Lifeasiknowit_bmw Skrevet April 20, 2016 Forfatter Share Skrevet April 20, 2016 Enig det du sier jeg kjenner jo ikke Clarkson, men kan tørre å påstå at han er en fyr med humoristisk sans. Uansett så vet jeg at han alltid har digget E92 M3. Brukte han som eksempel på hvordan noen velger å tolke hva slags ting som er interessant ved et motorisert kjøretøy. Han er i utgangspunktet showman, og er interessert i underholdningsverdien. Han kommer selvfølgelig med mye nyttig teknisk info på de ulike bilene han kjører... men mye av det er jo farget av personlige meninger forkjærlighet og forventninger han har til merker som står på hans egen liste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet April 26, 2016 Share Skrevet April 26, 2016 Jeg har hatt gleden av å stifte et kort bekjentskap med 330e i dag, og må si at jeg totalt sett er svært overrasket, i positiv forstand, over hvor smidig og effektiv den var. Jeg kan bekrefte et par av momentene Dinside også hevdet under sin test, og reagerte litt på lang responstid fra man trykket pedalen i bånn (i elmodus skal bilen tross alt slå på motoren og girkassen skal sørge for at den starter i 4-5.000 o/min., så sånn sett er det kanskje ikke så unaturlig). Det er kanskje ikke helt idèelt, men på en annen side er ikke dette et vanlig kjøremønster heller og sånn sett ikke noe man vil oppleve til daglig. Jeg overtok bilen med 90% kapasitet på batteriet og kjørte en tur på rundt 30-40km med hovedsaklig motorveikjøring. Ved normal motorveiskjøring (og akslerasjoner/kjøring for øvrig) prioriterte bilen elmodus, så store deler av turen gikk til dette. Ved tilbakelevering av bil var batteriet tappet til 74% kapasitet. Slettes ikke verst synes jeg! Et annet moment Dinside påpeket, var dekkstøy. Dessverre har Dinside helt rett her, for dekkstøyen var fryktelig høy. Nå er muligens et moment som dekkstøy subjektivt da jeg til daglig kjører 5- og 7-serie, men jeg velger å tro at jeg ikke er så hørselskadet at jeg er helt på bærtur - støynivået var ikke spesielt bra. Jeg ser frem til fortsettelsen og venter spendt på G30 530e, 540e og 550e. En hybrid blir definitivt vurdert nøye ved neste bilbytte om få år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet April 26, 2016 Share Skrevet April 26, 2016 Må si jeg er imponert over draget på 330e. Skulle gjerne solgt 328i for å kjøpe en, men synd det fåes kun i automat og ikke sportsautomat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sluquet Skrevet April 27, 2016 Share Skrevet April 27, 2016 11 timer siden, lagunilla skrev: Må si jeg er imponert over draget på 330e. Skulle gjerne solgt 328i for å kjøpe en, men synd det fåes kun i automat og ikke sportsautomat. Jeg ble fortalt da jeg bestilte min at forskjellen kun er girspaken. Er det noen andre forskjeller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet April 27, 2016 Share Skrevet April 27, 2016 At man ikke får det i sportsautomat/F1 giring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sluquet Skrevet April 27, 2016 Share Skrevet April 27, 2016 50 minutter siden, lagunilla skrev: At man ikke får det i sportsautomat/F1 giring. Jeg har F1-gir på min. Det er standard på 330e. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet April 27, 2016 Share Skrevet April 27, 2016 6 minutter siden, sluquet skrev: Jeg har F1-gir på min. Det er standard på 330e. Det var ikke rattgiring på 330e´en jeg prøvekjørte i går, men det kan iht. prislistene leveres mot et tillegg på 2.500kr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sluquet Skrevet April 27, 2016 Share Skrevet April 27, 2016 39 minutter siden, Saltkjelen skrev: Det var ikke rattgiring på 330e´en jeg prøvekjørte i går, men det kan iht. prislistene leveres mot et tillegg på 2.500kr. Aha, da har jeg tydeligvis misforstått. Mener dog bestemt at jeg ikke spesifikt valgte rattgiring, kanskje det er standard på M-sport eller noe slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå