Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

52 minutter siden, FredrikE24 skrev:

Langt på vei enig. Denne "angiver-trenden" som vokser frem er ikke helt sunn. Man får passe på egne saker og kjøring ikke minst.

Jeg måtte le litt av denne. Som motorsyklist selv, så bruker jeg å strekke ut armene etter noen timer på setet for å strekke litt på armene. Ganske vanlig blant motorsyklister vil jeg si. I tillegg å svinge litt i feltet pent og rolig.

https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2017/07/10/195316423/sandra-ble-overveldet-av-vinglete-mc-forer

Her om dagen kjørte jeg inn i en 40 sone etter en ganske lang tur på sykkelen. Tøyet ut litt ved å "vingle" litt. En bil som kommer i mot ser tydeligvis dette, avstanden var sikkert 150 meter. Da vi etterhvert nærmet oss hverandre begynte motgående bil og vingle noe helt vilt og skule stygt på meg samtidig :P Spesielt.

For mitt vedkommende var det ingen bak meg, og ingen forran, ingen fotgjengere å se. Trygt nok.

"Hun synes det var vanskelig å ikke la seg distrahere av MC-føreren, som var svært synlig i en signalgul vest."

Vet ikke hvem som er farligst i trafikken jeg, hu eller motorsyklisten?
Jeg kjører jo på humpete, fæle og svingete veier på en humpete og fæl sykkel, skal ikke lange turen til før det er godt å strekke litt på seg, så dette er noe jeg gjør veldig ofte. Har opplevd folk som reagerer på det, og skjønner det virkelig ikke. Sikkert de samme folka jeg ser bruker mobiltelefon mens de kjører, ikke bruker blinklys, braser inn i rundkjøringer uten å se seg for etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til felgmerker eller spesifikke felger til F30 sedan som er:

1. God kvalitet og derav god kjørefølelse

2. Ikke sinnsykt dyre

3. Ser bra ut

Har lett etter orginale BMW E46 M3 CSL felger en stund, men disse er dessverre vanskelig å få fatt i...

Trenger nye dekk, men har ønsket meg noe annet enn 18" en god stund, og vil heller kjøpe helt nye dekk og felger.

Takker for svar! 😃

Ta gjerne kontakt om du har noen felger liggende også. Helst 19" eller 20" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9.7.2017 at 7:49 PM, Fredrik said:

Gamle forumvenner er alltid hyggelig å møte igjen og joda jeg er her stadig selv om jeg kanskje poster litt færre innlegg enn tidligere. 14 år er lang tid i et forum, men på den annen side har forumet også endret seg med tiden (og med dette også brukerne) så kjedelig er det fortsatt ikke her inne. Jeg deltar i noen diskusjoner og prøver å poste innlegg relativt regelmessig i min egen tråd... :)  

Er nok rett som det er innom her selv, men poster sjelden noe. Har jo vært "aktiv" her siden så og si oppstarten selv. Ble medlem i august 2003 om jeg husker rett. Da var det ikke så stor trafikk og jeg rakk faktisk å lese alt som ble lagt ut. Tror ikke jeg skal begi meg ut på det nå. Hehe.

Over til noe annet, skulle hatt noen nye felger på vogna mi jeg, noen forslag? Og hvor de evt handles. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Noen som har tips til felgmerker eller spesifikke felger til F30 sedan som er:

1. God kvalitet og derav god kjørefølelse

2. Ikke sinnsykt dyre

3. Ser bra ut

Har lett etter orginale BMW E46 M3 CSL felger en stund, men disse er dessverre vanskelig å få fatt i...

Trenger nye dekk, men har ønsket meg noe annet enn 18" en god stund, og vil heller kjøpe helt nye dekk og felger.

Takker for svar! 😃

Ta gjerne kontakt om du har noen felger liggende også. Helst 19" eller 20" 

Synes Japan Racing har mye pent til en grei pris. Vet ikke hvor lette de er, men har aldri sett noen brukte felger til salgs som er sveiset, så jeg antar kvaliteten er grei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å sette en M54B30 i bilen, men jeg frykter at det er dyrt og veldig tidkrevende å godkjenne bilen med en annen motor. Det sitter en M54B22 i bilen fra før, så jeg lurer på om det i praksis er mulig å se forskjell på motorene? Jeg regner med at det ikke vil bli oppdaget på EU-kontroll, men om jeg skulle havne på teknisk kontroll, blir det oppdaget? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Eselfjes skrev:

Synes Japan Racing har mye pent til en grei pris. Vet ikke hvor lette de er, men har aldri sett noen brukte felger til salgs som er sveiset, så jeg antar kvaliteten er grei. 

Har sett noen som prøver å selge J.R felger. Veldig dyre i forhold til merkets "kjenthet" 

ikke det at jeg ville bygget all tillit på grunnlag av merkes publisitet, men det er vrient å lese seg opp på ting som ikke er så kjent 😅

Tusen takk for tips! Skal se om jeg finner noe decent info på nettet, og kanskje spørre han som selger felgene om han vet noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Eselfjes skrev:

Det går veldig mange japsebiler på Japan Racing-felger, vet jeg. Men jeg vet heller ikke så mye om kvaliteten :)

Nettopp det jeg også "sliter" med 😛 Når man skal ut med 20k for felger, velger man vanligvis noe man VET er bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Eselfjes skrev:

Ja, det er jeg veldig enig i :) Burde vel kanskje få tak i noen felger som er flow formed til den prisen? 

Yes! Akkurat det jeg tenkte også. Likevel så er det vrient lite å velge i, i Norge. Vorsteiner og Vossen utvalget f.eks er ikke så stort i Norge, men de er også veldig dyre...

Samme gjelder HRE. Det er sinnsykt dyrt, da...

Har lett etter CSL felger som sagt, de er av magnesium. Vanskelig å få fatt i også er jeg redd de sprekker av Norges piggdekkslitte, tungtransportfordervede og sinnsykt hullete veier....

for å ikke nevne trikkeoverganger og asfalt/vei langs og med trikkelinjer i! Det er drepen for det meste...

Endret av Lifeasiknowit_bmw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Eselfjes skrev:

Jeg har lyst til å sette en M54B30 i bilen, men jeg frykter at det er dyrt og veldig tidkrevende å godkjenne bilen med en annen motor. Det sitter en M54B22 i bilen fra før, så jeg lurer på om det i praksis er mulig å se forskjell på motorene? Jeg regner med at det ikke vil bli oppdaget på EU-kontroll, men om jeg skulle havne på teknisk kontroll, blir det oppdaget? 

Effekten vil jo merkes på eu, og da skal det egentlig anmerkes. For å bygge om, er nok motoren det mest omfattende. Får du godkjent ombyggingen vil bilen stige i verdi,  hvis ikke blir det bare mer tungsolgt og du får ikke igjen pengene du har lagt i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Hawkon88 skrev:

Effekten vil jo merkes på eu, og da skal det egentlig anmerkes.

Nei, selv om mange som kontrollerer tror dette selv. Hvordan "merker man effekten"? Rompedyno er nok på ingen måte et godt nok måleinstrument for å anmerke noe som feil.

 

Ellers er jeg helt enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Hawkon88 Det er jo ikke effektmåling på EU-kontroll?

Er klar over hvordan det vil påvirke bilens verdi, men om jeg skal bygge om uten å godkjenne, tror jeg at jeg beholder bilen så lenge som mulig. Hvis jeg kjøper en donorbil, vil det jo bli lettere å flytte over alt som er forskjellig. Men det er jo mye lettere å kjøpe en motor fra en hugger eller liknende. Problemet er om det følger med dokumentasjon på motoren. Jeg regner med at Biltilsynet på ha dokumentasjon på sånt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Eselfjes skrev:

@Hawkon88 Det er jo ikke effektmåling på EU-kontroll?

Er klar over hvordan det vil påvirke bilens verdi, men om jeg skal bygge om uten å godkjenne, tror jeg at jeg beholder bilen så lenge som mulig. Hvis jeg kjøper en donorbil, vil det jo bli lettere å flytte over alt som er forskjellig. Men det er jo mye lettere å kjøpe en motor fra en hugger eller liknende. Problemet er om det følger med dokumentasjon på motoren. Jeg regner med at Biltilsynet på ha dokumentasjon på sånt? 

Kan være problematisk å kjøpe motor fra hugger. Hvis donorbilen har vært involvert i en ulykke kan blokken, stemplene eller kamrene ha skader man ikke nødvendigvis oppdager med en gang. Vridninger, gnagde kamre eller sprekk... det er jo bare noen få av problemene sånt kan ha 😃

Ellers liker jeg interessen og initiativet ditt til å gjøre noe sånt. Svært få som tør å faktisk gjøre sånt i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig sant, hadde faktisk ikke tenkt på det. Er kanskje greit å få tak i en motor som har sittet i en bil som har fått en smell bakfra? 

Hehe, selve motorbyttet virker jo veldig plug&play, men er redd prosjektet blir veldig stort når alt skal godkjennes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...