Mariuse34 Skrevet Mai 5, 2016 Skrevet Mai 5, 2016 Da har jeg nok en gang kjøpt meg en E39. Fjerde gangen dette. Denne gangen er det en 2002 520iat. Bilen har fått EU-feil for bremserør bak. Jeg har aldri byttet dette før, men litt av grunnen til å kjøpe bilen var at det var en mulighet til å lære seg nettopp dette. Jeg er egentlig mest interessert i å høre tilbakemelding på hvilke deler jeg bør kjøpe. Schmiedmann og GS har noen ferdige kit? Hva MÅ jeg ha av verktøy? Jeg har tilgang på hevebukk. MEn jeg må bukke den med tanke på tid. Hvor lang tid trenger jeg på å gjøre dette første gangen jeg gjør det? Marius
MrBrum Skrevet Mai 5, 2016 Skrevet Mai 5, 2016 (endret) Selv kjøpte jeg rør, nipler og konings-verktøy på Biltema. Du trenger også en rørkutter for å få fine ender på rørene. Kappet vekk rusten del av røret og skjøtet sammen. Går ikke mange timer. Du må være nøye med lengden på røret slik at du får brukt originale festepunkter til røret. Det er viktig på EU godkjenning. Endret Mai 5, 2016 av MrBrum hsd reagerte på dette 1
Otis Skrevet Mai 6, 2016 Skrevet Mai 6, 2016 OBS OBS. Er de rørene over bensintanken, så er det visstnok en hel del mer arbeid.
D.Toft Skrevet Mai 6, 2016 Skrevet Mai 6, 2016 kjøp koningsverktøy, nipler og rør på biltema du, i koningsverktøyet har du rørkutter.
Mariuse34 Skrevet Mai 6, 2016 Forfatter Skrevet Mai 6, 2016 1 time siden, D.Toft skrev: kjøp koningsverktøy, nipler og rør på biltema du, i koningsverktøyet har du rørkutter. De har noen ulike sett med koningsverktøy. Ett til 299 og et til 1299. Trenger jeg å bruke den ekstra tusenlappen? Jeg har ikke fått inspisert selv enda, men ifølge selger er det ikke så ille med rust, bare nok til å bli notert på EU. Så antar jeg slipper å styre med tanken osv.
Mariuse34 Skrevet Mai 6, 2016 Forfatter Skrevet Mai 6, 2016 Kom over denne DIY og tror den svarer på det meste av det jeg trenger å vite Så da er det vel bare å gi seg i kast med dette D.Toft reagerte på dette 1
Alpejohn Skrevet Mai 7, 2016 Skrevet Mai 7, 2016 Jeg gjorde dette på min da jeg hadde nede bakstillinga. Forøverig veldig grei jobb og ta den ned, så tror jeg ville satsa på det. Da er det veldig enkelt og komme til, samt du får sjekket karosseriet under der om det er noe rust ellers. Mine så værre ut en de var, var plasten som hadde revna og så helt jævlig ut. Men viste seg og være bare overflaterust. Så fikk pussa litt og behandla og montert røra igjen. Gamlingen kjøpte rør hos GS, de kom i en kveil, da hadde dem altså kveila dem i hop. Dette var ikke bra i følge han, da røra blir svekket allerede ved første bøying. Så de var ubruklige. Sendte dem tilbake og kjøpte rette lengder på BMW. Han tok ikke ned bakstillinga, og sleit med og bytte i flere dager, grusomt trangt og vanskelig og få ut. Han senka bakstillinga litt da, men det ble ikke så veldig mye bedre.
Haug530D Skrevet Mai 14, 2016 Skrevet Mai 14, 2016 Har selv byttet bak på begge sider på min, brukte da kobberrør frem til koblingene under passasjersetet, jeg gjorde dette på garasjegulvet til svigerfar, jekket opp bilen på alle fire hjul og ja det var litt styr å få det til over tanken, men det gikk altså, anbefaler dog å ta ned bakstilling.
Mariuse34 Skrevet Mai 23, 2016 Forfatter Skrevet Mai 23, 2016 On 7.5.2016 at 7.49, Alpejohn skrev: Jeg gjorde dette på min da jeg hadde nede bakstillinga. Forøverig veldig grei jobb og ta den ned, så tror jeg ville satsa på det. Da er det veldig enkelt og komme til, samt du får sjekket karosseriet under der om det er noe rust ellers. Mine så værre ut en de var, var plasten som hadde revna og så helt jævlig ut. Men viste seg og være bare overflaterust. Så fikk pussa litt og behandla og montert røra igjen. Gamlingen kjøpte rør hos GS, de kom i en kveil, da hadde dem altså kveila dem i hop. Dette var ikke bra i følge han, da røra blir svekket allerede ved første bøying. Så de var ubruklige. Sendte dem tilbake og kjøpte rette lengder på BMW. Han tok ikke ned bakstillinga, og sleit med og bytte i flere dager, grusomt trangt og vanskelig og få ut. Han senka bakstillinga litt da, men det ble ikke så veldig mye bedre. Hva trenger jeg av verktøy og utstyr for å ta ned bakstilling? Var på vei til å sette bilen på verksted og betale dem 4-5.000 for det, men min indre gjerrigknark sier at dette klarer jeg da selv.
Mariuse34 Skrevet Mai 24, 2016 Forfatter Skrevet Mai 24, 2016 On 7.5.2016 at 7.49, Alpejohn skrev: Jeg gjorde dette på min da jeg hadde nede bakstillinga. Forøverig veldig grei jobb og ta den ned, så tror jeg ville satsa på det. Da er det veldig enkelt og komme til, samt du får sjekket karosseriet under der om det er noe rust ellers. Mine så værre ut en de var, var plasten som hadde revna og så helt jævlig ut. Men viste seg og være bare overflaterust. Så fikk pussa litt og behandla og montert røra igjen. Gamlingen kjøpte rør hos GS, de kom i en kveil, da hadde dem altså kveila dem i hop. Dette var ikke bra i følge han, da røra blir svekket allerede ved første bøying. Så de var ubruklige. Sendte dem tilbake og kjøpte rette lengder på BMW. Han tok ikke ned bakstillinga, og sleit med og bytte i flere dager, grusomt trangt og vanskelig og få ut. Han senka bakstillinga litt da, men det ble ikke så veldig mye bedre. Hvordan tar jeg enklest ned bakstilling?
Hemidog Skrevet Mai 25, 2016 Skrevet Mai 25, 2016 Gjorde denne jobben på damas 97 520 sedan, samt min E38 (meget likt) med biltema kobbernikkel rør og koningsverktøy. En veldig grei jobb, og trengte ikke ta ned noen bakstilling, må bare fikle litt for å få røret i plastfestene fra passasjer til førersiden over bakstillingen. Mariuse34 reagerte på dette 1
stoltbmwelsker Skrevet Mai 25, 2016 Skrevet Mai 25, 2016 Kosejobb å gjøre dette, i hvertfall om du ikke har luftfjæring. Kjøp verktøy og kobberrør på biltema og gi deg selv en helg så er det null problem. Mariuse34 reagerte på dette 1
Mariuse34 Skrevet Mai 26, 2016 Forfatter Skrevet Mai 26, 2016 7 timer siden, stoltbmwelsker skrev: Kosejobb å gjøre dette, i hvertfall om du ikke har luftfjæring. Kjøp verktøy og kobberrør på biltema og gi deg selv en helg så er det null problem. Jeg har luftfjæring.....
stoltbmwelsker Skrevet Mai 26, 2016 Skrevet Mai 26, 2016 13 timer siden, Mariuse34 skrev: Jeg har luftfjæring..... Da blir det straks litt mer knotete ja men fult mulig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå