Gå til innhold

Min BMW F31 M-Sport l Estorillblå l H&R l 20" CVT l M-Performance oppgraderinger l

Share

Anbefalte innlegg

23 timer siden, Ryeng1 skrev:

Bestilte ifra EuroPartAutoStore i USA :) http://stores.ebay.com/EuroPartsAutoStore/BMW-F30-3-Series-Sedan-/_i.html?_fsub=4742857017&_sid=32819807&_trksid=p4634.c0.m322

Det kan nok stemme det. Montering ble gjort av en Bavaria mekaniker, men det hjelper nok lite ihht garanti :P Bilen ble morsommere og mer sportslig å kjøre med H&R fjørene. Så anbefaler ihvertfall disse fjørene om du er på jakt etter litt senk, men fortsatt komfor. :) 

Mister du garantien når du monterer senk?

jeg ringte bavaria Skøyen angående H&R senkefjærer på en 2015 modell F30 og de sa så lenge de var godkjent i vognkortet gjaldt garantien fortsatt (utenom på fjærene da selvfølgelig)😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Maggi93 skrev:

jeg ringte bavaria Skøyen angående H&R senkefjærer på en 2015 modell F30 og de sa så lenge de var godkjent i vognkortet gjaldt garantien fortsatt (utenom på fjærene da selvfølgelig)😊

Dette er vel kanskje en av de leie situasjonene der en får like mange svar som antall forskjellige personer man snakker med... Mulig det riktige her er å kontakte BMW Norge som er ansvarlig for garantien? Deres standpunkt bør jo dryppe nedover i salgsapparatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5. april 2016 at 12.07, Ryeng1 skrev:

Da var delene endelig i hus! Så da er det lakkering neste :) Blir å lakkere delene sort piano blank.

Leverte delene rett i lakkboksen, så jeg får de igjen imorgen ettermiddag.

Etter jeg har fått igjen delene så blir det montering av eksos. Bilder kommer!

IMG_0504.JPG

IMG_0512.JPG

IMG_0513.JPG

IMG_0514.JPG

IMG_0515.JPG

Blir utrolig bra dette:) Ska ta en tlf til Bavaria i Arendal får å høre om hva som er forskjellen på fjærene som gjør at en ikke får de til XDrive :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6. april 2016 at 11.11, Maggi93 skrev:

Jeg er ikke helt sikker Magnus, folk sier så mye forskjellig så er vel best å ringe BMW Norge om det tilslutt er de som tar avgjørelsen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, Ron Jeremy skrev:

Flott bil. Et spørsmål, hvorfor lakkert sort og ikke Estoril som bilen selv. :-)

Liker at ting bryter opp litt. Syns den blir for kjedelig med alt i samme farge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ryeng1 skrev:

Liker at ting bryter opp litt. Syns den blir for kjedelig med alt i samme farge :)

hva med "splitter" delene av frontleppo i bilens farge mens leppo i svart?

En ann detalje som sikkert er vanskelig å få til, men hadde vært pent er å få til sømmene i håndbremsen og girspaken i samme farge som i setene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, bmwgreg90 skrev:

hva med "splitter" delene av frontleppo i bilens farge mens leppo i svart?

En ann detalje som sikkert er vanskelig å få til, men hadde vært pent er å få til sømmene i håndbremsen og girspaken i samme farge som i setene:)

Har vurdert begge deler, men prøver med helsort leppe først. Angående sømmene på M-Performance delene inni bilen så hadde det vært prikken over i'en, men det blir litt for mye jobb syns jeg. Så det blir ikke første prioritet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Clarity skrev:

Bra feit som faen, men hadde nok klint den ned enda mer i bakken. Fortjener virkelig coilovers. :)

Løftet utseende et par hakk syns jeg, men som du sier - den skulle vært lavere.. Ble perfekt høyde foran med leppa montert, men i hjulbuene så skulle bilen vært 2 cm lavere foran og 1.5 cm lavere bak. Problemet kan fort oppstå om jeg senker den stort mer mtp leppa foran bygger såpass ned. Her på Hadeland så er det mye dårlige veier, så fronten blir veldig utsatt om den blir stort lavere foran.

Sitter å titter på justerbart, men jeg klarer ikke å forsvare prisen de skal ha for det mtp at jeg kun trenger et par cm til med gjenger.. :P Får tak i Supersport justerbart til 8.000,- men det frister klart mest med H&R Monotube på denne bilen. Hadde samme settet på min tidligere E91 LCI 325d, og det er helt overlegent å kjøre på.

Men prisen på dette settet kommer på rundt 12.000,-. Itillegg mister jeg vel også det adaptive understellet - noe jeg syns er litt kjedelig, spesielt på en så ny bil.

Så jeg er veldig i grublesonen om dagen. Senkeskåler hjelper vel ikke mer enn én cm heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye sant i det du sier, men synes, når du allerede legger ned så mye penger, så vil et par cm til gjøre bilen 100%.

Men om det er verdt å miste det adaptive understellet er jo opp til enhver å bedømme. Men bilen blir vel kanskje litt bedre å kjøre med H&R Monotube enn adaptivt understell uansett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...