Gå til innhold

Ungdomsbil, tips og erfaringer?


Anbefalte innlegg

Hei

Skal snart kjøpe min første bil og er stor fan av BMW. Kommer sannsynligvis til å gå for 3- eller 5-serie. Mest lyst på bensin og manuell, da dette er sprekest, men også åpen for en ganske kraftfull diesel, og/eller bil med bra automatkasse. Ønsker en sprek bil, men må også ha forsikringspris i bakhodet da jeg verken har ubegrensede mengder i banken eller særlig bonus. 

Noen av mine favoritter:
3-serie E30 (finest av alt på jord, men dyr å få prikkfri nå...)
3-serie E46
3-serie E90
5-serie E39

Kriterier:
-Helst bensin
-Helst manuell
-Coupè eller sedan
-Ok forsikringspris
-Helst under 100k, max 130k
-Små sjanser for dyre problemer (motor, karosseri, rust etc.)
-MASSE kjøreglede

Noen som har noen tips til biltype? Noen som har aktuelle salgsannonser? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker E46 330I, passer budsjettet ditt og kravene dine. Men den kommer ikke til å bli billig å forsikre på en 18 åring. Ingen motorsterke biler med høy moro faktor er billig å forsikre på unge førere. Det kan da være lurt å heller begynne på noe moderat, som f eks en 318i eller 320i og heller bygge seg opp litt forsikrings bonus (og kjøreerfaring) før man sikter seg inn på spreke biler.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg tenker E46 330I, passer budsjettet ditt og kravene dine. Men den kommer ikke til å bli billig å forsikre på en 18 åring. Ingen motorsterke biler med høy moro faktor er billig å forsikre på unge førere. Det kan da være lurt å heller begynne på noe moderat, som f eks en 318i eller 320i og heller bygge seg opp litt forsikrings bonus (og kjøreerfaring) før man sikter seg inn på spreke biler.

 

Mhm, høres fornuftig ut dette. 320i er vel 150hk(?), og det er da vel ikke så ille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

320(C)i 2.2 (2001 og nyere) har 170hk, det er en ganske grei motor.

Ville ikke kjøpt e46 produsert før dette, grunnet subframe-disaster, motorisering og stygt ratt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, awt skrev:

320(C)i 2.2 (2001 og nyere) har 170hk, det er en ganske grei motor.

Ville ikke kjøpt e46 produsert før dette, grunnet subframe-disaster, motorisering og stygt ratt. :D

Takk for det, har hørt om subframe-disaster, ikke direkte billig har jeg skjønt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...