det shit samma? xD

eller kanskje kjøpe den PRo pakken til TRF å fjerne hele EGR systemt ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Freakshow skrev:

Tror ikke det må kodes bort? Har ikke merket noe negative symptomer jeg hvertfall. Egentlig er det jo bare å pelle av vakuumslangen og blende den, så dette holder i massevis. Men pro-pakken kan være grei den, da vet du at alt er borte :) Må rense innsuget mitt en gang også, hadde gjort seg veldig!

19 timer siden, BimmerFan! skrev:

Tusen takk for det! :) 

21 timer siden, RemyNG skrev:

Oh yes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva BMW tenkte kom til å skje etter 200.000 km liksom med den EGR-ventilen. De må da ha skjønt såpass på ingeniørene? Nesten litt flaut for BMW :P

Bra du fikk det av, de fleste med diesel jeg kjenner har fått på EGR delete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...