Gå til innhold

Solgt bil som har gått lengre enn oppgitt i speedo

Skare1
 Share

Anbefalte innlegg

God kveld!

Solgte nylig en 528, i speedometeret var bilen gått ca 250K når jeg solgte den, men nå har ny eier gått inn i hjernen og funnet ut at det hadde blitt byttet speedometer. Ut i fra hjernen, var bilen gått nesten 400K. :o Dette visste selvfølgelig ikke jeg om når jeg solgte den, var ingenting som tilsa at den hadde gått så langt i mine øyne. Men skjønner at dette er kjipt for ny eier. 

Er det noe fare for at jeg må ta bilen tilbake når jeg ikke hadde noe kjennskap til dette selv? Bilen ble forøvrig solgt som "reprasjons-objekt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge kjøper ikke kan bevise at du har gjort det eller visste om dette burde det være grei skuring. Kjøper man et repobjekt til 10-20k må man forvente noen overraskelser, det vet nok nye eieren også i og med at han tydeligvis vet hva han gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
On 14.6.2016 at 6.00, Shattered skrev:

Hvem som helst kan sjekke på vegvesen.no, og det er kanskje lurt å sjekke før man kjøper bil. Altså at kmstand ved eukontroll har blitt lagt til. 

Kjempe pålitelig det ja, sjekk bilen min den 23.04.2012 og når jeg hadde etterkontroll den 31.05.2012 jeg har kjørt nesten 400 000 km på en mnd :shock:

km stand.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sålenge salgspris reflekterte bilens generelle tilstand som rep.objekt burde det ikke være noen sak.

Hva om hjernen er byttet til en med mer km tidligere, eller hva om han har byttet til en med mer km for å klage?

Ellers mener jeg km etter 250k spiller veldig liten rolle. Mye viktigere å ta en god sjekk rundt og sjekke tingenes tilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
On 7/5/2016 at 0:58 AM, Popza said:

Forbrukerkjøpsloven omhandler ikke handel mellom privatpersoner.

Salg/kjøp privatpersoner imellom reguleres av Kjøpsloven

Linken min går til Kjøpsloven ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...